Jenny Love - Saying Goodbye

Begin is goed lekker standaard. misschien meer percussion meer hihats, die piano is ook wel oke alleen het klinkt niet samen met de bass kwa toonhoogtes..en de bass ff wat meer met de EQ spelen kan nog voller en vetter....Vraagje hoe lang maak je al muziek...????

En misschien kun je beter ook eerst de vocal hebben, en daaromheen een track maken...

en met welk proggie maak jij muziek misschien kan ik je wel helpen met een melodie...

Ik vind 't nummer opzich aardig qua style, e.d.
Alleen zit je idd een beetje uit de richting met de toonhoogtes van de afzonderlijke geluiden (beat, bass, piano etc.)

Het baslijntje blijft op 1 toonhoogte als 't ware (bijv. een loopje in C) terwijl de piano naar verschillende accoorden gaat (bijv. C - F - G). Hierdoor klinken die 2 geluiden al vals met elkaar. Rond de 2:33 komt er zo'n 'fluit/orgel'geluidje die weer op 1 toonhoogte blijft (bijv. loopje in C) en dan doe je er nog een string/pad-melodie doorheen die nog sneller van toonhoogtes veranderd (F - A - C- G bijv.) en daardoor nog iets 'aparter' met de rest klinkt.
[en eigenlijk vond ik de trommeltjes samen met de piano ook al een beetje vals-achtig klinken..]

Samenvattend: keuze van de geluidjes vinnik wel oké (kan altijd mooier natuurlijk, maar ach..), alleen zou je (of iemand) de juiste toonhoogtes moeten gebruiken.

Sjnap?
Succes!!

Origineel geplaatst door Zoidsity
Ik vind 't nummer opzich aardig qua style, e.d.
Alleen zit je idd een beetje uit de richting met de toonhoogtes van de afzonderlijke geluiden (beat, bass, piano etc.)

Het baslijntje blijft op 1 toonhoogte als 't ware (bijv. een loopje in C) terwijl de piano naar verschillende accoorden gaat (bijv. C - F - G). Hierdoor klinken die 2 geluiden al vals met elkaar. Rond de 2:33 komt er zo'n 'fluit/orgel'geluidje die weer op 1 toonhoogte blijft (bijv. loopje in C) en dan doe je er nog een string/pad-melodie doorheen die nog sneller van toonhoogtes veranderd (F - A - C- G bijv.) en daardoor nog iets 'aparter' met de rest klinkt.
[en eigenlijk vond ik de trommeltjes samen met de piano ook al een beetje vals-achtig klinken..]

Samenvattend: keuze van de geluidjes vinnik wel oké (kan altijd mooier natuurlijk, maar ach..), alleen zou je (of iemand) de juiste toonhoogtes moeten gebruiken.

Sjnap?
Succes!!

ik snap het bijna..

leg mij nog even uit hoe het kan dat je uberhaupt dat verschillende melodieen door elkaar kan laten lopen
hoe dan ook zullen er momenten zijn dat er 2 of meerdere noten niet kloppen anders heb je namelijk een compleet dezelfde melodielijn...!

als de bass in c blijft lopen.. kun je dus NOOIT een melodie maken die niet in C alleen blijft..
als je een bass lijn maakt in C, D , E .. dan moeten alle melodie lijnen precies op die C, D of E wanneer de bass dat ook doet.. dat kan toch niet? dan kun je toch nooit verschillende melodien maken.. en al zeker niet als je een string in C doet.. hoe kun je dan ooit iets anders in D of E zetten? een melodie of een bassline?

leg dat mij nou maar eens uit!

Wat ik niet snap is dat we al meer dan een half jaar lopen te mekkeren over jouw mixen. (deze is al beter dan de vorige overigens)
Maar misschien dat je eindelijk zoiets hebt 'gompie'.

Misschien dat het wel bij mij steekt dat ik je toen heb aangeboden te helpen en je niet echt reageerde maar nu de eerste de beste dat wel mag. Maar goed, it's your call.

Enne nummer met zang is nooit af als er nog geen zang bijgedaan is. Want als die zangeres op die toonhoogte niet zo lekker zingt zul je alles toch weer om moeten gooien. Da's makkelijker dan de zangeres te forceren om met het nummer mee te zingen meestal.

Maar een andere baslijn met dezelfde feel maar het de EP mee qua toonhoogtes en het nummer is ook te pruimen voor de harmonie puristen onder ons. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Wat ik niet snap is dat we al meer dan een half jaar lopen te mekkeren over jouw mixen. (deze is al beter dan de vorige overigens)
Maar misschien dat je eindelijk zoiets hebt 'gompie'.

Misschien dat het wel bij mij steekt dat ik je toen heb aangeboden te helpen en je niet echt reageerde maar nu de eerste de beste dat wel mag. Maar goed, it's your call.

