[Trance] Dave-PL - Dream Voyager

Dave-PL

Ingeburgerd
En dan eindelijk na zoveel tijd is er een nieuwe nummer van mij. Ik heb er een weekje aan gewerkt. Ik ben er niet echt helemaal tevreden over.

gemaakt met:
acces virus rack
Fl studio en Cubase sx 2.0

Vst:

Albino
V-station
Pro-53
Simsynth

Vele samples

Grootte: 11 mb ofzo
Tijd: 8.01 minuut

Dream Voyager

Ik vind de kick een beetje minder, naar mijn menig zou je hem mischien
iets dikker/dieper kunnen maken..
Voor de rest klinkt ie wel aardig..:)

Volgens mij is de kick prima, alleen hoor je nauwelijks die baseline. Verders klinkt ie heel aangenaam.
Vind hem op een bepaalde manier wel subtiel. De break is zelfs misschien iets té subtiel.
Daar zouden misschien mooie accoorden op hun plaats zijn.

Grappig dat je op 2/3e van de track ineens onwijs muziekaal gaat lopen doen, tís bijna een amiga-demo muziekje geworden. (wat ik persoonlijk heel gaaf vind) ..

Ik denk dat je die lead wat eerder in moet brengen, en daar nog wat lekkere effectjes over heen. (phaser, delay)

Afwisselende track hoor!

Toppie! :okdan:

Tot aan de break vind ik 'm echt goed! De break is naar mijn mening nog iets te kaal. Zoals Demian omschreef iets meer accoorden ingooien. Na de break loopt ie weer perfect!

Een paar kleine ideeén:

In het begin waar het hoge baslijntje inkomt, zou ik nog een donker techno achtig baslijntje proppen, in dezelfde noten als dat hoge baslijntje.

De melodie met dat geluidje wat op 1.23 min begint, dat zou ik op een gegeven moment naar een climax brengen, dus d.m.v een envelope: Decay en Sustain en eventueel naderhand de Release omhoog gooien, waardoor het geluid 'langer' klinkt.

Het nummer is voldoende gevarieërd, dus daar zal 't zeker nie aan liggen. Alleen, het melodietje op 5.06 min. is niet helemaal mijn ding. Waarschijnlijk ligt het in combi met de gebruikte sound. Ik zou daar een dikke JP sound in gooien! (moet je er natuurlijk wel één hebben....)

Het nummer breek je ook perfect af! Die strings die je op de achtergrond (door een filter) hoort gaan....Heel goed!!!

En als klap op de vuurpijl....ik hoor in mijn hoofd al een dame zingen met een hoge stem....die helemaal opgaat in de muziek....en het gewoon onwijs uitzingt! (en vervolgens gaat de hele zaal helemaal uit ze knetter...)

Maargoed..dat zijn dingetjes die ik zou doen! Voor de rest echt een goed nummer, en verdient een plekkie in m'n playlist! :okdan:

Succes!

Vind het een leuk nummer. Lekkere groove.

De mix kan me eerlijk gezegd niet zo bekoren. Niet om de snob uit te hangen maar had hem dus gedownloaded en wist niet waar je het mee gemaakt had en dacht al iets van Fruity qua sound te herkennen.
Het klinkt wat klinisch en steriel op sommige stukken. Het eerste stuk gaat dan nog wel maar naar die break komt zo'n trance moment en dan valt het hele stereobeeld zeg maar weg.

Probeer die bas wat warmer te maken met EQ en evt compressie zodat hij niet te wollig wordt.
Dan valt hij ook lekkerder(der) met die kick (waarvan de compressie ook redelijk stevig is)
Die lead van het 2e deel is wat aan de scherpe kant en als je daar een laag doorlaat filter heel subtiel bij gebruikt klinkt hij wat vriendelijker en warmer (zoals die andere strings op de achtergrond). Kan hij af en toe helemaal open voor extra effect.
En die delays een tikkie stereo maken geeft het geluid ook wat meer 'swung'.
Let ook goed op de balans van de mix want die klopt ook niet overal.

Vinnem wel lache. :)

Hey Dave!

Jij verdient een compliment voor meest afwisselende track sinds tijden. Er is veel tijd in gestoken, vermoed ik.
Mooie geluiden die je gebruikt. Vind het klinken als de trance van jaren terug. Vind het niet echt vernieuwend, maar het resultaat mag er zijn.
Ik zou zelf zoiets hebben van, "Waar wil je naartoe met de plaat"
Vind het een track die schommelt tussen "luistermuziek" en "dansmuziek". In zoverre dus vernieuwend, maar ik denk dat je een keuze tussen die 2 moet maken.
Op de snare in het begin zou ik wat reverb gooien.
Voor de rest klinkt de track iets te steriel. Misschien de track door wat hardware mastering randapparatuur halen om de track meer warmte te geven. Vind het nu iets te kil. Dit is in contrast met de sfeer die de track oproept.

Succes verder

groet Erik

Back