Roland V Synth vs Alesis Andromeda

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Dj Ricos

Stamgast
ten eerste, ik ben nieuw hier, dus hallo allemaal haha :stupid

Ik heb al op de zoekmachine rond gezocht, maar werd er niet beter door.

Ik ga dus een synthesizer kopen, en zat te denken tussen een V synth of een Andromeda, welke is nou de ''beste''?
Ikzelf maak hardcore en hardstyle produkties, en wil ook trance erbij gaan doen. Uit welke komt er nou beter en mooier geluid?

*String
*samples
*effecten
*enz

Kunnen jullie me helpen???

Alvast bedankt, Groetjes, Ricardo :)

dat zijn echt twee totaal verschillende synths die je noemt.....de andro is een analoge synth,samplet niet,heeft wel mooie strings,een goede fx-processor en een vetter geluid als de v-synth.....

de v-synth is niet echt populair trouwens....heeft wel veel real-time tweak-mogelijkheden....

Er bestaat niet zoiets als de beste. Alleen iets wat jij fijn vindt.

De andromeda is analoog en de V-synth is een VA, waardoor ze allebij anders klinken. Zoek anders eens naar user reviews op harmony-central.com. Of gebruik de zoekmachine van dit forum of............................. en dit is nog nooit gezegd, maar ga eens naar een winkel waar ze beide staan en test ze uit.

In geval van twijfel allebei kopen. :D

Meer is altijd beter!

De V-Synth is wat uitgebreider qua mogelijkheden, de Andromeda wat 'vetter'. Je zou gewoon ff moeten gaan luisteren in de winkel. Wel denk ik dat de V-Synth wat minder uitgekauwde geluiden voort zal brengen, zeker als je de wat apartere features echt gaat misbruiken.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Er bestaat niet zoiets als de beste. Alleen iets wat jij fijn vindt.

De andromeda is analoog en de V-synth is een VA, waardoor ze allebij anders klinken. Zoek anders eens naar user reviews op harmony-central.com. Of gebruik de zoekmachine van dit forum of............................. en dit is nog nooit gezegd, maar ga eens naar een winkel waar ze beide staan en test ze uit.

ik zou de V-synth veel meer als een hardware-versie van NI kontakt omschrijven dan als een VA .... het is idd appels met peren vergelijken

Aaaah nu word ik helemaal para haha

Maar ik vroeg dit omdat ik wel eens heb gehoord dat de V synth alles behalve populair is. Wat ik wil is gewoon eigen geluiden maken, en die op de computer kunnen zetten en daar in een programma stoppen. Dusja, luisteren in een winkel ga ik zoiezo doen, maar het is zo moeilijk als je er zelf amper verstand van heb (technisch etc gezien)

Meer commentaar altijd goed :D

Als je er geen verstand van hebt, is het domste wat je kunt doen: blind iets aanschaffen.
Het op-één-na-domste is één of twéé 'bekende' apparaten pakken en op goed geluk en vooral op basis van de mening van anderen je keuze maken.

Vanwaar de haast iets te willen kopen zonder dat je weet wàt je koopt?
Je ermee van afmaken dat het 'te technisch' is, is onzin! (IMHO); je koopt zo'n apparaat om gebruik te maken van de mogelijkheden. Dus vóór of ná de aankoop, de kennis zal je toch moeten vergaren. Wil je dat niet, dan heb ik maar 1 advies: nokken.

Kennis opbouwen is dus het advies. Zowel theoretisch (lezen, véél lezen. En niet vragen naar de eindoplossing, maar zoeken naar basiskennis...) als praktisch (Hands-on apparaten proberen, wellicht. Of eenvoudiger beginnen - met super-geavanceerde spullen als een Andromeda aanvangen is gewoon niet slim. Speel nou eerst eens met wat eenvoudigs om te weten waar je heen wilt.)

Maar goed, het is jouw geld... ;)

Hoe ben je eigenlijk op deze twee synths gekomen? Als ik eens kijk wat voor muziek je ermee wilt maken, denk ik niet meteen: Ha, logisch! Dit zijn toch wel twee high-end (lees: dure) synths, die hun geld vast wel waard zijn,maar zijn ze echt wel wat je zoekt? Je zou misschien eraan kunnen denken om voor het bedrag dat deze twee jongens per stuk kosten twee of meer andere synths te kopen. In jouw geval bv. een VA en een sampler of zo (ik roep ook maar iets) of misschien ook een drumcomputer. Dat zou bij elkaar wel eens veelzijdiger kunnen zijn als één "grote" synth.

Veel succes iig!

