Korg Electribe SX1 4 live & produceren?

=XTRECIST=

Signal Overload
Omdat ik nog wel eens iets live doe, en dan altijd samen met iemand (vaak Robin Kampschoer) omdat mij helpt met zn MPC2000XLexp. Omdat, als ik geboekt word, zelf ook alleen de hort op wil, zit al een tijdje te twijfelen tussen de MPC2000XL en de MPC1000. Ik ken de 2000 nu een beetje, vandaar.
Na overleg met Niel, kwam hij met de Korg Electribe SX1 als alternatief, vooral om de filters, die er niet zo nadrukkelijk op zitten als een bijv. MPC1000. En ik freak nog al graag met filters & co, dus leek mij dit een goeie.
Qua produceren zie ik deze ook wel zitten, want ik merk dat ik liever aan de knoppen draai dan bars teken in Cubase... dus als sequencer voor mn HW moet ie ook functioneren.

dj_e_sx.gif

Kent iemand deze bak, en hoe zijn de makken en gebreken van deze? Kan ik m als productie center gebruiken?

Bvb dank :)

Chris

Hey, volgens mij is de sx geen sequencer zoals de mpc1000 is. Maar ik weet het niet zeker. Haal anders het boekje op van korg. Ik vind het wel een mooi ding omdat ie een step sequencer heeft. Heeft de mpc1000 eigenlijk ook een soort van step sequencer zoals op de korg, of moet je daar alles live inspelen?

BjB

Thanks mOkBor.

Verder helemaal niemand? Lijkt me stug op dit synthnerdz flora & fauna... :)

Origineel geplaatst door mOkBor
Hey, volgens mij is de sx geen sequencer zoals de mpc1000 is. Maar ik weet het niet zeker. Haal anders het boekje op van korg. Ik vind het wel een mooi ding omdat ie een step sequencer heeft. Heeft de mpc1000 eigenlijk ook een soort van step sequencer zoals op de korg, of moet je daar alles live inspelen?

BjB

Bij de mpc kun je ook stap voor stap programmeren, maar inspelen gaat wel ff sneller. Wat betreft die electribe; één midi-uitgang, is dat niet een beetje weinig? En hoe zit het met andere midi-data dan noot informatie? Doet die sequencer dat ook? Ik ken zelf alleen de EA-1 en de ER-1 en veel anders dan nootjes uitsturen doen ze niet. Als je dat als hart van je setup wilt gebruiken lijkt me dat wat mager. Aldus H6, live vanaf de synthnerdz flora & fauna:mega:

Mjah, zit wat in...

Dus de MPC1000 is een betere optie?
Is die ook freakable voor live¿ Dus snel filterpielen?

de mpc1000 is meer een productie/sequencer voor je sampler/synths dan de electribe dat is,
die is wat meer bedoelt om te gebruiken als sequencer voor de interne geluiden/synthese
en effecten die erop zitten.

der zijn denk ik wel mogelijkheden om andere dingen aan te sturen maar ik denk niet dat dat zo
fijn zal werken zoals jij het zou willen.

de mpc1000 heeft effecten zoals filters maar grossiert er niet in. het is wel een verbetering op de
mpc2000 qua effecten vind ik.

Fokt. Dan heb ik me duidelijk verkeken erop. Dit is dus een soort veredelde MC505...

Toch maar aan een MPC1000 denken dan..

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Fokt. Dan heb ik me duidelijk verkeken erop. Dit is dus een soort veredelde MC505...

Toch maar aan een MPC1000 denken dan..

Sinds wanneer kan een 505 samplen/resamplen?

Ik heb de SX vrijdag gekocht i.p.v. een Machinedrum (ja, je leest het goed). Die andere 500 euro besteed ik liever ergens anders aan.

