De industrial hardcore is, zoals te merken is, op aan het komen ... en ook oldschool invloeden hoor je steeds vaker weer terug > ... omdat nu iedereen de oude bekende oldschool/hardcore platen onderhand zat is ( ze blijven wel goed, maar worden te vaak gedraaid) ... komt er iets op wat al jaren op de achtergrond gaande is: Jump(style)...velen kennen het niet, maar het wordt steeds populairder...het is in Belgiƫ begonnen met da boy tommy bijv. .maar de Jump van nu klinkt toch volwassener en ook in Nederland bereikt het een steeds groter publiek. Met name de Fransen (Noord-Frankrijk) kunnen er wat van!!!
... Sommigen zeggen dat Jump de Hardstyle weg gaat drukken, ik denk dat Hardstyle wel nog blijft bestaan, maar persoonlijk vind ik Hardstyle te eentonig geworden en is het niet zo origineel meer (op sommige platen na, er komt best veel crap uit)... en er wordt te veel van andere platen gejat, meestal van oude HC-platen ... en dat keer op keer
Aangezien Hardstyle wat uitgemolken is, vrees ik hetzelfde voor de Jump, dat wordt denk ik ook zoiets van elkaar nadoen en van oude platen samplen, het maakt voor velen zo te zien weinig uit hoeveel keren iets al is gesampled en gebruikt, mja ... ik maak me er niet druk om.
Dat verklaart ook de opkomst van Industria Hardcorel, tot nu toe was de hardcore 'helder' en nu is er ook plaats voor 'wazig' ... Industrial HC had geen kans van slagen in de jaren '90, nu dus wel.