Kurzweil Micropiano o.i.d.

Recto

Sambal bij?
Hallo leute,

Ik heb een Triton Classic incl. EXB-08 (Grand Piano) maar die vind ik erg tegenvallen.
Ik mis de dynamiek en expressie.

Gister de Yamaha Motif Rack en Motif ES aan de tand gevoeld en die hebben dat wel.

Optie is om evt. een Motif te kopen Echter ik weet niet of de oude Motif evengoed klinkt als de Motif Rack en de nieuwe Motif ES.

Verder ben ik erg blij met de Triton behalve dus de piano sounds.
Toen dacht ik, misschien een goede piano module erbij bv.

Oftwel de Kurzweil Micropiano module. Iemand daar ervaring mee hoe ze klinken tov van de piano uit een Motif ES bv.?

Alvast bedankt.

De Motif Rack is identiek aan de Motif, alleen zonder de sequencer en het sample-gedeelte, en met een polyfonie van 128 ipv 64. Als je die van de Motif goed vind klinken zou ik daar voor gaan; alhoewel Kurzweil goed is lijkt de tand des tijds toch toegeslagen te hebben op de Micropiano. Geluid is behalve programmeren ook een kwestie van geheugen. Volgens mij is het geluid op de Micropiano identiek aan wat er in de SP76 zit, en daar zouden al wat makkelijker demo's van te vinden moeten zijn.

Je zou misschien wel wat beter af kunnen zijn met de nieuwere Kurzweil Micro Ensemble.

Dit is altijd een leuke site om pianogeluiden te vergelijken: http://purgatorycreek.com/pianocompare.html.
Compleet met 192kbps MP3 samples, en een referentiebestand in MIDI.

En ja, beluister op die site óók eens de opname van een échte Steinway B.
Belangrijk (en ontluisterend!) om te weten hoe het hoort te klinken... ;)

Laatst gewijzigd:
Bedankt. Ik zal de sample's eens vergelijken.

Origineel geplaatst door Yoozer
De Motif Rack is identiek aan de Motif, alleen zonder de sequencer en het sample-gedeelte, en met een polyfonie van 128 ipv 64. Als je die van de Motif goed vind klinken zou ik daar voor gaan; alhoewel Kurzweil goed is lijkt de tand des tijds toch toegeslagen te hebben op de Micropiano. Geluid is behalve programmeren ook een kwestie van geheugen. Volgens mij is het geluid op de Micropiano identiek aan wat er in de SP76 zit, en daar zouden al wat makkelijker demo's van te vinden moeten zijn.

Je zou misschien wel wat beter af kunnen zijn met de nieuwere Kurzweil Micro Ensemble.

Inderdaad! De ME-1 module heeft alle sounds van de PC2 serie, en de nieuwe ''Triple Strike Piano''. genoeg samples te vinden!

Back