Jenny Love - Saying Goodbye

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Hai, ik dump hier effe een trackie die ik gemaakt heb voor een Fins meisje om overheen te zingen..

als ik haar zang heb gekregen van der, dan ga ik hem in mixen en dan wellicht wat veranderen aan de track..

toch vind ik hem zo ook wel lekker.. ik heb de ballen verstand van muziek maken voor zang dus het kan heel goed zijn
dat hier gewoon niet overheen te zingen is en ik veel moet veranderen als ik de zang krijg..

nou ja , luustert maar

Jenny Love - Saying Goodbye

Re: Jenny Love - Saying Goodbye

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
ik heb de ballen verstand van muziek maken

de opbouw van deze track is erg goed.

ik krijg alleen steeds meer het idee dat jij doof bent voor toonhoogtes en harmonie. de bas en de electrische piano in combinatie met de pad is soms tenenkrommend.
als je nou de melodieën laat doen door iemand anders, en wellicht de mixage ook (alle geluiden klinken erg droog en onsamenhangend) dan zou er een topproduct uit kunnen komen.
de vraag is alleen wat er dan overblijft. het is duidelijk dat je erg veel housetracks hebt gehoord en dat je weet wanneer er iets bij moet komen en wannneer er een spanning gecreëerd moet worden. misschien een leuke overpeinzing voor iedereen: is dit een gave of is dit een formule?

de bedoeling is duidelijk en goed, de uitvoering minder.

[dit is het eerlijkste en vriendelijkste antwoord dat ik kan geven, ik hoop dat je je niet gedisst voelt]

Re: Re: Jenny Love - Saying Goodbye

Re: Re: Jenny Love - Saying Goodbye

Origineel geplaatst door cyan_circle
de opbouw van deze track is erg goed.

ik krijg alleen steeds meer het idee dat jij doof bent voor toonhoogtes en harmonie. de bas en de electrische piano in combinatie met de pad is soms tenenkrommend.
als je nou de melodieën laat doen door iemand anders, en wellicht de mixage ook (alle geluiden klinken erg droog en onsamenhangend) dan zou er een topproduct uit kunnen komen.
de vraag is alleen wat er dan overblijft. het is duidelijk dat je erg veel housetracks hebt gehoord en dat je weet wanneer er iets bij moet komen en wannneer er een spanning gecreëerd moet worden. misschien een leuke overpeinzing voor iedereen: is dit een gave of is dit een formule?

de bedoeling is duidelijk en goed, de uitvoering minder.

[dit is het eerlijkste en vriendelijkste antwoord dat ik kan geven, ik hoop dat je je niet gedisst voelt]

nee man! top antwoord!
ik heb toch ook helemaal geen ervaring met dit soort dingen maken
is toonhoogte, harmonie etc geen smaak issue? want de akkoord schema's liggen wel goed, technisch gezien..

Re: Re: Re: Jenny Love - Saying Goodbye

Re: Re: Re: Jenny Love - Saying Goodbye

nee man! top antwoord!
ik heb toch ook helemaal geen ervaring met dit soort dingen maken
is toonhoogte, harmonie etc geen smaak issue? want de akkoord schema's liggen wel goed, technisch gezien..

helaas niet echt......ik denk nl ook dat je "toondoof" bent...... ik weet niet of je misschien met een muziekleraar/lerares daaraan kunt werken, anders zou ik je aanraden om met iemand samen te werken die wel het juiste oor voor melodie en harmonie heeft, want je beats, ideeen en vooral je drive zijn zeker aanwezig......

Ik geloofde cyan niet, maar het is inderdaad gewoon vals...Die zangeres zal het moeilijk krijgen zo...
En die rare piano akkoorden komen op nogal onlogische tijden...
Ik denk dat de beat goed clubby is maar ja, misschien alleen de beat en bas behouden en aanvullen met iets anders ?:confused:
De produktie vond ik eerlijk gezegd nogal 'leeg'...weinig variatie in sounds..

een productie zonder zang is toch altijd leeg?!
ik moest mijzelf juist dwingen de track niet te vol te maken zodat de zangers nog ruimte heeft

ik begrijp alleen nog steeds die valsheid niet, misschien ben ik idd toondoof, maar technisch gezien ligt alles netjes binnen hetzelfde akkoord schema. Ik vraag me dan ook af waar de grens ligt van mensen die dit vals noemen omdat zij klaarblijkelijk niets anders doen dan symphonieen schrijven en waar een ander dit niet vals noemt omdat die gewoon naar bijv cafe del maar tracks luistert. Het is vaker voorgekomen dat wat sommigen hier vals noemde een andere professional muzikant die ik aansprak zei dat het helemaal niet vals is. Nu zeggen meerdere van jullie het dus, en eigenlijk altijd, neem ik het wel serieus. Maar snappen doe ik het nog niet.

