[hardcore] Afmix tips

SvV

De mac mackie!
Ben eindelijk begonnen met produceren en wou even weten hoe dit stukje klinkt omdat ik gevoel heb dat er iets niet klopt. Ik bedoel dus een review alleen op geluid niet op de track zelf (tis weekend dus heb geen zin om te horen wat een ruk track, dit is slecht etc :) Niet dat ik niet tegen kritiek kan maar daar kom ik nu nou eenmaal niet voor)

Heb vandaag pas mijn monitors aangesloten dus die moet ik vanzelfsprekend nog leren kennen. De 2 weken hiervoor heb ik de track gemixt op koptelefoon. Maar wou even kijken of de mensen hier iets horen wat niet klopt zodat ik daar alvast op kan letten.

Klik

Alvast bedankt

klinkt best grappig voor een eerste track vind ik :okdan:
zeker beinvloed door oude pcp dingen hehehe

paar puntjes:

- je kick kan iets punchier ofzo het mist net iets vind ik, misschien iets langer maken met een compressor

- die string moet je iets zachter zetten en er een coole delay achterhangen waardoor die meer levendig word.

- dit geld zowel voor je percussie als je string : je moet die dingen om de zoveel maten bv. iedere 8 maten een maat lang iets anders laten doen. nu laat je alles heel veilig rechtlijnig doorlopen. maar juist die kleine truukjes/bewegingen geven leven aan een track ... denk bv. hoe miro de melodie van bass machine constant subtiel laat veranderen waardoor die heel de tijd cool blijft :)

voor de rest doet lekker verder musiceren :mega:

Thnx voor je feedback!

Over het PCP gebeuren heb je helemaal gelijk :) hier zie je mijn platencollectie http://www.discogs.com/~smokum voor bewijs

Ja de kick (nou gebruik er 2, de eerste 64 maten is een iets softere) ben ik inderdaad niet helemaal tevreden over. Dat had ik al een beetje maarja dacht misschien lag het aan mij tis moeilijk om over je eigen tracks te oordelen. Zal kijken wat een compressor kan doen heb daar nog weinig ervaring mee, maar heb een alesis 3630 en een triple c dus heb genoeg keus gelukkig :)

Ja de string kan wel wat zachter ja, zit al een lichte delay op en een beetje reverb. Maar had inmiddels al de diepte van de delay iets hoger gezet.

Je hebt gelijk over de percussie maar dit was pas begin later in de track heb ik wel wat meer variatie wou niet al meteen teveel, maar dat zijn ook dingen voor op het laatst track is namelijk nog niet helemaal af maar heb hem wel al helemaal uitgewerkt duurt iets meer dan 7 minuten :) Maar wou meer even kijken of het geluidstechnies beetje klopte.
Hierna komt zoals je nog klein stukje hoort alleen de bass sound van de string + wat percussie en daar heb ik wel aan wat knoppen gedraaid (eigenlijk schuifjes maargoed) voor wat variatie en daarna komt de melodie weer maar die is weer iets anders in noten en ook wat afwisselender in noten.

Maar bedankt voor de moeite die je hebt genomen, ik zal morgen weer verder aan de slag gaan :)

wat voor gear heb je allemaal gebruikt voor deze track eigenlijk ?

De percussie enzo zijn helaas samples. Meeste zijn 909 samples uit rebirth.

De synth die gebruikt is is een juno 106. Daarover een reverb/delay van de TC Electronic M300.

Leuk met die tom`s, bassgeluid vind ik een beetje gaar klinken, mist body of hoe je het ook wil noemen. Lead klinkt wel oke. Als ie los gaat rond de 1.54, daar zou ik nog een voice sample neer pleuren.
Bij 2.36 zou ik er zo`n facehoover bassgeluid hebben neer getieft.

Klinkt wel oke voor de rest, zeker voor een beginner.;)

kutherrie?noise ? no music what so ever ...maar kan ook een kwestie van smaak zijn =)

Back