Roland V Synth vs Alesis Andromeda

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
begin eerst maar eens met fruityloops .. kijk eens of je dat onder de knie krijgt .. zoadt wat leert over sequencing, synths en sampling

dan pas eens kijken of je door kan gaan voor een hardware bak ...

anders staat ie over 2 maanden gewoon op marktplaats omdat je gegrepen werd door het imago ipv dat je weet waarom je iets koopt ..

succes !

Tja, aangezien je net begint zou ik sowieso 2e hands spullen kopen. Dat is niet alleen goedkoper (wat ervoor zorgt dat je een leuke beginners set-up kunt kopen, want met alleen een synth ben je er natuurlijk niet), het is ook waardevaster. Waardevast is voor iedere beginner leuk, zeker voor een beginner die een soort erfenis opmaakt. Want stel dat de synths je niet bevallen, of nog erger, dat muziek maken je toch niet bevalt? Dan ga je die spullen verkopen, en zul je verlies maken. 2e hands synths verkoop je over het algemeen wel voor ongeveer hetzelfde bedrag als wat je ervoor betaald hebt. Dat is wel zo prettig.

Met het geld wat je je bespaart door 2ehands te kopen zul je andere dingen moeten gaan doen. Want ik weet niet of je al precies een plan hebt, maar er is meer nodig dan alleen een synth om muziek te maken. En dan maakt het niet uit welke manier je gaat kiezen (software, hardware of een combinatie daarvan). Als je software gaat gebruiken zul je een fatsoenlijke computer nodig hebben, een geluidskaart, misschien een mixer, en natuurlijk de software zelf. Als je hardware gaat gebruiken, ja... Dan kun je zelfs aan het kopen blijven, maar je zult op z'n minst een sequencer en een mixer nodig hebben, en een sampler of een drumcomputer voor beats zou dan ook niet overbodig zijn.
Kortom, bedenk een goed plan voordat je je in het diepe gaat storten en je centjes gaat uitgeven. Er zijn hier genoeg mensen die zelf ooit zijn begonnen, en allemaal hebben ze één ding gemeen: ze weten wat je tegenkomt als je begint. Dus vraag maar raak :)

haha nouh zover ben ik nou weer wel hoor ;). ik gebruik nu nog fruity loops en cooledit, ik krijg er leuke resultaten uit. Maar ben het zat om alleenmaar samples te jatten, ik wil ze zelf maken. En die gebruiken in een melodie enz....

:kroon:

Dus je hebt al wat ervaring. Wat is je precieze plan dan? Wat denk jij dat een V-synth of een andromeda zal toevoegen, en hoe denk je het te gaan gebruiken? Puur alleen als sampletjes? Zou dat niet een beetje zonde zijn van zo'n dure en uitgebreide polyfone en multitimbrale synth? Of wil je gaan midi-sequencen? Een plan moet je hebben :)

ik zal een poging wagen haha.

Jah ervaring met produceren heb ik wel iig, wat ik wil:

Ik wil de synth gaan gebruiken voor mooie strings (trance,hardcore, dus gewoon dance) te maken. Dus geluiden en hele melodies. Ik wil het aan me computer kunnen aansluiten, zodat ik het meteen bij een programma kan gebruiken (cubase misschien etc)

Het liefst wil ik ook dat ik samples vanuit me computer naar de synth kan laden, zodat ik het er in me synth kan veranderen en/of er een melodie van te maken.

Als ik maar orginele geluiden mee kan maken. En dat gebruiken met een software programma, op z'n tijd zal ik er wel een drumcomputer ofiets bij kopen, maar dat is nu nog niet van toepassing denk ik.

Origineel geplaatst door quifster
Nou, hier ben ik het totaal niet mee eens.

V-synth deed mij juist enorm aan NI Absynth denken. Ik heb tijdens het testen van de v-synth niets gehoord wat ik niet ook met absynth zou kunnen doen, ik vond de v-synth zwaar tegenvallen wat dat betreft. Ni kontakt is een sampler, in v-synth kun je ook een sample laden, maar dat is maar een klein onderdeeltje, dan begint het pas voor die ene sample, dus niet meer samples zoals in een sampler.

In absynth kun je ook samples gebruiken als oscilator, de tweakmogelijkheden die je daar dan mee hebt lijken erg op wat je met v-synth ook kan.

mijn advies zou zijn: ga voor een andromeda en koop absynth er fijn bij. Dan heb je het beste van 2 werelden.

