justin wil een JP maar stelt diverse vragen over allerlei andere synths-thread

koop gewoon meteen een Andromeda, voor de schijtprijs waar ze nu voor gaan ben je zeker een paar jaar bezig dat ding optimaal te leren kenne. zelfs geluiden die ik met een doepfer A100 systeem in combinatie met de Maq16/3 sequencer maakte heb ik op de Andromeda na kunnen bouwen.ding kan alles.

warme sound. is dat niet te faken met EQ en een snufje chorus?
Je zou voor een nordlead 1,2,3 kunnen gaan, een JP 8000 etc. etc.
Maar wat denk je van een juno 106 of een crumar bit xx, spectral audio machientjes of iets anders analoogs?

Veel succes!

-C-

Virus goed in Sequential achtige sounds. Prophet basjes, maar toch ook de Synthex jarre BPF sounds.

JP8080 klinkt als de oude JP serie van Roland. Heeft een geweldige knop die ook op de JP 6 zat, n.l. de filterenvelope die je d.m.v. een schuif om kunt keren.

Origineel geplaatst door Catalunya
JP8080 klinkt als de oude JP serie van Roland. Heeft een geweldige knop die ook op de JP 6 zat, n.l. de filterenvelope die je d.m.v. een schuif om kunt keren.

Geweldig! Volgens mij kunnen meer synths dat wel dan niet! :)

Origineel geplaatst door bikkel
Geweldig! Volgens mij kunnen meer synths dat wel dan niet! :)

Ja, maar een dedicated slider/knop of ergens in een menu duiken, dat zijn dan weer verschillende dingen :).

O o o en nog eens o. Al dat geëmmer over commerciëel en standaard bla bla bla.

-- JP defense mode on --

-1 De slimme ceatieve persoon of de domme simple minded persoon bepaalt nog altijd het meeste wat je uit bijv. een JP-8000/80 haalt. Ik wil nou niemand af gaan zeikuh ( :engel: ) maar helaas zijn er van dat laatste type zo te zien veel mensen onder ons waarbij ik me weleens af vraag wat er allemaal door die koppies heen gaat. Wat een oppervlakkige over een kam geschoren uitspraken zeg. Ach dit zijn en blijven echt van die zinloze discussies die nooit ophouden, ik zeg verder dus ook niks meer. (volgens mij knippert er nu bij jullie tijdens het lezen van deze alinea een grote H van herhaling rechtsboven in de hoek :D )

-- JP defense mode off -- :D

- 2 Voordat iemand over de term "Analoog"begint, bedenk eerst eens ff wat dat betekent en inhoud want er wordt maar met die term gesmeten zo van "ik wil zo'n analoge sound" "analoog dit, analoog dat", maar volgens mij bedoelen veel mensen vaak heel wat anders.

- 3 Justin, als je graag een Rank-1 wannabe wilt zijn, dan koop je idd. een 8000 of 8080 want die gasten hebben dit beestje toevalligerwijs veel voor hun strings gebruikt en als je zo graag mijnheer Tiesto wil naäpen dan koop je er om te beginnen nog een Korg Karma bij.

Origineel geplaatst door Yoozer
Ja, maar een dedicated slider/knop of ergens in een menu duiken, dat zijn dan weer verschillende dingen :).

Deh is :D

Origineel geplaatst door Laurens O
O o o en nog eens o. Al dat geëmmer over commerciëel en standaard bla bla bla.

-- JP defense mode on --

-1 De slimme ceatieve persoon of de domme simple minded persoon bepaalt nog altijd het meeste wat je uit bijv. een JP-8000/80 haalt. Ik wil nou niemand af gaan zeikuh ( :engel: ) maar helaas zijn er van dat laatste type zo te zien veel mensen onder ons waarbij ik me weleens af vraag wat er allemaal door die koppies heen gaat. Wat een oppervlakkige over een kam geschoren uitspraken zeg. Ach dit zijn en blijven echt van die zinloze discussies die nooit ophouden, ik zeg verder dus ook niks meer. (volgens mij knippert er nu bij jullie tijdens het lezen van deze alinea een grote H van herhaling rechtsboven in de hoek :D )

-- JP defense mode off -- :D

- 2 Voordat iemand over de term "Analoog"begint, bedenk eerst eens ff wat dat betekent en inhoud want er wordt maar met die term gesmeten zo van "ik wil zo'n analoge sound" "analoog dit, analoog dat", maar volgens mij bedoelen veel mensen vaak heel wat anders.

- 3 Justin, als je graag een Rank-1 wannabe wilt zijn, dan koop je idd. een 8000 of 8080 want die gasten hebben dit beestje toevalligerwijs veel voor hun strings gebruikt en als je zo graag mijnheer Tiesto wil naäpen dan koop je er om te beginnen nog een Korg Karma bij.

