Roland V Synth vs Alesis Andromeda

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Eerst en vooral het is nog altijd het geluid dat het allerbelangrijkste tool is,ook al staan er nog zoveel mogelijkheden op een synth.Waarschijnlijk ga je nooit al de mogelijkheden gebruiken of af en toe is zelden.Dus staar je niet blind op de hoeveelheid knoppen.Staar je wel blind op de sounds ze kunnen maken.De andromeda is analoog dus geen grote verscheidenheid in klanken alleen ze zijn zeer krachtig vol dynamisme je hebt alleen een zaagtand,driehoek,blokgolf,sinus,... tot je beschikking in princiepe.
V-synth kan ook analoog klinken,je hebt daar ook die golfvormen tot je beschikking,verder heb je gesampelde klanken,je kunt de analoge en de samplewaves onderling mixen,de v-synth heeft ook een zeer typische klank,wat je ook voor samples inlaad,door de engine zal de synth als een V klinken,daarom
volg je sound smaak dat moet je raken,anders ga je de synth sowieso van de hand doen als je op een dag die synth tegenkomt die je gehoormatig boeit.Ieder synth heeft zijn eigen sound,en het is niet een ander die moet uitmaken die of dat is de beste synth,die keuze moet je zelf maken.
Zelf heb ik nog altijd de korg Tr-rack nu al zo'n 10 jaar en nog steeds vind ik die klanken verbluffend,dit toestel gaat nooit weg.

Laatst gewijzigd:
Aha, bedankt :okdan:

Keuze zal toch komen uit de andromeda of de v synth denk ik. Als ik het geluid tof vind, dan neem ik er een. Dan weet ik dat ik ook een goed apparaat heb. Met werken en sparen zal ik er iets anders op ten duur bij kopen, ik weet dat muziek maken iets voor mij is, dus spijt krijgen zal zo goed als niet voor komen *D

Origineel geplaatst door Dj Ricos
ik denk dat ik beter voor die JP8080 kan gaan

Daar ga je zeker ook geen spijt van hebben. Krachtige bron!

In weze kan je wel maar twee klanken tegelijk gebruiken in "Peformance mode" met de sequencer. Maar ja, zoals bij veel machines kan je midimatig tegen de JP vertellen dat hij een change doet en ook program changes alleen bvb. En dat geeft dan terug meer mogelijkheden. Hij is simpel qua bediening, ook overzichtelijk (en mooi). Maar tegelijk ook echt zeer veel mogelijkheden.

Nu ga ik stoppen, want strak lijk ik wel een schoenenverkoper (met alle respect voor mensen die in een schoenwinkel werken) ;)
Maar ik ben dan ook nog steeds weg van men JP8080'tje:yamaha:

... alleen het speelt een beetje lastig, zo zonder toetsen... :W

Ja, wat nieuwer en uitgebreider die 8080 t.o.v. de 8000.
En een MIDI-keyboard is niet zo duur. (herstel: hoeft niet zo duur te zijn..)

IK zou dan eerder de JP8080 zoeken.

je kan em wel op locatie meenemen zonder iets erbij (wel stopcontact hebben)
Want via de preview button worden de onderste 2 rijen verlichte toetsen van de 8080 een mini keyboard! ;)
Sounddesignen a volontè! Olè! :)

(nee gewoon èèn van die master keyboardjes erbij, er zijn er goedkope en heel degelijk iets duurdere, maar een Roland XP30 of JV80/90 als masterkeyboard, ik zeg maar wat, erbij is nog beter want heb je nog wat piano, strijkers en andere standaard acoustische klanken)

haha dat is dus 1 ding waar ik over twijfel, want ik zou me god niet weten hoe je er iets mee zou kunnen maken. Wanter zitten geen toetsen op haha, je zal er wel een master keyboard bij moeten hebben denk ik zeker? (niet de gepaste topic maar toch)

Ik heb egt geen ervaring met zo'n ''rack'' synth dusja :dubbel:

Als er al een topic over is, kan er ook door iemand worden gegeven hoor, heb zelf namelijk geen echte JP8080 uitleg site-topic (nederlandse) gevonden. :erm:

nog maals, ik heb met een jp geeeeeen ervaring ;)

Sorry hoor, maar ik vind niet dat je zelf veel initiatief toont.
Achterover zitten, en wachten tot de mensen hier de hapklare brokken voor je komen aandragen... :frons:

ik denk dat ik beter voor die JP8080 kan gaan

waarom dan? je hebt toch een keyboard nodig lijkt me?

Aha, bedankt :okdan:

Keuze zal toch komen uit de andromeda of de v synth denk ik. Als ik het geluid tof vind, dan neem ik er een. Dan weet ik dat ik ook een goed apparaat heb. Met werken en sparen zal ik er iets anders op ten duur bij kopen, ik weet dat muziek maken iets voor mij is, dus spijt krijgen zal zo goed als niet voor komen *D

ehh..correct me if i'm wrong maar ik vermoed dat de keuze voor deze 2 synths puur vanwege hun prijs is, die toevallig zo precies rond je 2500 euro ligt? dat zijn toch geen goede argumenten om voor een bepaalde synth te beslissen?

Er is maar 1 oplossing voor die jongen en dat is flink wat informatie gaan opzoeken via het internet en een paar muziekwinkels bezoeken.
Nou moet ik wel toegeven dat er een kleine kans is dat de andromeda je gaat tegenvallen qua geluid en mogelijkheden (in het geval je die koopt als noob natuurlijk), misschien dat hij niet zo intuitief werkt als andere bakken.

haha dat is dus 1 ding waar ik over twijfel, want ik zou me god niet weten hoe je er iets mee zou kunnen maken.

Hmm misschien moet je gewoon een Groovebox kopen...

zeg,dj ricos,
je bent ons toch niet voor het lapje aan het houden zeker hè? :frons:
Als zijnde een oud forumlid die met een nieuwe naam wat met onze knikkers aan het spelen is? :D

:dubbel:

Origineel geplaatst door Prophet
zeg,dj ricos,
je bent ons toch niet voor het lapje aan het houden zeker hè? :frons:
Als zijnde een oud forumlid die met een nieuwe naam wat met onze knikkers aan het spelen is? :D

:dubbel:

reken daar maar niet op :mexico:

.................................................>

ps, en dat ik zei dat me keuze misschien wel uit de v synth en de andromeda komt, is niet vanwege het geld . ALS IK het geluid mooi vind wat eruit komt, ''en IK ben niet zo iemand die als het in een week niet lukt dat het dan een miskoop is'' dan is de kans groot dat IK het neem, want ik weet dat ik iig met een andromeda een goed apparaatje heb..(dat blijkt wel met alles wat er over te vinden is.) Dusja

Ik kan ook een goedkoper ding kopen, en tergelijkertijd ook zeker weten dat ik na een tijdje een beter en met meerdere mogelijkheden ding wil hebben, daar schiet ik ook niks mee op. Maar zoals ik al eerder zei, me keuze zal nu rood zijn, jullie raden me groen en geel aan, maar als ik in een winkel ben geweest zal me keuze misschien wel uiteindelijk donker grijs worden =)

Bericht door een moderator:
Nou, prima zou ik zeggen.
Maar volgens die redenering heeft het dus geen enkele zin om ons advies te vragen.
Dit gaat helemaal nergens heen, ik doe 'm op slot.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back