(koude) compressen?

hermax

Ouwe rot
Heren,

heel vaak zie ik het aanraden 'gooi hier eens die of die compressor' verschijnen bij discussies over tracks. Nog nooit heb ik zulke apparaten gebruikt en weet dus eigenlijk niet waarvoor die nu werkelijk dienen. Ik heb niet het gevoel dat ik een compressor ooit nodig zou hebben gehad, maar wie weet zit al jaren lang te worstelen met het maar niet kunnen afwerken van tracks naar tevredenheid terwijl een compressor de zaak zou vereenvoudigen.
Kan iemand mij in simpel Nederlands eens uitleggen wat, hoe en waarom?

Dank zal uw deel zijn.
Hermax

Zonder vervelend te willen zijn verwijs ik nu naar de zoek functie, want er is echt al heel veel over geschreven.

Dat had ik dus gedaan: 826 threads!!!
Begin die allemaal maar eens te lezen.

In verband daarmee: zou het geen goed idee zijn om per forum een soort van 'the best of' samen te stellen waar (volgens de moderator uiteraard) de meest relevante en volledige onderwerpen in voorkomen. Het zou het zoeken een pak vereenvoudigen. Ik heb al dikwijls naar iets specifiek gezocht, maar dit forum is er nu toch al een hele tijd, dus veel berichten, en soms moet je een uurtje lezen vooraleer je echt kan vinden wat je zoekt.

Tis maar een ideetje.

ehm... een compressor zorgt dat de geluiden elkaar niet in de weg zitten...hij duwt en trekt...aan je sound hmm da's eigenlijk nog niet zo duidelijk..kun je niet ff een plugin downloaden dan hoor je 't.....

Origineel geplaatst door hermax
Dat had ik dus gedaan: 826 threads!!!
Begin die allemaal maar eens te lezen.

En nu dus 827, nog meer loze postings door te waden voor een beginner...

In verband daarmee: zou het geen goed idee zijn om per forum een soort van 'the best of' samen te stellen waar (volgens de moderator uiteraard) de meest relevante en volledige onderwerpen in voorkomen. Het zou het zoeken een pak vereenvoudigen. Ik heb al dikwijls naar iets specifiek gezocht, maar dit forum is er nu toch al een hele tijd, dus veel berichten, en soms moet je een uurtje lezen vooraleer je echt kan vinden wat je zoekt.

Enerzijds: dit is een kwestie van creatief de zoekmachine gebruiken.

Anderzijds: dit is een discussie-forum. Dat wil zeggen dat er per definitie een boel heen-en-weer wordt gepraat.
Een waarlijk schone taak om dat eens samen te vatten.
Probleem 1: Tijd. Moderators hebben het helaas druk met opruimen van uit de hand gelopen discussies, en alle informatie doorwaden om precies jouw vraag te beantwoorden is voor anderen onmogelijk.
Probleem 2: Wat is 'de absolute waarheid' alhier? Zoals gezegd, het hele forum hangt aan elkaar van subjectieve postings.

Zelfwerkzaamheid is het devies. Als het je hobby is, heb je ongetwijfeld Zin, Tijd & Energie om je kennis op het gebied van je hobby te verdiepen. Ben je een professional en heb je die Z, T & E niet, dan kan je iemand inhuren om dat voor jou te doen... Wil je mijn telefoonnummer? ;)

Vraag je ook eens af: is een discussieforum de beste plaats om standaard-informatie op te zoeken?
Op Google had ik binnen de kortste keren méér dan genoeg informatie opgedoken.
En Google is aan de andere kant weer niet geschikt om interessante discussies over synthesizers mee te voeren...
Kortom: je kijkt toch ook niet in de telefoongids als je wil weten hoe je een ei moet bakken? :D

Ontopic: dit vond ik wel een leuke pagina...

Origineel geplaatst door cirkelzaag
..kun je niet ff een plugin downloaden dan hoor je 't.....

Goed, ik zal wel uit het muzikale steentijdperk lijken voor velen, maar wat is nu weer een plugin?
Ik maak al muziek van m'n negende, da's dus al 28 jaar. Altijd gewoon opnemen, zonder franjes. Ik wou nu gewoon eens weten wat al die randapparatuur is. Een mens mag toch bij de tijd blijven? Iedereen heeft toch ooit eens alles moeten vragen of zoeken?

Origineel geplaatst door demian
..kom op joh.. doe 's je best!.....

Gezocht op 'compressor'
Synthforum: 826 threads
Google (pagina's in nederlands): 22500 resultaten
Altavista: 507606 resultaten
Msn: 555797 resultaten
Lycos (NL alleen): 8228 resultaten.

Het leek mij eenvoudiger gewoon de vraag te stellen aan de immer behulpzame synthforumleden...

Origineel geplaatst door hermax
Het leek mij eenvoudiger gewoon de vraag te stellen aan de immer behulpzame synthforumleden...

voel je niet bij de neus genomen. Je hebt al weer een hoop geleerd vandaag. niet?

Een plug-in is een stukje software wat binnen een ander stukje software kan worden gebruikt.

Cubase is is staat om VST plug-ins te gebruiken. Daar kan je dus ook op zoeken.
Als je internet explorer gebruikt, en je bezoekt wel eens flash sites.. dan moet je macromedia flash player installeren.
Dat is ook een plug-in.

Daarom dat ik die link dus ook gaf in mijn eerste post. Hij is zelf zo goed dat ie 2 x gegeven is. :D

Origineel geplaatst door demian
Daarom dat ik die link dus ook gaf in mijn eerste post. Hij is zelf zo goed dat ie 2 x gegeven is. :D

:D Sorry had ik niet direct gezien. Compressors kunnen me niet echt boeien, dus had ik niet alles gelezen. ;) (komt natuurlijk ook door die eindeloos terugkerende vragen)

No pro..:D

Nu zie ik ineens ook het nut van een verklarende link titel zeg maar. :)

Ik zal trouwens nog je nummer effe luisteren!

Back