sampler/sequencer als centrum in je midi-setup

Origineel geplaatst door ZERO1985
ik heb een mooie tekening gemaakt van een eventuele setup. Zou dit onderstaande setupje kunnen werken?
midi+setup+id1.JPG

Ik moet dus op de apparaten zelf instellen naar welke midi-kanalen ze luisteren? Maar die kanalen wil ik dan niet alleen vanaf mijn sequencer kunnen kiezen maar ook op de promega. Dus als ik de mc303 voor drums op kanaal 10 zet, wil ik ook op de promega 10 kunnen kiezen. Dat kan toch wel neem ik aan?
groet,

daan

heb je daar lang over gedaan? Zo'n rood kruisje tekenen? :duivels:

oohh je bedoelt die mooie rode onderstreping?? ;-)
Ja .. powerpoint is een m$ programma.. die kennen dat soort moderne woorden niet ;-)

Nee, die bedoel ik niet. Ik zie namelijk geen plaatje maar een rood kruisje (broken link).

Je kunt het plaatje beter upload'n middels "Voeg een bestand of bijlage toe" onderaan het invoervenster van een nieuw bericht. Nu heb je een plaatje gelinkt, wat niet gelukt is omdat je waarschijnlijk achter een firewall of zo zit.

oo ok..

oo ok..

het plaatje was eigenlijk ook ni nodig..

iig, ik wilde weten of het volgende een goeie setup zou zijn:

Promega 3 (stagepiano) via midi IN op OUT van de sequencer. Van de sequencer via OUT weer naar IN op de Promega. Van de Promega via THRU naar de IN van een microKORG en dan via de THRU van de microKORG naar de IN van een MC303.

Zou dit dus kunnen? De MC303 heeft geen THRU, dus die moet dan toch per definitie aan het einde van de schakeling komen?

groet,

daan

Re: oo ok..

Re: oo ok..

het plaatje was eigenlijk ook ni nodig..

iig, ik wilde weten of het volgende een goeie setup zou zijn:

Promega 3 (stagepiano) via midi IN op OUT van de sequencer. Van de sequencer via OUT weer naar IN op de Promega. Van de Promega via THRU naar de IN van een microKORG en dan via de THRU van de microKORG naar de IN van een MC303.

Zou dit dus kunnen? De MC303 heeft geen THRU, dus die moet dan toch per definitie aan het einde van de schakeling komen?

groet,

daan

Zou zo kunnen ja.

Maar misschien is het beter om naar een sequecer te zoeken met meerdere MIDI outs, zodat je de Promega op MIDI 1 in en out aansluit en de out van MIDI 2 naar de Korg en via de thru naar de 303 laat lopen.

De out van de 303 zou je dan ook nog terug kunnen routen naar de in van MIDI 2. Dan kun je ook controller data opnemen en bulk dumps uitvoeren.

Het kan ook allemaal met één keer MIDI maar dan zul je wel sneller tegen beperkingen en/of storingen oplopen.

zoveel jaar later..... ;-)

zoveel jaar later..... ;-)

Grappig zeg, wat was ik een noob een paar jaar terug :-)

Ik vind het wel leuk om te zeggen hoe het ongeveer is aangesloten:

de mc303 is weg en is een RM1X geworden, (je begrijpt, dit is ook mijn sequencer) die is met de midi in en out gekoppeld aan resp. de midi out en in van mijn yamaha an1x (mijn masterkeyboard, heb nog steeds geen centjes voor de Promega, maar die wil ik inmiddels NAAST de an1x vanwege de gewogen toetsen.)
De thru van de an1x gaat naar de midi in van mijn roland mc500mkI (ook een seq, maar ik gebruik hem als thru-box) en vanaf daar word de midi data verdeeld over midi out A en B. Op beide midi outs zit dan de rest aangesloten, via midi thru. En ik heb geprobeerd de apparatuur gelijk over midi out A en B te verdelen, zodat ik een niet te lange ketting krijg.

De An1x gaat overigens niet meteen de sequencer in, maar gemerged met een Akai mpd-16 (met een midiman 2x2)

Ik verbaasde me erover hoe weinig ik er in het begin van begreep :geslaagd:

Ondertussen zal je het misschien wel weten, maar als stelregel geldt maximaal 5 midi apparaten achter elkaar. Heb vaak zat 5 synths achter elkaar via midi thru aangesloten zonder problemen.
De KAWAI MAV-8 is inderdaad simpel en ideaal, gebruik ik zelf ook.

Back