keyboardstatief

Origineel geplaatst door GertNerd
Probleem bij mij is dat ik bijna 2 meter lang ben. Een QL642 is waarschijnlijk niet hoog genoeg voor mij. Zet je hem nóg hoger, dan komen de steunen ook dichter bij elkaar te staan en ben ik bang dat hij alsnog gaat kantelen.

Een QL699 ben ik niet nodig. Ik zoek iets waar ik mijn Fantom S-88 op kan zetten met een laptop (eventueel in de toekomst een rack). Zo'n deltex statief leek me daarom dus uiterst geschikt (en ik zie het ook veel live). Ik heb ook de spider gezien, maar die statief vind ik absoluut niet mooi (en als je zoveel geld uitgeeft voor een statief vind ik dat het oog ook wel wat mag hebben)
Nog steeds een beetje huiverig voor kantelen, alhoewel op de site van quicklok toch staat dat het zelfs een 88 toets 'zwaargewicht' kan dragen...

Kan iemand misschien iets erover zeggen die het ding zelf heeft?

Je zou eens kunnen kijken naar een Z-stand van quik Lok. Deze zijn in hoogte te verstellen en zeer stabiel. Ik heb mijn Roland A80 en XV88 boven elkaar staan. Oerdegelijk en niet "wiebelig"...

alhoewel op de site van quicklok toch staat dat het zelfs een 88 toets 'zwaargewicht' kan dragen...

En niet onterecht. Iedereen schijnt te denken dat hij uit dunne strippen aluminium gemaakt is ofzo, maar het zijn stalen buizen met een doorsnede van een centimeter of twee. De stand zelf is loeizwaar. Ik heb er twee keyboards van elk tegen de 20 kg op staan en het staat als een huis. Ik zie niet helemaal hoe je 'm kan laten kantelen, want dan moet hij over zijn eigen zwaartepunt heen vallen, zeg maar, omdat de kracht naar onderen zijwaards wordt verdeeld.

Kan me wel voorstellen dat als je 'm heel hoog zet, en dan een 88-toetsen keyboard erop zet, het keyboard niet stabiel staat en mogelijk als je op het onderste octaaf gaat leunen met je volle gewicht het keyboard eraf glijdt.
Ik denk echter dat dan de stand nog steeds gewoon blijft staan.

Oja, loeizwaar dus, en slecht in te klappen. Geen stand voor live gebruik dus (tenzij je graag onhandelbare dingen versleept...)

Je zou eens kunnen kijken naar een Z-stand van quik Lok. Deze zijn in hoogte te verstellen en zeer stabiel. Ik heb mijn Roland A80 en XV88 boven elkaar staan. Oerdegelijk en niet "wiebelig"...

Ik heb al een Z-726. Oerdegelijk en het staat als een huis, ben er erg tevreden mee. Wat ik echter zoek is een stand waarbij ik kan staan én zitten (ja, ik snap dat die paal van de deltex niet echt handig is, maar dat vind ik persoonlijk niet zo storend). Ook zoek ik een die makkelijk mee te nemen is. Ik heb me laten vertellen dat dit een licht en makkelijk mee te slepen ding is.
Blijkbaar niet dus, ik vind het gewicht ook niet zo belangrijk, als het maar een beetje handelbaar is. Mijn Z-716 heb ik nu 2x live gebruikt, maar ik ga niet weer met dat ding slepen. Veel te veel werk om uit elkaar te halen, krasgevoelig en net zo onhandig om in te pakken als wat...

Toch maar eens bij feedback kijken, ik kom er toch nog binnenkort

Ik heb de Ultimate. Goed ding en na tien jaar gebruik nog steeds OK, behalve het schuim op de leggers. Van het vele in en uit trekken is dat wel nu compleet weggesleten. Valt ook niet goed te vervangen. De rubbers aan het einde van de poten moet je ook met twee compo vastlijmen, anders ben je ze binnen de kortste keren kwijt. Tip: je kunt de Ultimate heel fraai (laten) spuiten in een verlooptint. Kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor... ;)

Origineel geplaatst door apollo
Hoe gaat het inklappen van een deltex juist? Is dat wat handig? Gaat alles in de driehoekige buis?
Ik heb voor iemand wel 's roadie gespeeld en die had ook zoiets. Weet niet of het precies een Deltex was, maar alles paste er inderdaad in. En hij was nog beste te tillen ook, eigenlijk...

Die schuine liggers klap je omhoog en dan schuif je ze zo naar binnen...

[kijkt nog 's naar 't plaatje]
Hé, wacht even... deze ziet er toch anders uit...
Hmm, de liggers steken buiten de buis, geen idee of dat inderdaad er allemaal inschuift.

Een deltex is lichter en ook minder duur, meestal goed voor toetsen tot 76.

Apex is het grotere, zwaardere (duurdere) werk (88 toets). Het lijkt er op elkaar, maar bij de Apex kun je de poten inklappen en erin schuiven. Er zit dan een plastic klepje aan de bovenkant waar je alles in doet...

Attachments

• ultimate_ax48s_pimx_155472.jpg
    ultimate_ax48s_pimx_155472.jpg
    5,1 KB · Bekeken: 86
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb zelf begrepen van niet.
De Deltex is kleiner en minder dik. Ik heb me dus zelf laten vertellen dat dit niet kan.
Sowieso zoek ik een statief voor een 88 toets, dus mijn interesse naar de Deltex was al een stuk minder zodra ik hoorde dat het eigenlijk niet echt geschikt is voor 88 toets...

Weet iemand toevallig uit zijn hoofd waar je die Z 726 kan kopen in Nederland, en zo ja wat de maximale prijs zo moeten zijn?

Waar je hem kunt kopen weet ik zo niet, maar je kunt hem natuurlijk altijd ergens bestellen.
Ik heb hem zelf via iemand anders nieuw besteld, maar ik weet niet waar hij hem besteld heeft.
Maximale prijs moet rond de €136,- zitten, want dat heb ik er ook voor betaald (nieuw).

Origineel geplaatst door EVO
hmmm...die apex dingen vind ik ook eng...
maar ze zien er zondermeer retecool uit, al zou ik er geen pianoklavier van een kilootje of 25 op durven zetten, ik ga er maar van uit dat ze daar ook niet voor gemaakt zijn :D

Apex kan zo'n 60kg per verdieping hebben! Heb er zelf tegenwoordig ook een en hij is echt sterk hoor, ook erg makkelijk dat je alles in kunt klappen zodat je alleen 1 metalen balk overhoudt die je moet sjouwen. Heb 'm wel tweedehands gekocht want nieuw vond ik 'm te prijzig.

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Heeft iemand (podium)ervaringen met de Spider Pro?

Ik heb er eens een gebruikt (of het was de gewone spider dat weet ik niet). Apex doet mij steviger aan!

Back