JohnnyBusca
rocket scientist
Ola!
Gisteren heb ik samen met CraZ en Equate fijn met een Roland TR-727 zitten spelen. Ik heb hem al een hele tijd en ik vind hem nog steeds wel geinig. Helaas gebruik ik hem zelden.
Nu zit ik na te denken over ons optreden 8 juni in Perron55_. Eigenlijk is het dan wel leuk om een TR-727 te gebruiken. Ik vraag me nu af wat ik het beste kan doen en wat ervaringen zijn van andere live artiesten.
Op welke manier kan ik een TR-727 (of een TR-707 al ligt dat voor mij persoonlijk anders) gebruiken:
Gisteren heb ik samen met CraZ en Equate fijn met een Roland TR-727 zitten spelen. Ik heb hem al een hele tijd en ik vind hem nog steeds wel geinig. Helaas gebruik ik hem zelden.
Nu zit ik na te denken over ons optreden 8 juni in Perron55_. Eigenlijk is het dan wel leuk om een TR-727 te gebruiken. Ik vraag me nu af wat ik het beste kan doen en wat ervaringen zijn van andere live artiesten.
Op welke manier kan ik een TR-727 (of een TR-707 al ligt dat voor mij persoonlijk anders) gebruiken:
- In PATTERN-PLAY mode - Leuke patterns maken en die dan live afwisselen. Met de handige volume schuiven kun je vrij makkelijk, snel geluiden muten en demuten ( is dat een woord? ) Verder is het display erg handig om snel te herinneren welk pattern je hebt gekozen, mits het licht een beetje relax is.
- In PATTERN-WRITE mode - Alleen maar live drums in programmeren. Daardoor gebruik je waarschijnlijk maar in enkele nummers dit instrument en dat houdt het optreden varierend. Verder verandert het drum ritme dan constant en dat wordt waarschijnlijk door die drie synthfreaks in de zaal die misschien op zijn komen dagen wel gewaardeerd.
- MIDI gesynced via de Akai MPC2000xl - Alles vooraf in de studio voorprogrammeren, zodat het live geweldig past in je track. Daardoor komt de percieze klank van de TR-727 exact tot zijn recht en is het een groot feest. Helaas is het dan vrijwel NIET dynamisch (Elk instrument of groep van instrumenten op een aparte track en dan heb je een beetje dynamiek in je track) en heb je veel tijd nodig om het vooraf in je nummers toe te voegen.
[/list=1]
Iemand suggesties?