Nogmaals neem me niet te serieus mbt. trance & aanhang. Maar je brengt de Korg Karma ter sprake mbt. Tiesto,leg eens uit zou ik zeggen.

Als je zo graag een JP wil koop dan gewoon een JP en houd op met zeuren. 8o)

En als je zo graag analoog wilt klinken, koop dan een analoog ipv zo'n steriel klinkende VA en houdt op met zeuren.8o)

Er zijn een aantal mensen die beweren dat een Nordlead warm klinkt...
nou als er IETS is wat koud en klinisch klinkt, dan zijn het wel de Nordleads ! (1 in elk geval)
Laat maar eens een WARM tapijt uit een Nord horen....dat lukt je niet...

Nu heb ik een JP8000 maar trance maak ik niet maar die is beter voor mooie pads/strings dan voor vette bassen moet ik wel zeggen..daar is die Nord weer beter in...

Een synth klinkt pas warm al je met dat ding bij een kampvuur gaat zitten..:D

voor een analoog geluid heb je een analoge synth nodig , simpel
zoek je echter een digitale synth die een beetje in de buurt komt van het analoge
geluid dan moet je een keer een Kurzweil k2000 proberen

VA is leuk maar geen vervanging voor een analoge synth..

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Als je zo graag een JP wil koop dan gewoon een JP en houd op met zeuren. 8o)

Origineel geplaatst door OnAcid
En als je zo graag analoog wilt klinken, koop dan een analoog ipv zo'n steriel klinkende VA en houdt op met zeuren.8o)

ehm....

HOU OP MET ZEUREN!!!

8o) 8o) 8o) 8o) 8o)

Geintje!

-C-

Laten we eens door de supersaw etc.. heenkijken,wat is dan wel de specifieke karakter van de JP8000? Ik weet wel dat de jp8000 niet zo flexibel is qua synthese,maar heeft hij nog meer goede eigenschappen naast de welbekende supersaw?

Ik hoorde iemand zeggen dat ie wel vrij breed klinkt?

Mischien dat iemand wat mp3jes kan plaatsen zonder op de superaw terug te vallen van de jp80..0.

Je kan ook gewoon een echte analoge synth kopen en superwave (softsynth) gebruiken heb je toch nog het JP sound.
Kun je ophouden met zeuren over dat je analoge sounds wil en ook en JP 8o)

Ik denk dat ik maar eens overstag ga en voor een jp8000 ga,me broer loopt toch altijd te zeiken dat ik eens een keer een goede kindertrance nummer inelkaar moet draaien.

Nou bij deze dan. Mensen ik wil jullie hierbij hartelijk danken voor jullie gulle bijdrage. Ik vond het weer uitermate gezellig en heb weer een hoop geleerd zoals altijd. Neen dit zijn geen grappen,het was weer een leerzame en bijzonder sfeervolle thread.

Nogmaals hartelijk dank voor de vele repons en de openhartigheid. Nogmaals wil ik erbij zeggen dat mijn keuze gebaseerd is op de toch wel bekende en unieke supersaw,die al reeds door veel artiesten de faam en de bekendheid hebben gegeven. Ik weet zeker dat deze bepaalde klankeigenschap mijn muziek toch weer wat extra dimensie geeft. Aangezien mijn plannen voor de toekomst zijn het remixen van de complete albums van scooter.

Mensen bij deze nogmaals... Bedankt.

Justin, je gaat een synth kopen op basis van ons geblaat, zonder dat je de machine getest hebt?

...

-C-

Origineel geplaatst door C738
Justin, je gaat een synth kopen op basis van ons geblaat, zonder dat je de machine getest hebt?

...

-C-

Hij zal het wel doen neem ik aan. En ach... zeg nou zelf scooter heeft hem toch ook? De komende jaar ga ik alleen de jp8000 gebruiken voor al mijn tracks. Ik maak gewoon 128 verschillende supersaws en die ga ik allemaal gebruiken. Alleen maar super de super super super saws. En als hij bevalt dan koop ik er gewoon nog een en mischien nog wel een.

Origineel geplaatst door justin
Hij zal het wel doen neem ik aan. En ach... zeg nou zelf scooter heeft hem toch ook? De komende jaar ga ik alleen de jp8000 gebruiken voor al mijn tracks. Ik maak gewoon 128 verschillende supersaws en die ga ik allemaal gebruiken. Alleen maar super de super super super saws. En als hij bevalt dan koop ik er gewoon nog een en mischien nog wel een.

You go girl! :okdan:

Back