Easy Tune muziek

justin

Shauna
Zijn er mischien mensen die mij bepaalde tracks of platen,artiesten zouden kunnen aanraden in deze genre? Ik zou me graag eens wat meer in deze muziek stroming willen verdiepen. Dus tips,suggesties en informatie is meer dan welkom.

Bedankt.

a.o.:
- Doop
- Mike Flowers:

mflowers.jpg

but afterall... you're my wonderwall... tuu tuu tu tu tuut!

muziek is onzettend kitch/fout en heel erg 50's georienteerd qua zang...
Doop had een nummer met de typische charelston sound (beetje streetjazz/dixie uit de 20's)
de 'stijl' was ff 'in' rond 1995 maar is volgens mij ook heel rap weer met de noorderzon vertrokken...

http://www.webgoed.com/Easy-Tune/easytune.htm

Laatst gewijzigd:
Ga 'ns op zoek naar Pizzicato 5 (Japanse bubblegummuziek)

B00000I6H4.01.LZZZZZZZ.jpg

en Komeda (Scandinavische vrolijke pop).

B000006OQR.01.LZZZZZZZ.jpg

Ik vind zelf dat Stereolab overeenkomsten met EasyTune heeft, omdat in beide gevallen inspiratie wordt gehaald uit bijv Franse chansons uit de jaren 50/60 en Zuid-Amerikaanse muziek.

B000002HQ3.01.LZZZZZZZ.jpg

Meer bubblegumpop !!! Die groepen rocken echt. Als iemand nog meer van dit soort muziek heeft, hou je vooral niet in om het te delen ...

En sommige nummers van Bertrand Burgalat zijn ook wel wat easy-tune ...

(AIR niet vergeten, hoewel ze niet graag onder easy listening geplaatst worden)

Moog Cookbook is ook lekkere foute covers~:okdan:

Origineel geplaatst door 6 trak
nonsense... stereolab is geen easytune...

nogmaals, easy tune is 1 en al kitch... van die overdreven blije gezichten muziek... t'iz gewoon fout om het fout zijn...

Ik heb ook niet gezegd dat Stereolab Easy Tune is, maar dat er overeenkomsten zijn. Sterolab is dol op het mengen van electronica met jaren 60-muziek, Franse chansons, easy listening, lounge en nog wat van die dingen. Dat zijn toch ook dingen die verwant zijn met Easy Tune. Stereolab neemt zichzelf wel serieus (maar waarschijnlijk niet 100% van de tijd - anders kom je niet met titels als "The Groop Played Space Age Bachelor Pad Music", "Emperor Tomato Ketchup", "Mars Audiac Quintet" of "Cobra and Phases Group Play Voltage in the Milky Night" op de proppen) :) Het belangrijkste is dat het goede muziek is! (En Komeda ook overigens - zal volgens de definitie geen Easy Tune zijn maar valt heus wel ergens in de op de http://www.webgoed.com/Easy-Tune/easytune.htm site genoemde genres te schikken zijn.

Esquivel.

Esquivel.

De koning van de absurde EZ-tune.
Geniaal en toch prettig.

ISPdeRuiter

Back