Zie ook: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=348784

Binnenkort zal ik een review schrijven. Maar eerst even wat verder uitdiepen. Maar ik kan al wel zeggen dat ik hem vreselijk onderschat heb... echt een goed ding en ZEKER geen standaard groovebox als de 303 of 505.

Electibe SX1

Electibe SX1

Ik ben sinds zaterdag ook in het bezit gekomen van een SX1. Werkelijk te gek. Paar uurtjes mee zitten te rotzooien en krijg nu al wat ik wil aan geluid. Lekker simpel en direct, maar voldoende mogelijkheden om nog even mee te kunnen gaan. Doordat de bediening zo lekker direct is en de mogelijkheden overzichtelijk gaat er niks verloren aan de creativiteit. Muziek moet spontaan zijn en ook voor jams is dit apparaat geweldig. Ik speel zelf in een pop/electrock band en als ik een nieuw instrument heb aangeschaft staat die normaal zo'n drie maanden thuis voor ik het apparaat ken en introduceer in de band. Vanavond zal dit ding tijdens de repetitie aanwezig zijn.:okdan:

Ik kijk uit naar de eerste recentie van de SX1, moet wel positief zijn. Het enige nadeel dat ik tot nu toe ben tegengekomen is het wat beperkte geheugen, waardoor niet iedere order doorkomt als je als een bezetene aan de knoppen zit.:duivels:

Re: Electibe SX1

Re: Electibe SX1

Origineel geplaatst door rare_age
Het enige nadeel dat ik tot nu toe ben tegengekomen is het wat beperkte geheugen, waardoor niet iedere order doorkomt als je als een bezetene aan de knoppen zit.:duivels:

En wat heeft dat te maken met het geheugen dan?

=XTRECIST=: Voor live is de sx misschien wel beter omdat je inderdaad veel meer kan knoppen freaken, Zoals met alle electribes. Maar voor studio gebruik is de mpc1000 veel beter omdat je ook lossy kan inrammen en veel meer kan instellen dan op de sx maar dan moet je vaak menu's in. De sx is meer hands-on maar speelt niet lekker live in(geen lekkere pads en hij quant het op 16). De mpc heeft dus minder knobs die direct toegang bieden tot effecten en vervormingen zoals bij de sx. Als je net zoals op je virus lekker aan je knoppen wil draaien moet je denk ik gewoon voor de sx gaan en de beperkingen voor lief nemen(beide apparaten hebben weliswaar hun voor en nadelen) Je kan ze allebei kopen :kroon: als dat niet kan probeer ze dan uitgebreid uit(tenminste na het doorlezen van het boekje van de mpc).Het zijn allebei 2 mooie stukjes techniek dus ze verdienen zeker in in-depth check. Maar lees wel het boekje van de mpc vluchtig door anders is het toch verdomd lastig even een geluid er uit te krijgen. :P Midi sequencen is mogelijk maar dan kan je hem niet meer voor zijn samples gebruiken. De mpc kan dit gelukkig wel.

Ik ga zelf voor de mpc. Maar die moet nog even wachten. Eerst komt mijn rozzbox en oct. ga ik een MD halen :). Hopelijk komen ze eindelijk een met een update van de 2000xl zonder scsi, en met cf. Ik hou niet van externe boel. Maar dat zal wel niet :(

(geen lekkere pads en hij quant het op 16)

Even kleine correctie op je relaas:

De ESX1 quantized op 16e, 32e, 8e tri en 16e tri. Daarnaast kun je per beat een "roll" instellen van 2, 3 of 4 noten per beat!