Ik weet wel wat ik wil, alleen ik weet niet welke apparaten daarvoor bestemd zijn ;)

Ik zat in het Feedback boekje te kijken, en daarin staan genoeg spullen trouwens, na al die dagen dat ik sites heb zitten doorzoeken, heb ik wel een aantal synth's gevonden:

Andromeda
V Synth
Access Virus KC
en de korg Triton

dusja,

Origineel geplaatst door molecular
Hoe ben je eigenlijk op deze twee synths gekomen? Als ik eens kijk wat voor muziek je ermee wilt maken, denk ik niet meteen: Ha, logisch! Dit zijn toch wel twee high-end (lees: dure) synths, die hun geld vast wel waard zijn,maar zijn ze echt wel wat je zoekt? Je zou misschien eraan kunnen denken om voor het bedrag dat deze twee jongens per stuk kosten twee of meer andere synths te kopen. In jouw geval bv. een VA en een sampler of zo (ik roep ook maar iets) of misschien ook een drumcomputer. Dat zou bij elkaar wel eens veelzijdiger kunnen zijn als één "grote" synth.

Veel succes iig!

jah daar zit ook wel wat in jah, humm moeilijk moeilijk..
...................

Maar mensen, k zal het ff uitleggen. Me ouders gaan scheiden, en ons huis staat te koop. Voor het overige bedrag wat we over houden, krijg ik een deel. Ik mag dan voor ongeveer 2500 euro een synth uitzoeken. Dus dat is de reden dat ik met een v synth en andromeda etc kwam

Dus als er mensen zijn met suggesties, ik ben 1 en al oor :W

Laatst gewijzigd:
Aha, de aanleiding is niet leuk natuurlijk, maar € 2500,- krijgen om iets te kopen:{
Je kan voor zo´n bedrag al een aardig studiootje inrichten: synthjes, mixertje, monitors, misschien een efectendoosje en een compressor.

Als ik nog wat tips mag geven (ik ben niet helemaal de expert op dat (muziek-)gebied, dus de experts mogen me verbeteren)

Ik heb wel gehoord dat een Novation KS5 een aardige synth is voor hardtrance en gerelateerde genres. Er zijn veel berichten over problemen met het ding, maar die zijn grotendeels (zo niet geheel) op te lossen.
Ook van Novation: Drumstation (zal je wellicht tweedehands moeten zoeken) of misschien zo´n Jomox X- dan wel Airbase, daar komen geloof ik wel fijn harde drums uit.
Hardware samplers kosten tweedehands geen :kont: meer, daar kan je ook je voordeel mee doen, maar met de computer is natuurlijk ook veel te doen.
Vergeet vooral je sequencer niet, de meeste mensen doen dat op de computer met bv. Cubase, en dat kan ook wat kosten, tenzij je er eentje gebruikt die, ehmm, van de vrachtwagen gevallen is......

Ik zou zeggen, kijk ook een hier naar setups van mensen die hetzelfde soort muziek maken als jij, dat zijn vaak ook interessante dingen voor jou.

Ah... je wilt het bedrag dus ten volle benutten?

Misschien beter om dan voor verschillende apparaten te kijken i.p.v. een synth waar je (waarschijnlijk) in verzuipt.

Ik noem een Ion, een 01x (of heb je al een mixer/controller/audio interface), een drumbak a la Machinedrum, een sampler of sampler software, Electribe SX, etc... etc...

De manier waarop je de vraag namelijk stelt en onderbouwd, geeft mij de indruk dat je nou niet bepaald een Advanced Synth Programmer (*.asp) bent ;)

Dat is natuurlijk wel zo, dat ik beter een bv Novation KS5 koop, en dan een ander drumcomputer erbij. Maar zoiets kost eigenlijk niet egt super veel, dus dat zou ik altijd wel kunnen kopen dan (na een tijdje werken haha) Een andromeda van dik 2500 euro zal er waarschijnlijk als ik het niet neem nooit meer kopen.

Ik weet dat ik verder wil met het maken van muziek enz, dus ik zal er geen spijt van krijgen. Alleen ik wil zekerheid dat ik een apparaat heb dat ik ook egt kan gebruiken!!! En niet iets zodat ik er na een tijdje iets anders bij moet hebben.

welk genre wil je maken? Hoe wil je klinken, Retro styled of modern digitaal?
Misschien een overbodige vraag. Ga gewoon voor die andromeda, anders komt het er idd misschien nooit meer van. Of zoek dan een 2de hands andromeda, dan heb je geld over:eureka:

Origineel geplaatst door olafmol
ik zou de V-synth veel meer als een hardware-versie van NI kontakt omschrijven dan als een VA .... het is idd appels met peren vergelijken

Nou, hier ben ik het totaal niet mee eens.

V-synth deed mij juist enorm aan NI Absynth denken. Ik heb tijdens het testen van de v-synth niets gehoord wat ik niet ook met absynth zou kunnen doen, ik vond de v-synth zwaar tegenvallen wat dat betreft. Ni kontakt is een sampler, in v-synth kun je ook een sample laden, maar dat is maar een klein onderdeeltje, dan begint het pas voor die ene sample, dus niet meer samples zoals in een sampler.

In absynth kun je ook samples gebruiken als oscilator, de tweakmogelijkheden die je daar dan mee hebt lijken erg op wat je met v-synth ook kan.

mijn advies zou zijn: ga voor een andromeda en koop absynth er fijn bij. Dan heb je het beste van 2 werelden.

:halleluja

asjeblieft begin simpel, volg de raad van molecular op!
of in ieder geval in die richting... maar ga niet voor die v-synth als eerste synth!
:smeris: :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back