[Cubasis]]Noten intekenen met je synth i.p.v. muis

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Wat ik vroeger zo fijn vond aan FastTracker 2.0 is dat je gewoon je toetsenbord als pianotoetsenbord kon beschouwen en dan met de pijltjes de cursor bewegen en dan op de plek waar je em wilt een noot invoeren

In cubasis kun je voor zover ik weet alleen maar op opnemen drukken en dan op je synth inspelen, of met de muis alles intekenen,

wat ik graag zou willen, is gewoon ipv intekenen met de muis, met de toetsen van mn synth intekenen (da's veul handiger) maar zonder dat de teller loopt zeg maar..

kan dat in cubasis? (of in een ander programma?)

in cubase kan t iig wel, volgens mij moet je dat voetje in je editor dan ff aanklikken

ik zoek t nog ff op

Origineel geplaatst door Nightstorm
in cubase kan t iig wel, volgens mij moet je dat voetje in je editor dan ff aanklikken

ik zoek t nog ff op

dus daar is dat voetje voor! vanavond ff proberen :D thanks!

:)

kan de uitgebreide info ff niet vinden, maar je moet geloof ik dat voetje aanklikken en de recordknop indrukken en dan gaat ie aan de hand van je instellingen (dus 8ste noten, 16en etc.) dat wat je inspeelt opnemen...geloof dat je met je pijltjestoets dan weer pauzes ertussen kan zetten ofzo, zelf gebruik ik t nooit eigenlijk ik vind intekenen/spelen leuker :)

heb ik trouwens ook meteen nog ff een vraagje, is er nog een mogelijkheid om relaxed snelle volumewisselingen in te tekenen voor een gate-effect? met de editor en dat potloodje is t kut werken vind ik, je pakt al heel gauw per ongeluk 2 van die "staafjes" mee, zelfs al sta je ontzettend ingezoomed...ctrl+z wil ook niet altijd werken dan

in fasttracker ging dat altijd ideaal, lekker zo'n reeks van 40-00-40-00 intekenen op 32ste noten voor een heel snel gate-effect, ideaal voor vlugge hardcore-loopjes :okdan:

heb ik trouwens ook meteen nog ff een vraagje, is er nog een mogelijkheid om relaxed snelle volumewisselingen in te tekenen voor een gate-effect? met de editor en dat potloodje is t kut werken vind ik, je pakt al heel gauw per ongeluk 2 van die "staafjes" mee, zelfs al sta je ontzettend ingezoomed...ctrl+z wil ook niet altijd werken dan

in fasttracker ging dat altijd ideaal, lekker zo'n reeks van 40-00-40-00 intekenen op 32ste noten voor een heel snel gate-effect, ideaal voor vlugge hardcore-loopjes :okdan:

ja dat kan razendsnel in cubase, gebruik daarvoor de square draw mode.

wat volgens mij ook werkt is eerst alles intekenen, en dan opnemen over datgene wat je heb ingetekend, maar dan alleen de volume knop (of cut off of wat dan ook) draaien.. die info onthoudt ie dan ook bij mij iig

die square draw mode zit er zeker in vanaf SX? ik werk met vst 3.5 nl.

handmatig opnemen is geen optie, wil nl. geen fades maar echt volume (of expression dan) op 127 of op 0, niet een aflopende curve steeds, zo snel kan ik echt niet met me data entry-schuif spelen :D

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
kun je die waardes niet in de "list" handmatig aanpassen?
ja dat kan wel maar dat is echt een ongelooflijk kutwerk, ik wil lekker intuitief kunnen klooien ermee en dat gata met die list edit absoluut niet :)

ja dat kan wel maar dat is echt een ongelooflijk kutwerk, ik wil lekker intuitief kunnen klooien ermee en dat gata met die list edit absoluut niet :)

dat begrijp ik volkomen :D :biertje:

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
dat begrijp ik volkomen :D :biertje:
hehe k dan :D

op zich lukt t nu op zich ook wel met de volume-editor en 't is geen noodzaak ofzo, 't zou 't leven alleen wel stukken makkelijker maken als t lekker ouderwets ft2-style zou kunnen :D

die square draw mode zit er zeker in vanaf SX? ik werk met vst 3.5 nl.

handmatig opnemen is geen optie, wil nl. geen fades maar echt volume (of expression dan) op 127 of op 0, niet een aflopende curve steeds, zo snel kan ik echt niet met me data entry-schuif spelen :D

ik kan je dan aanraden te upgraden naar sx 2.2

daarin zitten echt heel veel verbeteringen voor dit soort zaken, met name allerlei drawmodes (inclusief parabolen !!! ) zijn geweldig.

maar ook bijvoorbeeld de geweldige chopper plugin, een must have voor panning, volume wisselingen, etc, alles gesynced aan je panning etc. Dit scheelt gewoon uren werk aangezien nu alles met een paar muisklikken goed staat in plaats van uren waardes intypen/tekenen.

Origineel geplaatst door quifster
ik kan je dan aanraden te upgraden naar sx 2.2

daarin zitten echt heel veel verbeteringen voor dit soort zaken, met name allerlei drawmodes (inclusief parabolen !!! ) zijn geweldig.

maar ook bijvoorbeeld de geweldige chopper plugin, een must have voor panning, volume wisselingen, etc, alles gesynced aan je panning etc. Dit scheelt gewoon uren werk aangezien nu alles met een paar muisklikken goed staat in plaats van uren waardes intypen/tekenen.
klinkt aantrekkelijk idd maar zit er voorlopig niet in aangezien ik dan ook meteen een nieuwe pc zou moeten kopen (heb nu een p533)..dus, dan maar wat meer moeite doen ;)

Back