Wat is er mis met een Roland Saturn 09 ??

G

Guest

Guest
die staat hier te koop op het forum voor 150 of beste bod.
als ik bv mijn 808 nog had of een csq600 of zo, zou ik 'm er alleen al voor het gezicht bij kopen, omdat ie er zo leuk bij staat. is dat ding helemaal niks of zit er echt de klad in vintage??

saturn 09

saturn 09

The Saturn 09 is an analog organ synthesizer (similar to the RS-09 which added a string sound). Probably not the best Organ synth, but with imagination, the Saturn is capable of creating some cool sounds for techno/ambient music, ie: low drone organ bass tones or blips. There is very little demand for this instrument so they can be found for under $100, and they will add a nice flavor to any modern analog-electronic keyboard studio. It has been used by Newcleus and is probably hidden among the rigs of a few other electro-artists!

Wat er mis mee is...

Wat er mis mee is...

Hallo, ik werd er net op getipt dat er een thread over mijn Sa-09 gepost was.
Kan het toch niet laten om er even iets meer over te vertellen.

Het is inderdaad een soortement van orgelachtige dingetje. De klank is best grappig en je kunt er een paar leuke geluidjes uit halen. Wat edit mogelijkheden betreft is dit eigenlijk geen synth. Er zit een lowpass filtertje op en dat was het. Je kunt met de vier schuiven harmonischen toevoegen en er zit nog een chorus op. Die is best vet en hij dikt het geluid wel goed aan. Verder zit er nog een leuke functie op die een soort blip maakt bij de attack. Als je deze functie gebruikt wanneer je de klankdeelschuiven allemaal dicht hebt hoor je alleen de blip. Maar die triggert ook bij elke volgende toets die je aanraakt en daar kun je hele leuke arpeggiotjes mee maken. Daar heb ik hem veel voor gebruikt.

Re: Wat is er mis met een Roland Saturn 09 ??

Origineel geplaatst door Leo
die staat hier te koop op het forum voor 150 of beste bod.
als ik bv mijn 808 nog had of een csq600 of zo, zou ik 'm er alleen al voor het gezicht bij kopen, omdat ie er zo leuk bij staat. is dat ding helemaal niks of zit er echt de klad in vintage??

Je hebt vintage en je hebt vintage ... die saturn ziet er wel aardig uit, maar het is gewoon het zoveelste orgeltje ... (en daar raak je snel op uitgekeken, zelfs voor € 150).

Back