Hoe kan iets vals zijn als het binnen hetzelfde akkoordschema valt? en WAT en WAAR is het dan precies vals. Ik denk ook dat ik alleen kan leren wat vals is als je uberhaupt het verschil hoort tussen wat niet vals is en wat wel vals is. Ik neem aan dat jullie ook niet allemaal van die wonderkids zijn die bij de allereerst noot die je ooit hoorde gelijk al wist wat wel of niet vals is..

PS:

waarom wil er niet iemand hier dan mijn melodieen maken? :)
dan doe ik de opbouw en de beats wel :)

een productie zonder zang is toch altijd leeg?!

:dubbel: IDD, luister maar naar Chemical Brothers, Squarepusher, Fatboy Slim, Jean Michel Jarre...allemaal leeg ;) :D

Origineel geplaatst door Bass
:dubbel: IDD, luister maar naar Chemical Brothers, Squarepusher, Fatboy Slim, Jean Michel Jarre...
zucht lekker bijdehand :kont:

haha

ik bedoel, ik luisterde gisteren de hele tijd naar zo'n CD waar allemaal zang op staat, heel die muziek sfeer door lopen spitten en begrijpen en dan kom ik tot de conclusie dat het 1 beat is met een akkoordje.. en bij het refrein met een string erbij..

Fac 15 ft. cathi goden - blue skies

bijv.

Vaak is het zo dat als je bij gezongen nummers de zang weghaalt, er weinig meer overblijft...
Dit is bv vooral het geval bij veel dance...

Maar ja daarom vind ik het juist een uitdaging om nummers die ik maak zonder zang toch interessant te maken door veel variatie in sounds en goede produktie.

ik neem aan dat dit een soort "guide" track is? dan geeft het niet dat ie leeg is, kan je er altijd later om de vocals heen nog dingen bij doen enzo....

ik heb een hele stapel cafe del mar CD's, en ook nog es heel veel jazz waar dissonanten enzo veel worden gebruikt, en nog steeds is dit in mijn oren vals.....en ik ben zeker geen wonderkind met absoluut gehoor, maar ik heb geen opleiding nodig gehad om te voelen of iets wel of niet klopt.......anders kan ik het ook niet uitleggen....op zich heeft het wel met je jonge jaren en opvoeding te maken want arabische toonladders vinden westerse mensen vaak weer niet kloppen....maar in ons westerse stelsel kloppen jou harmonieen toch niet echt..... misschien dat ze er in India heel anders tegenaan kijken ;)

Origineel geplaatst door olafmol
ik neem aan dat dit een soort "guide" track is? dan geeft het niet dat ie leeg is, kan je er altijd later om de vocals heen nog dingen bij doen enzo....

ik heb een hele stapel cafe del mar CD's, en ook nog es heel veel jazz waar dissonanten enzo veel worden gebruikt, en nog steeds is dit in mijn oren vals.....en ik ben zeker geen wonderkind met absoluut gehoor, maar ik heb geen opleiding nodig gehad om te voelen of iets wel of niet klopt.......anders kan ik het ook niet uitleggen....op zich heeft het wel met je jonge jaren en opvoeding te maken want arabische toonladders vinden westerse mensen vaak weer niet kloppen....maar in ons westerse stelsel kloppen jou harmonieen toch niet echt..... misschien dat ze er in India heel anders tegenaan kijken ;)

hahahaha
nou we komen er wel ..
en wellicht dat ik als ik de zang heb het beter af kan stemmen
het is idd een guidetrack ja..

Origineel geplaatst door Bass
Ik geloofde cyan niet

waarom niet?

sorry maat ik voel de richting en het kan een mooie track worden maar je mix is waardeloos

Origineel geplaatst door Tron
sorry maat ik voel de richting en het kan een mooie track worden maar je mix is waardeloos

mix in de zin van de afmix? ik heb dit ook op mijn koptelefoon gemaakt..

misschien dat iemand een leuk akkoordschemaatje heeft? stel ik geef je deze track zonder akkoorden..
maak je er dan wat van (deze vraag aan iedereen)

jah ik bedoel je afmix (levels), als je alle tracks los kan leveren dan kan ik er mischien wel iets mee :P

peez

TT

jah ik bedoel je afmix (levels), als je alle tracks los kan leveren dan kan ik er mischien wel iets mee :P

peez

TT

dat kan hoor
ben ook wel benieuwd hoe goed jij het dan wel niet kan ;)

dat kan hoor
ben ook wel benieuwd hoe goed jij het dan wel niet kan ;)

is koel

let wel ik doe het ook met een slechtekoptelefoon :P

kan je me ff een ftp address pm-en waar ik het kan downloaden?

is koel

let wel ik doe het ook met een slechtekoptelefoon :P

kan je me ff een ftp address pm-en waar ik het kan downloaden?

volgens mij heb ik vanavond een studio date.. dus dat wordt morgen ofzo :)

Back