Origineel geplaatst door Boost303
Kan je inderdaad wat beter uitleggen wat je precies bedoeld?
Ja, kort gezegd. Het is alsof je een grote herdershond propt in een hok voor zo'n chihuahua.
Redelijk ongemakkelijk voor zo'n groot beest.
The Grand VST heeft echt veel ruimte nodig en als dat aanroepende programma Cubasis VST 4.0 daar te weinig voor reserveert dan zal die VST mogelijk (ik zeg dus mogelijk, want dat was de basis van mijn vraag) niet tenvolle kunnen werken en mogelijk bij het Audio Renderen iets van de voices, velocities, brightness en sustain weglaten of moeilijker kunnen realiseren.
Dus mijn vraag was, is het zinvol om een groter hok te kopen. Het gaat hier niet om de mogelijkheden van Cubase als muziek-editor, alleen maar om : processing power, geheugen toewijzingen, etc. Mijn systeem is groot genoeg.
Vergelijk het maar met een versie van Windows. Je kan dan wel een machine hebben met veel HD ruimte, snelle schijven, veel GB's aan geheugen en misschien ook 2 processoren, maar als dat niet aangesproken wordt dan heb je dat gewoon "teveel" en zullen programma's die daar wel rekening mee houden niet tenvolle kunnen werken. In het geval van Cubasis met The Grand dus: als dat binnen Cubasis niet voldoende gereserveerd wordt, dan heeft The Grand mogelijk een probleem.
Bedankt voor jullie reacties,
Raymond