Dus uh... niet bepaald alleen maar 16e :geslaagd:

Ok, D-MIKE das waar maar de mpc heeft een veel meer quant of geen(d8 ik). Dus lossy indrummen :P En zoiezo de pads op de sx lenen zich er niet voor :z

=XTRECIST=: Voor live is de sx misschien wel beter omdat je inderdaad veel meer kan knoppen freaken, Zoals met alle electribes. Maar voor studio gebruik is de mpc1000 veel beter omdat je ook lossy kan inrammen en veel meer kan instellen dan op de sx maar dan moet je vaak menu's in. De sx is meer hands-on maar speelt niet lekker live in(geen lekkere pads en hij quant het op 16). De mpc heeft dus minder knobs die direct toegang bieden tot effecten en vervormingen zoals bij de sx. Als je net zoals op je virus lekker aan je knoppen wil draaien moet je denk ik gewoon voor de sx gaan en de beperkingen voor lief nemen(beide apparaten hebben weliswaar hun voor en nadelen) Je kan ze allebei kopen :kroon: als dat niet kan probeer ze dan uitgebreid uit(tenminste na het doorlezen van het boekje van de mpc).Het zijn allebei 2 mooie stukjes techniek dus ze verdienen zeker in in-depth check. Maar lees wel het boekje van de mpc vluchtig door anders is het toch verdomd lastig even een geluid er uit te krijgen. :P Midi sequencen is mogelijk maar dan kan je hem niet meer voor zijn samples gebruiken. De mpc kan dit gelukkig wel.

Ik ga zelf voor de mpc. Maar die moet nog even wachten. Eerst komt mijn rozzbox en oct. ga ik een MD halen :). Hopelijk komen ze eindelijk een met een update van de 2000xl zonder scsi, en met cf. Ik hou niet van externe boel. Maar dat zal wel niet :(

Of een MPC nemen met een midicontroller! Dan heb je knoppen en de mogelijk heden van de MPC (niet dat ik ervaring heb met deze machines maar dit idee kwam in me op toen ik deze post las)

Ok, D-MIKE das waar maar de mpc heeft een veel meer quant of geen(d8 ik)...

Wat denk je nu precies? 8o)

Origineel geplaatst door tim-b
Of een MPC nemen met een midicontroller! Dan heb je knoppen en de mogelijk heden van de MPC (niet dat ik ervaring heb met deze machines maar dit idee kwam in me op toen ik deze post las)

Wat wil je dan precies aansturen in die mpc met de midicontroller? Ik bedoel, het kan wel hoor, maar met die twee sliders heb je eigenlijk wel voldoende om iets binnen de mpc1k aan te sturen.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Wat denk je nu precies? 8o)

Zoveel veranderd dat toch niet :geslaagd: :)

Moet je ook weer een midi controller meenemen en elke keer aansluiten en dan ook nog weten wat onder welke knop zit. Nee das niet echt handig, en met de sliders kom je al een heel eind...

Zoveel veranderd dat toch niet :geslaagd: :)

Moet je ook weer een midi controller meenemen en elke keer aansluiten en dan ook nog weten wat onder welke knop zit. Nee das niet echt handig, en met de sliders kom je al een heel eind...

Naam van de functies op papier schrijven printen en op de controller onder/boven de knoppies plakken

Origineel geplaatst door Hazes
Wat wil je dan precies aansturen in die mpc met de midicontroller? Ik bedoel, het kan wel hoor, maar met die twee sliders heb je eigenlijk wel voldoende om iets binnen de mpc1k aan te sturen.

Ik zei het omdat in een vorige post voor en nadelen werden afgewogen tussen de SX en de MPC, en een voordeel van de SX was dat hij veel knoppen heeft om mee te spelen. Maar zoals ik al zij ik heb helemaal geen ervaringen met die 2 dingen, het was maar een idee ;)

Ik denk dat je jezelf ook eerst eens af moet vragen "voor wat voor soort muziek ga ik hem gebruiken"?

Daarmee bedoel ik dus niet dat je met beide machines niet iedere soort muziek kunt maken, maar meer waarvoor laten deze dozen zichzelf het makkelijkst misbruiken?

Ga je als hardcore producer los op de pads voor percussie? Of wil je meer de sequencer a la de 909/303/etc. om snel op samples gebaseerde drum- en synthloops te maken?

Back