pushing breaks

Hallo Cosmiq,

grappig, ik vind dit de beste track die ik vandaag tussen alle andere tracks gehoord heb en er heeft nog niemand op gereageerd....

Je weet goed te spelen met dynamiek en slepende melodielijnen.
Het zal niet de bedoeling zijn maar in m'n hoofd komt er na een minuut een lekkere stampende kick met vette basline in.
Ik denk dat hier een lekkere trancestamper van te maken is.
Nog een beetje percussie met vaart erbij en je hebt een lekkere plaat voor de club. (ik zou hem kopen)

Complimenten voor de mix.

gr. Tom

Nou zeg, het niveau van de productie is erg hoog, mijn trackie van vanmiddag steekt er magertjes bij af.

Het is verder mijn stijl helemaal niet dus ik kan er weinig over zeggen./

stuur eens wat rond zou ik zeggen

Ok, erg pro en indrukwekkend.
Nog de drums wat opvullen hier en daar en het is een knaller.
:okdan:

netjes hoor, niet helemaal mijn stijl of smaak maar klinkt erg netjes, hoelang ben je al bezig? en hoelang heeft het geduurt voor dat je deze af had?

peez T

Erg mooie track, persoonlijk zou ik het einde anders gedaan hebben niet dat dit echt niet kan maar het is zo standaard

mooie track, doet me op de een of andere manier aan Sytem 7 denken, persoonlijk vind ik de hihat na de laatste break er niet echt bij passen

Dit is nog het beste wat ik tot nu toe hier gehoord heb..
ik hou niet van trance maar kan wel zeggen of iets mooi of niet mooi is..
ik vind dit ook niet helemaal trance.. dit soort dingen doen me altijd denken aan dj sets van paul oakenfold enzo..
beetje engels neigt naar trance maar is het niet helemaal.. tenminste geen tettertrance.. oei wat haat ik dat..

hier zit diepte in en dat vind ik heerlijk.. ik vind je beats ook spannend.. volwassen.. vooral die snare die rolt mooi geluidje is dat.. de bassline mag van mij wel wat harder.. en misschien wat meer hoog? zoals hatjes enzo.. effe die frisheid erin houden..

de break is ook lekker.. ik hoor een stemsample? of het lijkt erop? misschien leuk om daar echt een lage volwassen mannen stem met distortion wat te laten zeggen..

mijn complimenten.. top!

doet me juist een beetje aan het oude 808-state werk denken.

Op zich lekker. Wel erg drukke melodieen..

eindelijk weer een track met een duwende kick! lekker!
melodieen vullen elkaar mooi aan, goed werk. Jammer dat je je eindmix nét te veel hebt gecompressed, je hoort em zuigen en duwen..das jammer. Probeer (voor het geval je dat al niet deed) een multiband compressor ipv een gewone compressor over je eindmix te halen.

nog iets: als je denkt dat je 1 minuut zit te luisteren is het al 1m45s, dat kunnen er niet veel, je houdt de aandacht goed vast!

een nieuwe mix zou mooi zijn!

Lekkere op een of andere manier heeft het ook iets Oosters (melodie), wellicht kun je daar nog een grapje mee uithalen in een break. (Bijvoorbeeld zo'n "gillende/zingende" Oosterse vrouw) Het begin vind ik echt lekker! :okdan:

Je hebt gelijk: In veel goatrance komen 'oosterse' toonladders voor, ik dacht ja laat ik dat eens proberen. Wat betreft de stemsample die zit er inderdaad ook in (is onderdeel van de 'breakbeat'). Helaas heb ik niet zoveel 'stemsamples' meer, ik vind het opzich wel een goed idee dus als je samples hebt met korte 'pumping voices' laat maar komen!! (cosmiq@home.nl)
Dan nog even over de te grote compressie: Ik luister veel FutureSoundOfLonden en daar gaan ze echt wild om met compressors.. Ik vind het wel lekker klinken, maar ik ga je idee wel proberen (dus multiband)..
Dan nog een introotje en een outrootje en dan is ie af.. denk ik...

Thanks voor het commentaar dudes! Hier heb ik wat aan! :biertje:

coole track, klinkt idd een beetje als "breakbeat goa trance" door die melodielijnen. Hij is lekker compact (niet te lang) en goed gemixt (hoewel sommige geluiden iets meer "up-front" zouden mogen klinken voor mijn gevoel).
Einde zou je idd nog iets voor kunnen verzinnen maar verder is hier weinig op aan te merken.

Origineel geplaatst door cosmiq

Dan nog even over de te grote compressie: Ik luister veel FutureSoundOfLonden en daar gaan ze echt wild om met compressors.. Ik vind het wel lekker klinken, maar ik ga je idee wel proberen (dus multiband)..

en dat is dus precies het verschil van compressie als fx of als mix-tool gebruiken (fx: zoals daft punk nogal es doet)

..ben echt reuze benieuwd..ik ga nu direct naar huissssssssssssssssssssssssss8~

Origineel geplaatst door hansbakker
en dat is dus precies het verschil van compressie als fx of als mix-tool gebruiken (fx: zoals daft punk nogal es doet)

Je zal verbaast zijn hoeveel masteringhuizen er niet met multiband werken maar met enkelbandscompressie.
Het is een hausse de laatste jaren dat multibandcompressie 'de tool' is maar dat valt in de praktijk reuze mee hoor.
Meestal wordt er enkelbands compressie toegepast met een compressor die je voor een bepaalde band kunt instellen.
Alleen dat specifieke gebied wordt gecompressed en de andere banden gewoon met rust gelaten.

gr. Tom

Klinkt lekker!
Klinkt als goa.
Gelukkig niet too much goa. Want daar word ik op een gegeven moment gek van...
Maar klinkt goed!

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Je zal verbaast zijn hoeveel masteringhuizen er niet met multiband werken maar met enkelbandscompressie.
Het is een hausse de laatste jaren dat multibandcompressie 'de tool' is maar dat valt in de praktijk reuze mee hoor.
Meestal wordt er enkelbands compressie toegepast met een compressor die je voor een bepaalde band kunt instellen.
Alleen dat specifieke gebied wordt gecompressed en de andere banden gewoon met rust gelaten.

gr. Tom

en dat is dus net zogoed multiband compressie...of je de rest van de banden nu gebruikt of niet staat er buiten...

hij klinkt wel oke, ik vond inderdaad die oosterse sfeer wel dope.
ehm zal ik nu dan ook maar zeggen waar 't me aan doet denken
?

------>BT z'n laatste album is geloof ik door onze grote vriend tiësto naar nederland gehaald op hoe heet dat label van tijs ook alweer??..

Back