nog ff vraag aan MD-kenners

RJen

!
vraag over machine-drum:

als ik in de song-mode zit en op play druk, speelt'ie t 1 ste patroon altijd zonder de mutes af. ik moet dan eerst wachten totdat t volgende patroon speelt of de 1 ste herhaald wordt voordat ie de mutes wel goed afspeelt. als ik dan op stop druk en weer op play speelt ie de mutes wel. (ehh... speelt de gemute trax niet dus) (zoals ik t dan wil zeg maar)
dis toch een beetje onhandig. heeft iemand hier er ook last van? t lijkt me niet de bedoeling namenlijk. is dr al een os-updeetje voor? op de site staat nix.

oh en als de song geloept wordt speelt ie de trax die ik gemute wil hebben toch af (bij t eerste patroon).

toch een beetje jammer...

bvd

latex

8)

denk dat het aan je OS ligt. had dit probleem ook toen ik hem 1,5 jaar gelden kocht en had toen het eerste os er in zitten.
nou heb ik alleen in het begin de song mode wel eens gebruikt maar nu nooit meer, dus heb net even een test gedaan en hij doet nu wat hij gewoon moet doen en heb dus het OS 1.12b er in zitten.

check idd eerst of je de laatste OS hebt.

ik heb een andere bug met het eerste pattern in song mode ontdekt: als op de allereerste step van de song een midi-machine note-on zendt wordt de note-off overgeslagen. die noot blijft dus klinken. is doorgegeven aan elektron en wordt normaal gezien opgelost in de volgende OS, als ze die eindelijk s posten...

hierbij nog even een ander vraagje over de MD.
Wanneer worden de program changes die je kan instellen bij de midimachines verstuurd? het lukt me niet om mijn micromodular die eraan hangt automatisch te laten switchen per pattern...

of heeft die functie alleen zin als je meerder programs in 1 pattern wil gebruiken?

Back