DIY mixer

SpaceAgent202

Sinds 2001
de behoefte aan een kleine, eenvoudige mixer in rackformaat doet me even denken aan de DIY optie...

wat ik wil bouwen bestaat voor zover ik kan voorzien uit twee delen:

A.
per input 1 circuitje met:
- fysieke input
- gain
- sig/clip ledjes
- eq met enkel midsweep
- aux send annex insert
- level (pot in plaats van fader)
- post-fader fysieke output
- muteknop tussen het signaal van het kanaal en de master sectie

de inputs vervolgens te groeperen richting een

B.
master sectie, met:
- 1 stereo masterkanaal
- 1 vu meter
- 1 aux return volume
- fysieke outputs

weet iemand misschien wat goede informatie over wat bronnen waarmee ik kan starten?
informatie die ik zoek is het type schakeling moet ik gebruiken zodat het geluid (zoals bij sommige mixers) niet dichtslibt?

Rane heeft schema's in PDF formaat van hun mixers online:

Bijvoorbeeld hun topmodel MP44:
http://www.rane.com/pdf/mp44sch.pdf

Verder weet ik eigenlijk geen enkele andere site die hierover handelt, ik had graag wat meer info geweten -> ik wil namelijk in de toekomst een rotary mixer contrueren (voor het eindwerk eventueel).

Elektuur heeft wel het 1 en ander gepubliceerd aan mixers, het meeste is wel terug te vinden in de bibliotheek. hierbij staat meestal ook wel de werking beschreven.
Zelf een mixer bouwen is kwa prijs meestal niet zo interessant, er gaat veel geld zitten in goede draai en schuifpotmeters, voeding en een kast dat je eigenlijk net zo goed iets kan kopen.

Origineel geplaatst door Twiki
Zelf een mixer bouwen is kwa prijs meestal niet zo interessant, er gaat veel geld zitten in goede draai en schuifpotmeters, voeding en een kast dat je eigenlijk net zo goed iets kan kopen.

Daar zit het hem juist; de enige mixer die een beetje in de buurt komt van wat ik wil is een A&H Xone:V6. Een Rane MP2016 zou ook goed zijn maar dan met de mogelijkheid meer dan één bron op je hoofdtelefoon te kunnen krijgen. Deze heeft ook geen eq of je moet de XP2016 erbij halen (ook een dikke 1000). Phazon 3700 heeft een tweeband eq maar dan weer geen gain regelaar :confused:.

V6 kost € 5000 en de Rane zo'n € 1500. Phazon 3700 kost 4800 Dollar. Dat is uiteraard ver boven mijn budget.

Voor mijn zelfbouw mixer heb ik best wat geld over; tussen de 500 en 750 euro zal ik maar zeggen.

Dus bedankt voor de uitleg en tips mannen!

Back