MPC60 probleem Help!

barn

Detroit nerd
Had een korte break in gelast qua muziek.... even een weekje niks...

nu wilde ik even het ideetje luisteren waar ik mee bezig was...

Ik zet de MPC60 aan... alles fijn... maar hij reageert helemaal op geen enkele input? =(

Hij laadt alle samples ook enzo als je hem aanzet.... maar geen enkel knopje (behalve contrast)... reageert?!

Ik zal er niet omheen kunnen om hem open te moeten maken... maar ik met twee handen die nog te slecht om als linkerhand te fungeren zijn ben daar dus best huiverig voor...

Heeft iemand al iets soortgelijks meegemaakt? Kan het alleen een kabeltje zijn die los is gegaan (die het input verkeer regelt)? maar ik neem aan dat de pads en de andere knoppen apart geregeld worden?

Ben een beetje bang....=(

ik heb geen idee....

hij laadt dus ook de samples als er een disk inzit... en komt dan keurig op het hoofdscherm... inclusief knipperende cursor...

maar geen enkele knop of pad geeft reactie...

Heb je extra ram geheugen geinstalleerd???
Zoja, haal die er even uit,, interne hd er ook uit,

Kijk trouwens ook even of je edit software werkt, er is edit software voor de mpc60, google er even op. Maak je niet te druk, als er echt iets mis is, is het heus wel te repareren.

heb ik ook weleens gehad, maar na een aantal x rebooten was het "probleem" opgelost.
Ik heb destijds bij mijn mpc60 ook een floffy mee gekregen die van alles checked, die loste ook regelmatig het een en ander op.

voor support hoef je alleen niet meer naar Akai te gaan (fodor) want die reageren echt nergens meer op, wat erg fijn is nu mijn floppy drive EN display aan gort zijn.

suc6

heb je niet toevallig nog zo'n floppy? kan je er een kopieren?

Mijn dank zal groot zijn...

Niks nog erbij gepropt... hij heeft wel geheugenuitbreiding ja...

als ie het vanmiddag nog niet doet met een aantal reboot's dan maak ik hem wel ff open, en tjek wat aansluitingen... is het trouwens makkelijk om hem open te maken?

ik kan hem niet copieren :( aangezien mijn mpc60 floppy drive F** up is.
open maken is echt een eitje

Het type floppydrive in de MPC is van TEAC

Je hebt de TEAC FD-235F en de TEAC 235 HF

de eerste is de originele. De 2e werkt ook, alleen dienen de verbindingen achterop anders gezet te worden.

Probeer de 4 software chips lichtelijk op te wippen met een dunne platte schorevendraaier en er weer in te drukken.
Het klinkt als een softwareprobleem.

Wel eerst je handen anti-statisch maken door even langs de koelkast of een leiding te gaan met je handen en geen sokken of slipper aan wanneer je vloerbedekking hebt. Een statische trui ook uitdoen.

Succes

Ik weet trouwens de settings van die TEAC dus heb je er 1, dan geef ik ze wel door.

Werkt het, dan wil ik die floppy ook wel hebben, want die heb ik niet eens.

thanks catalunya,

het probleem is alleen het vinden van die drives, dus als je een adresje weet (Akai en Teac direct in ieder geval niet)

Origineel geplaatst door ZeroZ
thanks catalunya,

het probleem is alleen het vinden van die drives, dus als je een adresje weet (Akai en Teac direct in ieder geval niet)

opties:

kringloopwinkel
dumpzaak van oude computer onderdelen
advertentie plaatsen op marktplaats

zal vast wel aan te komen zijn

succes

Ik heb er een onderhanden gehad die na een half uur langzaam zachter werd tot aan stilte... Dit bleken slechte soldeerpuntjes te zijn. Ik neem aan dat er meerdere exemplaren met een dergelijk euvel zitten.

Geeft'ie ook geen kik als je hem eens flink door elkaar rammelt? :D

Guys! Ik heb nog steeds een MPC 60 mk2 te koop voor 650 Euro

De 8 outputs stuurt hij perfect door, alleen de mix out en hoofdtelefoon output begint na 5 min te ruisen en kraken en het geluid valt wat weg.

De 8 outputs stuurt hij perfect door, alleen de mix out en hoofdtelefoon output begint na 5 min te ruisen en kraken en het geluid valt wat weg.

zie vorige post...

Origineel geplaatst door Catalunya
Guys! Ik heb nog steeds een MPC 60 mk2 te koop voor 650 Euro

Ik neem aan dat je niet alleen de disk drive verkoopt? :D

( tis echt een drama om die disk drive te vinden geloof me )

:eureka:
Ik heb hier nog een TEAC FD235HF liggen uit een MPC2000XL, hij is over.

Ik wilde m als reserve voor mijn S6000 bewaren, maar als ik iemand uit de brand kan helpen, voila.
Mocht iemand hem willen hebben, laat maar even weten.
(kunnen jullie iig een kopie maken vd flop:) om ontopic te blijven).

Origineel geplaatst door SaintEric

Geeft'ie ook geen kik als je hem eens flink door elkaar rammelt? :D

en jawel... net even door elkaar gerammeld... en hij doet het weer...

maar dan zit er dus waarschijnlijk een snoertje los ofzo?

iemand?

aai aai ik leef met je mee man,

Ik denk dat een electronica probleem is,, een draad breuk, of mischien problemen met je ram geheugen. Ik zou hem toch even wegbrengen naar voerman ofzo, je bent hem dan wel een paar weken kwijt, maar het lijkt me niet een probleem waar je graag mee blijft zitten.

succes

hij doet het wel weer gelukkig nu de hele tijd....

en een paar weken kwijt kan ik denk echt niet hendelen... :D

begin net lekker op dreef te raken...

maar binnenkort wel even doen denk... en ik denk dat ik er meteen dan de nieuwste OS in laat zetten....

Back