Bestaat er zoiets als een gekanteld rack plateau?

ano260124

Gedeactiveerd account
Misschien een rare titel, maar kon het niet anders formuleren: Bestaat er zoiets als een gekanteld rack plateau?

Wat ik bedoel is een plateau waar je bijvoorbeeld een een table-top synth/module op kunt plaatsen. En dan het liefst wat voorover gekanteld/kantelbaar. Zodat je erop kunt kijken of hem kunt bedienen zonder met hoofd of handen "in" het rack te moeten.

Snappie?

Origineel geplaatst door dione
een bladmuziek-houder ?

Creatieve geest! Alleen hoe krijg ik zo'n ding in mijn rack? Op een standaard rack-shelf monteren? Zou kunnen...

Op bovenstaande link zag ik iets waarvan ik denk dat het is wat ik zoek... de U317 (eerste foto). Alleen op de foto kan ik niet goed beoordelen of deze (ver genoeg) gekanteld is. Het lijkt van wel.

Wordt dat spul ook ergens in Nederland verkocht dat iemand weet? Want om zo'n ding maar op de gok over te laten komen vanuit Amerika... is ook niet voor niets.

er zijn volgens mij ook wel lades te krijgen die je in een rack kunt inbouwen. Deze kun je dus naar buiten schuiven als je de synth wilt bedienen en als je klaar bent schuif je hem gewoon weer in het rack. Ik heb geen flauw idee welk merk of waar je ze kunt vinden maar ik heb ze wel eens gezien.

Origineel geplaatst door Phontaq
Dat zeg ik: Gamma!

Precies!

Ik heb in mijn rack ook een uitschuifbaar plankje gemaakt (lade rails kopen bij de gamma;
plankje op maat zagen, erinschroeven en klaar).

Origineel geplaatst door DJB
Precies!

Ik heb in mijn rack ook een uitschuifbaar plankje gemaakt (lade rails kopen bij de gamma;
plankje op maat zagen, erinschroeven en klaar).

OK, maar tips m.b.t de bevestiging aan het rack?

ik heb een kantelbaar rack ...
in zoverre dat het een 19 inch frame is wat je op een ander 19" rack monteert zodat je naast de voorkant een rack te hebben er ook 1tje boven op hebt die kan kantelen..

echt veel kantelen is het niet maar een beetje wel .. ligt er ook aan of je hem plat wil kunnen kantelen of niet

je bedoeld iig zo'n zelfde systeem wat ook in die 19" mixer flightcases wordt gebruikt

kijk maar bij het laatste ' je crib/studio' topic .. pagina 20 dacht ik .. kan je het zien hoe dat er bij mij uitziet

bij vragen hoor ik het wel !

Je bedoelt die een na laatste versie van die thread? Daar kan ik hem niet vinden.

Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar ik zou hem lekker zelf timmeren, evt. op basis van een oud kastje van de kringloop. Met een paar vleugelmoeren kun je de boel vastzetten in het hout of in een stalen strip en je bent er. Schilder je de boel zwart dan ziet her er nog ganz profi uit ook, zo hebben wij het in elk geval gedaan en dat scheelde een hoop geld :)

Bij de ikea verkopen ze niet alleen de Jerker maar ook nog eens een soort AudioMeubel in precies dezelfde stijl/kleuren als de Jerker...het is iets breder dan 19" en er zitten 3 monteerbare (op elke hoogte) planken in plus 2 beugels voor draden oid. Onderop kan je gelijk je PC kwijt...zo heb ik in ieder geval mijn Nova, Bass Station en bovenop mijn mx2004 weg kunnen zetten...altijd klaar voor gebruik (met een beetje piepschuim onder de table topjes om ze te kantelen)...

Ik zit te denken: zijn er niet van de houten schuine kastjes die ze voor foldermateriaal enzo gebruiken? Ik zag laatst op dit forum dat iemand zelf zoiets had geklust.

Ander idee: waarom geen plank leggen op je bovenste gedeelte van je keyboard stand (staat al schuin), kan je 3 of 4 kastjes naast elkaar kwijt ipv 1 synth.

Nou, ik denk dat er niets anders op zit dan zelf fabriceren. Die ene uit de USA is ook gewoon vlak, de foto geeft een verkeerd beeld. Ik heb de info opgevraagd.

1: Nu zit ik te denken om van links naar rechts een soort richel in het rack te maken. Iets van een metalen hoek profieltje; dus 19" breed en een 1 cm hoge zijde en een van 1 cm diep.

(close your eyes and visualize ;))

Heb je hem?

2: OK, dan iets van 3 a 4 HE omhoog. Daar schroef ik twee draadeinden (zo heten die stalen staafjes met schroefdraad toch?) van elk een cm of 10, aan de binnenzijde van het rack, in de standaard aanwezige schroefgaten (waar je normaal je gear aan bevestigd).

Heb je hem? Mooi...

3: Tot slot neem ik nog zo'n metalen hoekprofieltje als in stap 1 en dat bevestig ik tussen de twee draadstangen. Nu kan ik de ESX aan de voorzijde in de richel laten rusten en de onderzijde/achter kan dan 3HE hoger tegen de achterste richel aan leunen.

Snappie? :D

Nu snap ik wat je bedoelt. Maar ik zal binnenkort even een foto posten met ik bedoel ;)

Zo dan...

Onderaan (dus boven de Boss SX700) zit een hoekprofieltje van links naar rechts. 4HE hoger zitten twee draadstangen die naar achter lopen (15 a 20 cm.) waaraan weer zo'n zelfde hoekprofieltje zit.

Nu rust de ESX voor in het profiel en achter leunt hij tegen het profiel. Nu kan ik er vanuit mijn stoel op kijken en hem bedienen. En als ik de ESX als groovebox wil gebruiken pak ik hem in een handomdraai uit het rack.

Nu nog iets verzinnen wat in het bovenste rackspace kan ;)

Edit: voor foto zie volgende bladzijde :stupid

Back