Hallo, Zijn hier mensen die ervaring hebben met een kurzweil sp4-8 of sp5-8. Ik zie zo weinig reviews en filmpjes van deze machines en vind ze toch erg interessant. Om een klein beetje uit te leggen wat ik zoek in ieder geval 88 toetsen met graded hammer, gewoon om piano te spelen en om te layeren met bv strings budget onder de 1000 euro. Ik bezit een Yamaha moxf6 dus heb daar al genoeg mogelijkheden maar wil er gewoon een soort van digitale piano bij. Nu zijn er natuurlijk een heleboel dig piano`s te koop van verschillende merken maar de Kurzweil heeft even net dat beetje meer synthesizer in zich wat mij wel aanspreekt. IK woon in de buurt van Groningen en eigenlijk zou ik ook omdat ik zo weinig reviews zie en zelfs zie dat veel winkels Kurzweil niet verkopen wat is daar de reden van, ook hier in de buurt eigenlijk niet terwijl ik hem wel eens wil uitproberen voordat ik hem koop beetje vreemde zin haha nou ja jullie begrijpen me wel hoop ik. Geef even je mening en als je ergens weet waar ik hem zou kunnen uitproberen uiteraard naast wat andere liefst een yamaha situatie is toch altijd even iets anders als thuis en dan kan ik een goede vergelijking maken met mijn moxf6.