hoe krijg ik dit geluid

krachtwerk

Ouwe rot
misschien vraag ik iets heel stoms :bekdicht: maar toch

Attachments

• rodine.mp3
    707,3 KB · Bekeken: 117
Dit is volgens mij een custom sound gemaakt op een Korg Trinity met MOss board erin .. maar ik kan me vergissen natuurlijk. Die sample die later in dat stuk komt klinkt net zoals die PONY-sound van Genuwine (I'm horny, let's do it, ride it my pony)

Bij het sequencen valt je al op dat de envelope curve om wordt gedraaid - van een attack tot geen attack en een decay op de filter. Da's al de helft van de kunst.

Verder hoor je er inderdaad een digitaal randje aan, en omdat de mp3 96kbps is moet je wel ongelofelijk ruk hebben ge-encode om het nu al te krijgen ;), dus een bitcrusher is wel op z'n plaats. De volume-envelope heeft 'zachte randjes' (dus niet echt punchy).

De filter is me niet 303-achtig genoeg... zou elke 12db/24db kunnen zijn.

Ik kan dit geluid met mijn minimoog maken door een zeer snelle LFO (HFO!?) op het filter de plaatsen. En de filter zelf vrij veel resonantie.

De rest is inderdaad spelen met de envelope ...

Dit lijkt een beetje op een Electribe ea-1 via mijn speakers (preset C-Nogwat)

Dit lijkt heel erg veel op het resultaat dat je kunt verkrijgen met het Vocal-filter uit de nord-modular (met de nodige modulatie natuurlijk)

Origineel geplaatst door 6 trak
het 'whoaaaaohw' effect krijg je door een HPF en LPF in tegengestelde richting te laten lopen...

:confused:

Mogen we ook weten waar het vandaan komt trouwens?

Re: hoe krijg ik dit geluid

Origineel geplaatst door krachtwerk
misschien vraag ik iets heel stoms :bekdicht: maar toch

Zaag/driehoekstand oscillator-> formant filter -> envelope filter

Re: Re: hoe krijg ik dit geluid

Re: Re: hoe krijg ik dit geluid

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Zaag/driehoekstand oscillator-> formant filter -> envelope filter

Met de zaagtand en envelope ben ik het eens, maar met die formant filter niet. Het lo-fi stemgeluid komt net doordat er modulatie op de filter zit en niet door de filter zelf. Als je enkel een formant filter gebruikt, klinkt het veel "cleaner".

Origineel geplaatst door 6 trak
dat was de vraag toch niet...

Ik zou het toch graag weten (voor de duidelijkheid: "waar komt het geluidsfragment vandaan?").

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik zou het toch graag weten (voor de duidelijkheid: "waar komt het geluidsfragment vandaan?").

ik heb een map op mn bureaublad waarin ik leuke en bruikbare sounds stop die ik tegenkom op het web.
maar waar dit vandaan komt weet ik echt niet meer, spijtig...

Je neemt een oscillator op smalle pulsgolf die een LPF met veel resonantie moduleert. Daar doorheen voer je een zaagtand en klaar is Kees.
Kan met de simpelste MS20 of Minimoog etc.

Back