Hoe stel ik me synth in????

MistaDork

Pierre
Hoi,

Ik ben nog een beetje een newbe op het gebied van geluiden maken op een V/A synth...
Ik heb sinds kort een Novation KS-Rack en probeer nu wat sounds zelf te maken met dit apperaatje.
Maar het lukt me niet echt om een strings sound te krijgen ofzo....
Weet iemand misschien of er handige tutorials op I-net te vinden zijn, of kan iemand me misschien wat uitleg geven.

Bedankt!

Het blad Interface heeft een aardige workshop, Synthologie. Bassen en pads zijn in de afgelopen nummers behandeld. Je kunt ook uitgaven nabestellen. De website is www.interface.nl

Succes.

Je kunt ook effe de gebruiksaanwijzing lezen.:eureka:

String sound, gewoon effe de release open zetten toch!

En check even de envelloppes,

Kun je het filter en dergelijk beinvloeden time synch nog wel.

string sound is niet zo lastig. gewoon 2 osc nemen met allebei een saw en de een iets detunen van de ander. delay effect erover, misschien chorus als je bakkie effecten heeft en wat met de filters en envelopes spelen.

Wanneer je een mooie string sound wil maken dan zou ik gewoon twee pulsjes pakken, deze PWM laten moduleren, daarbij iets detunen, Unison op twee zetten (met 127 panspread), attack en release wat hoger (sustain vol open, en daarbij het patchvolume aanpassen)

Helaas moet ik je teleurstellen met de mededeling dat een Novation apparaat nou eenmaal niet zo super geschikt is om pads mee te maken: De sound gaat snel kraken (oplossing is patchvolume omlaaghalen, of alle osc's volume verminderen). Het is nu eenmaal niet zo'n 'zacht' geluidje als bijvoorbeeld een virus-b. Maar dat biedt natuurlijk wel weer voordelen in het kader van harde trancy sounds, 303 geluiden en schreeuwende leads.

Back