:halleluja

ok absynth dan, kan ook...superkrachtig dus die V-synth als je hardware zoekt...want absynth is niet misselijk..persoonlijk denk ik dat de V-synth een future classic wordt, net zoiets als de fizmo enzo...

Origineel geplaatst door Dj Ricos
haha nouh zover ben ik nou weer wel hoor ;). ik gebruik nu nog fruity loops en cooledit, ik krijg er leuke resultaten uit. Maar ben het zat om alleenmaar samples te jatten, ik wil ze zelf maken. En die gebruiken in een melodie enz....

:kroon:

fruityloops ondersteunt toch VST plugins? ik zou zeggen: download een lading gratis goede VSTi's of koop een paar commerciele VSTi's en maak je eigen geluiden...... genoeg keuze..... om je eigen geluiden te maken heb je dus geen hardware nodig....zeker als je het toch weer in fruityloops wilt importeren ofzo zijn VSTi's helemaal geen gekke keuze lijkt me in jou geval

Origineel geplaatst door Dj Ricos
ik zal een poging wagen haha.

Jah ervaring met produceren heb ik wel iig, wat ik wil:

Ik wil de synth gaan gebruiken voor mooie strings (trance,hardcore, dus gewoon dance) te maken. Dus geluiden en hele melodies. Ik wil het aan me computer kunnen aansluiten, zodat ik het meteen bij een programma kan gebruiken (cubase misschien etc)

Het liefst wil ik ook dat ik samples vanuit me computer naar de synth kan laden, zodat ik het er in me synth kan veranderen en/of er een melodie van te maken.

Als ik maar orginele geluiden mee kan maken. En dat gebruiken met een software programma, op z'n tijd zal ik er wel een drumcomputer ofiets bij kopen, maar dat is nu nog niet van toepassing denk ik.

OK, laten we dan even schetsen wat je voor zo´n setup minimaal nodig hebt:

- (software) sequencer
- MIDI interface
- goede geluidskaart/audio interface
- eigenlijk ook wel monitors om het geheel een beetje behoorlijk te kunnen beluisteren (of heb je die al?)

Over het uploaden van samples naar je synth: dat is algemeen gezegd niet mogelijk met synths van het type die vette strings maken (hieronder verstaan we toch meestal VA´s of analoge synths). Het is waarschijnlijk beter om daar een aparte oplossing voor te vinden, in de vorm van een hardware dan wel software sampler. Misschien is het voor jou beter het bij software te houden omdat je daar al veel mee werkt en er dus waarschijnlijk wel iets affiniteit me hebt. Ook heb je met een hardware sampler eigenlijk al snel een mixer nodig of een geluidskaart met meerdere ingangen, dus een extra kostenfactor.

Al met al is het dus al snel meer dan je zou denken. 2500 Euro is zeker een bedrag waarmee je dit allemaal kan vervullen, maar als je het allemaal aan die ene synth uitgeeft kom je toch niet aan het uiteindelijke resultaat omdat je bepaalde mogelijkheden mist.

`Dus al zou ik het geld willen uitgeven,

voor de vette strings endergelijke : ALesis Andromeda (geld is dan op)
Wat zou ik dan eigenlijk met een V synth kunnen :confused:

Of een bv ION/ Novation KS5 + bv Jomox/filterbank/electribe sx ???

Dus of 1 ding, waarmee ik vette geluiden uit kan halen. Maar dan moet ik wel gaan sparen voor een ???

of een synth en een sampler, en dan al een goed begin hebben?

:luv:

Toch?

Man, denk nou eens *niet* vanuit 1) het geld wat je hebt of 2) de apparaten waarvan je de naam hebt gehoord...

Lees eens de reacties van de forummers: ze hebben nl. gelijk...
Dus: probeer eerst te bedenken wat je allemaal nodig hebt. Maak een plan. Wat met een kale synth doe je weinig...
En als je het nog niet weet: geen probleem. Zet je geld op de bank, en denk nog eens rustig na.

Origineel geplaatst door Hanz
Zet je geld op de bank, en denk nog eens rustig na.

