Sync probleempje Tb-303

Jambers

Nieuwkomer
Ik heb onlangs voor een 303 een Midi-Sync kastje gekocht om de ouwe jongen eens op de wat modernere manier mee te laten lopen. Het is een simpel apparaatje met 2x Sync out en 1 Midi in. Ik heb deze even simpel aan een Mc-307 gehangen en eens op start gedrukt (307). De Tb begint goed mee te lopen, maar gaat al snel sneller dan de MC en ik zou niet weten wat ik verder zou kunnen veranderen aan de MC. van de TB heb ik geen handleiding, maar het lijkt me sterk hier iets aan te kunnen veranderen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Denk dat het belangrijk is dat je vermeldt welke midi to cv converter gebruikt. De MSY2 van Doepfer wordt hiervoor veel gebruikt. Deze heeft aan de onderkant pinnetjes zitten om de clocksnelheid te regelen. M.a.w. vul je bericht aan met extra info.

Yes idd, ik heb m ook, als je ff de handleiding leest dan zul je zien dat je met die dip-switches verschillende clock-resoluties in kan stellen.
Maar, het kan idd ook zijn dat je geen doepfer hebt, welke dan wel? vertel!
Verder kan het ook zo zijn dat je nog op je 307 je MIDI out goed moet instellen, dus dat ie ingesteld staat als master en zn eigen tijdcode meestuurd. Je tb-303 start al wel, dus check zeker ff die clock instellingen op de 307.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Denk dat het belangrijk is dat je vermeldt welke midi to cv converter gebruikt. De MSY2 van Doepfer wordt hiervoor veel gebruikt. Deze heeft aan de onderkant pinnetjes zitten om de clocksnelheid te regelen. M.a.w. vul je bericht aan met extra info.

Het gaat om deze Midi/Sync converter: http://www.dtronics.net/

Als je de site bekijkt lijkt hij mij er in ieder geval geschikt voor te zijn.

OF

je hebt een patroon op je 303 staan die uit minder dan 16 stappen bestaat..

daardoor klinkt ie scheef...

nee want dan zou het tempo wel kloppen, alleen de maat niet. ik bedoel dan lopen ze wel op geljike snelheid maar sluiten ze niet op elkaar aan. volgens mij bedoeld jambers (overdag is hij een banketbakker, 's avonds ontpopt hij tot ware sex-maniak...Jos uit Zottechem...) dat de tempo's uit elkaar gaan lopen en niet de maat...

Heb je de midi clock aanstaan op de 307?

misschien is dat het probleem?

Robin

=)

Dat kan ook aan het soort MIDI-sync signaal dat de 307 uitstuurt liggen en aan de intelligentie van het convertor-doosje. Probeer misschien eens op de PC met een programma als Cubase wat verschillende resoluties uit (24 fps, 25fps, ...)

Zelf gebruik ik meestal de DIN-convertor op de drumstation die is rotsvast. Ook heb ik een Korg KMS-30. (Dat is ook een redelijk stabiele maar ouwde MIDI->Din convertor die je wel eerst 1 min moet laten opstaan eer ie proper synced... maar hij doet het wel.)

Back