8o niet zo boos zijn joh.. iedereen heeft andere emoties op andere momenten. toen was ik in een - ik doe alles zelf - bui.. nu ben ik in een - als je het zo goed kan laat dan maar zien - bui..

*D

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
- als je het zo goed kan laat dan maar zien -

dé perfecte basis voor een samenwerkingsproject!

Origineel geplaatst door cyan_circle
dé perfecte basis voor een samenwerkingsproject!

hehe

dan push je elkaar idd wel tot het maximaal haalbare ;)

Hmmm... kom ik boos over?
Zou kunnen want ik ben zwaar aan vakantie toe.
(En de klus die geklaard moet worden nou ook niet bepaald zaligmakend is, maar staat een lange vakantie tegenover.)

Misschien dat je leuk vind om een keer langs te komen.
Ik vind het altijd wel grappig om met mensen in studio's rond te hangen en dingen te proberen.
Soms wordt het niets maar leren doe je altijd wel wat. ;)

Trouwens deze draad heeft me van de week wel even doen stilstaan bij waarom mensen samen muziek gaan maken. Meestal omdat ze elkaar aanvullen maar toch op dezelfde lijn zitten.
Wel dat het als je in je eentje gewend bent om snel nummers te maken het met een andere persoon erbij even wat moeilijker maakt.

En over dit nummer. Weet niet of je altijd eerst met de beats en dan de bas begint. Maar zo ja probeer dan ook eens anders te beginnen. Met een melodie of een akoordenschema of zo. Dan is de kans kleiner dat je melodieen scheef gaan lopen. En je eigenlijk zo'n effect krijgt als je 2 platen mixt en de beats overlappen maar de melodieen juist niet.

Origineel geplaatst door fuse
Hmmm... kom ik boos over?
Zou kunnen want ik ben zwaar aan vakantie toe.
(En de klus die geklaard moet worden nou ook niet bepaald zaligmakend is, maar staat een lange vakantie tegenover.)

Misschien dat je leuk vind om een keer langs te komen.
Ik vind het altijd wel grappig om met mensen in studio's rond te hangen en dingen te proberen.
Soms wordt het niets maar leren doe je altijd wel wat. ;)

Trouwens deze draad heeft me van de week wel even doen stilstaan bij waarom mensen samen muziek gaan maken. Meestal omdat ze elkaar aanvullen maar toch op dezelfde lijn zitten.
Wel dat het als je in je eentje gewend bent om snel nummers te maken het met een andere persoon erbij even wat moeilijker maakt.

En over dit nummer. Weet niet of je altijd eerst met de beats en dan de bas begint. Maar zo ja probeer dan ook eens anders te beginnen. Met een melodie of een akoordenschema of zo. Dan is de kans kleiner dat je melodieen scheef gaan lopen. En je eigenlijk zo'n effect krijgt als je 2 platen mixt en de beats overlappen maar de melodieen juist niet.

dude,

ik sta op het punt te emigreren naar los angeles.. ik vertrek binnen een maand.. dus heel erg jammer, had het wel leuk gevonden idd..

en ja ik begin altijd met de beats.. ik zal idd eens met de melodieen beginnen.. het is voor mij al een hele taak om uberhaupt melodieen te maken.. ik ben echt een beatfreak en melodiemongool.. ik doe mijn best en ga het eens op die manier proberen!

gebruik je dan wel wat als ritme? een hatje ofzo? of toch een kick?

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
..leg dat mij nou maar eens uit!

Was iets met accoorden; sommige toonhoogtes klinken goed bij elkaar en anderen juist (erg) vals.
Het is natuurlijk niet zo dat je alle noten hetzelfde moet houden..
Hmm, is makkelijker uit te leggen als 'k het kon laten zien/horen op een synth/keyboard, maar ja.

Maar wellicht zijn er wel figuren hier die 't beter/makkelijker uit kunnen leggen=> ik ben ook nie zo slim..

Succes iig!

Als reactie op het volgende bericht van jaimiefanatic:

leg mij nog even uit hoe het kan dat je uberhaupt dat verschillende melodieen door elkaar kan laten lopen
hoe dan ook zullen er momenten zijn dat er 2 of meerdere noten niet kloppen anders heb je namelijk een compleet dezelfde melodielijn...!

als de bass in c blijft lopen.. kun je dus NOOIT een melodie maken die niet in C alleen blijft..
als je een bass lijn maakt in C, D , E .. dan moeten alle melodie lijnen precies op die C, D of E wanneer de bass dat ook doet.. dat kan toch niet? dan kun je toch nooit verschillende melodien maken.. en al zeker niet als je een string in C doet.. hoe kun je dan ooit iets anders in D of E zetten? een melodie of een bassline?

Gouden tip:
koop een boek over HARMONIELEER, verdiep je er een zekere periode in en... er gaat een nieuwe wereld voor je open!!!

Succes ermee,
Hans

Back