Juist, dan wordt je geld meer terwijl de apparatuur goedkoper wordt:)
Er is nix mis mee om klein te beginnen, dan merk je vanzelf wat je dan verder nog nodig hebt, en dan is het prettig als je daarvoor nog geld over hebt.
Ik zal je nu niet verder lastig vallen Ricos, denk er maar gewoon goed over na, en vooral uitproberen in de winkel. Als je verder nog vragen hebt waarop je het antwoord niet kunt vinden (zoekfunctie van het forum levert vaak veel op), is er altijd wel iemand die je helpen wil.

Veel plezier!

Nouh bedankt mensen, ik kijk wel wat ik doe. Als ik zeg dat ik geel neem zal het waarschijnlijk toch rood worden.....

Groetjes, Ricardo

Origineel geplaatst door molecular
Nog een ding:

Mocht je toch echt die Andromeda willen hebben (nogmaals, ik zou een andere keuze maken in jouw geval), kan je bv. hier nog een paar honderd Euro besparen:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-146615.html

Voor 8 Euro sturen ze hem voor je op naar Nederland.

aha oke bedankt, het kriebelt wel om die te kopen, aangezien ik bij heel veel sites en bij mensen hoor dat de V synth niet aan te raden is. Als ik een synth neem (een uitgebreide) dan zal het die Andromeda worden. Zoniet dan neem ik een ION of Novation KS5 en iets erbij.

bedankt

als ik jou mag inschatten: koop een virus. Dan kom ik over een jaar het stof er wel vanaf blazen en hem voor een schappelijk prijsje overnemen.}:|

nee sorry, maar ik denk idd dat je eerst beter kunt FL'en. Een mooie dikke geluidskaart erbij misschien zodat je wat leuke plug-ins kunt draaien op je pc. of als je toch de voorkeur hebt voor hardware, begin dan klein: Novation KS-series, Yamaha AN-serie of DX-200. Zet zo rustig je eerste stappen op synthese-gebied, dan kun je daarna verder.

Echt jongen, je verzuipt in die bakken als beginner! Zo veel mogelijkheden in 1x, dan haal je na een jaar nog niet een fractie eruit, omdat je er nog te weinig verstand van hebt. No offense, maar we proberen je hier te behoeden voor een fout.

Misschien kan je erachter komen wat je Favoriete artiesten gebruiken ,door naar hun studio te kijken.
Dat kopiëer je gewoon.
Anders zou ik gewoon met reason of FL beginnen samen met een leuke Platen collectie voor samples
en een goede softsyth als de N.I. pro53.

En wees welkom :)

hahaha jah:

Paul Elstak zoiezo: Alessis Andromeda, Access Virus B en C, ROland 8080
Tiesto zoiezo: Access Virus B, Virus C synths
Alesis Andromedia A6
E-mu Vintage Pro, proteus 2000 synths
Moog Music Minimoog Voyager
Yamaha CS6X, CS6R, FS1R, synths
Roland Alpha Juno 2, JD-990, JP-8000, JP8080 (2), MKS-80, XV-3080 synths
Korg Triton

hahaha, dusja.... :biertje:

Als ik iets wel inspiratieloos vind is het kopen van gear omdat bekende mensen het ook gebruiken. Koop gewoon wat je zelf vet vindt. Het is jouw muziek toch?

Gewoon die winkel induiken en geilen op die vette gear. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Als ik iets wel inspiratieloos vind is het kopen van gear omdat bekende mensen het ook gebruiken. Koop gewoon wat je zelf vet vindt. Het is jouw muziek toch?

Gewoon die winkel induiken en geilen op die vette gear. ;)

Ik zette het neer omdat er werd gezegt wat bekende hebben, dat je dat zou kunnen kopieren. Ben niet van plan om iemand na te bootsen, maar ideen krijgen dat kan natuurlijk altijd. En het duurt wel een aantal jaren voordat je dezelfde spullen heb als je favoriet :dj:

als het je erom te doen is eigen geluiden te kunnen maken en te kunnen
gebruiken in je computer koop dan gewoon MOOG Modular V of Arturia MiniMoog en Spectrasonics Atmosphere en een DR-008 ofzo. dan heb je bassen/leads/sound effects en al het denkbare plus veel strings pads en drums. kost je nog geen 1000 euro en dan kun je meer geluiden maken dan je lief is en het is de makkelijkste manier want ze zitten meteen in je sequencer ingebonden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back