=XTRECIST=
Signal Overload
Omdat ik nog wel eens iets live doe, en dan altijd samen met iemand (vaak Robin Kampschoer) omdat mij helpt met zn MPC2000XLexp. Omdat, als ik geboekt word, zelf ook alleen de hort op wil, zit al een tijdje te twijfelen tussen de MPC2000XL en de MPC1000. Ik ken de 2000 nu een beetje, vandaar.
Na overleg met Niel, kwam hij met de Korg Electribe SX1 als alternatief, vooral om de filters, die er niet zo nadrukkelijk op zitten als een bijv. MPC1000. En ik freak nog al graag met filters & co, dus leek mij dit een goeie.
Qua produceren zie ik deze ook wel zitten, want ik merk dat ik liever aan de knoppen draai dan bars teken in Cubase... dus als sequencer voor mn HW moet ie ook functioneren.
Kent iemand deze bak, en hoe zijn de makken en gebreken van deze? Kan ik m als productie center gebruiken?
Bvb dank
Chris
Na overleg met Niel, kwam hij met de Korg Electribe SX1 als alternatief, vooral om de filters, die er niet zo nadrukkelijk op zitten als een bijv. MPC1000. En ik freak nog al graag met filters & co, dus leek mij dit een goeie.
Qua produceren zie ik deze ook wel zitten, want ik merk dat ik liever aan de knoppen draai dan bars teken in Cubase... dus als sequencer voor mn HW moet ie ook functioneren.
Kent iemand deze bak, en hoe zijn de makken en gebreken van deze? Kan ik m als productie center gebruiken?
Bvb dank

Chris

als dat niet kan probeer ze dan uitgebreid uit(tenminste na het doorlezen van het boekje van de mpc).Het zijn allebei 2 mooie stukjes techniek dus ze verdienen zeker in in-depth check. Maar lees wel het boekje van de mpc vluchtig door anders is het toch verdomd lastig even een geluid er uit te krijgen.
Midi sequencen is mogelijk maar dan kan je hem niet meer voor zijn samples gebruiken. De mpc kan dit gelukkig wel.