Prodigy - Girls ( Jaimie Fanatic Remix)

Ik mis een beetje de power die het orgineel heeft. Daarin komen de geluiden van melodie meer naar voren en klinken krachtiger. Zeker hoe die er na de break invliegt in het orgineel.

Waarschijnlijk heb je wel de wereld premeur als eerste remixer :D

Ik heb voor mezelf even een stukje van jou versie en daarna het orgineel achter elkaar geplakt. Dan hoor je vrij goed wat ik aan wil geven denk ik.

Attachments

• prodigy_vs_jaimief.mp3
    305,3 KB · Bekeken: 77
Origineel geplaatst door omc
Ik heb voor mezelf even een stukje van jou versie en daarna het orgineel achter elkaar geplakt. Dan hoor je vrij goed wat ik aan wil geven denk ik.

gast.. ten eerst zijn de samples getrokken uit de mp3 van het origineel..
als ik die nog eens ga compressen enzo verlies je toch die power..

plus .. en nog veel belangrijker.. ga je nou echt hun kwaliteit van sound met die van mij vergelijken?

zullen we dan gelijk Laurent Garnier, Marco Borsato, Timberland en Nerd met mij gaan vergelijken???!!

blijf wel ff reeel joh.. ik had zelf ook wel zoiets van.. deze laat ik wel goed masteren en uitmixen door een pro
maar om nou met een vergelijking aan te komen van Prodigy vs Jaimie.. daar zakt mijn broek dan van af..

ik probeer gewoon creatief te zijn met een remixje misschien leuk voor de djs.. maar ik zal anders de remix in losse delen naar XL Recordings sturen, misschien kunnen de Prodigy boys hem voor me uitmixen..

:gaap:

om alleen al niet te spreken over hun studio en mijn Fruity Loops + Laptop trouwens..

de opbouw is weer goed. ik vind m zelfs erg goed (wel lang).

de mix is niet geweldig echter. veel te veel modderige bass. bij filterpassages daalt het volume bijna tot nul, en sommige breaks / sample snippets staan veel te hard. het lijkt wel hardcore op sommige momenten ( = veel te veel dingen tegelijk op een hele agressieve manier).

en: hij is weer vals! (hoe krijg je het toch elke keer voor elkaar?)

over en sluiten.

Origineel geplaatst door cyan_circle
de opbouw is weer goed. ik vind m zelfs erg goed (wel lang).

de mix is niet geweldig echter. veel te veel modderige bass. bij filterpassages daalt het volume bijna tot nul, en sommige breaks / sample snippets staan veel te hard. het lijkt wel hardcore op sommige momenten ( = veel te veel dingen tegelijk op een hele agressieve manier).

en: hij is weer vals! (hoe krijg je het toch elke keer voor elkaar?)

over en sluiten.

ja, ik laat deze uitmixen door een prof.. (fuse? ;)) .. en dan kunnen ze er gelijk naar kijken wat vals is..
maar thanks voor je comments.. alleen dat filterpassage naar 0 volume.. snap ik niet zo..

groetjes

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
gast.. ten eerst zijn de samples getrokken uit de mp3 van het origineel..
als ik die nog eens ga compressen enzo verlies je toch die power..

plus .. en nog veel belangrijker.. ga je nou echt hun kwaliteit van sound met die van mij vergelijken?

zullen we dan gelijk Laurent Garnier, Marco Borsato, Timberland en Nerd met mij gaan vergelijken???!!

blijf wel ff reeel joh.. ik had zelf ook wel zoiets van.. deze laat ik wel goed masteren en uitmixen door een pro
maar om nou met een vergelijking aan te komen van Prodigy vs Jaimie.. daar zakt mijn broek dan van af..

ik probeer gewoon creatief te zijn met een remixje misschien leuk voor de djs.. maar ik zal anders de remix in losse delen naar XL Recordings sturen, misschien kunnen de Prodigy boys hem voor me uitmixen..

:gaap:

om alleen al niet te spreken over hun studio en mijn Fruity Loops + Laptop trouwens..
Hij blijft moeite houden met kritiek die Jaimie.

Als je geen meningen van anderen wil horen die jou niet aanstaan moet je het niet online zetten.

Gast.

:kont:

---
Edit..

Als iemand een remix van een nummer maakt verwacht ik iets dat bijna net zo goed maar liever nog beter is. In dit geval heb je de melodie gepakt en een kick erop gezet. De melodie wordt vervolgens dusdanig naar de achtergrond gedrukt dat deze zijn hele kracht verliest en wat mij betreft het nummer totaal niet meer uit de verf komt.

Waarom ga je compressen als je daarme de power verliest? :confused:

Het vergelijken van hun studio met jou fruity slaat nergens op, nu ligt het opeens aan fruity dat het klinkt zoals het nu doet? :stupid

Laatst gewijzigd:
PPFFFFF kom op man....dat de boys van de prodigy hem willen uitmixen voor je ........ik hoop dat het een grapje is.........:confused:.....anders stijgt het je aardig naar je hoofd volgens mij.

PS......als je een track remixed van producers die toch wel aan de top staan.....dan kun je er niet omheen dat mensen vergelijkingen gaan trekken !

Wil je deze remix nu uitbrengen ?? (omdat je het hebt over een leuk ding voor de dj's) maak je borst dan maar vast nat voor de advocaten van xl recordings.

En ik sluit me aan bij OMC, als je niet tegen kritiek kunt........niet online zetten (ik zie je steeds vaker in de verdediging schieten) !

Goed als Prodigy fan MOEST ik dit even horen, maar nee...
De zoveelste origineel met een beat eronder en wat filter dingetjes kon me niet bekoren. Het klonk als een dikke brij met samples...

Je moet geen dingen remixen die al vet zijn, dat wordt echt geen succes! ( Zo ook dit)

Naar XL sturen ? Ben benieuwd...:o:

dat ik niet met kritiek om kan gaan is bullshit want in de vorige topics ben ik heel sportief omgegaan met kritiek.. ik werd er zelfs om gecomplimenteerd.. maar mijn sound vergelijken met de kwaliteit van de prodigy is natuurlijk bullshit.. blijf reeel.. als je een remix maakt omdat je gewoon leuk creatief met iets bezig wilt zijn wil niet per definitie zeggen dat je dat alleen maar mag doen (jeetje wat een regels, muziek is toch iets met liefde en lol? klinkt hier als een gestapo activiteit).. als je het beter kan dan het origineel...??!!

en natuurlijk maak ik een grap dat ik het uit liet mixen door prodigy. dat was een sarcastische opmerking richting het commentaar over vergelijkbare sound, daar het natuurlijk vrijwel onmogelijk is om dezelfde unieke kwaliteit te bereiken.. behalve als je het door hen zelf laat uitmixen, wat dus ook nooit zal gebeuren..

en uitbrengen? jongens in wat voor gevangenis leven we hier.. ik maak een remixje, creatief, leuk, geinig,.. brand het op cd en geef het aan een paar djs.. die draaien het.. of niet.. en dat is de grap..

Zoals ik al eerder kritiek heb gekregen en nogmaals, ik daar heel sportief mee om ben gegaan, vind ik het nu wel jammer dat er zo gestapo achtig op gereageerd wordt.. net of muziek maken, experimenteren, een criminele activiteit is.. je mag het niet als je het niet beter kunt dan.. aanmoedigen om iets leuks te doen is er niet bij.. ik las laatst nog een interview van een dj/producer en die zei het ook.. "tegenwoordig maken we en luisteren we muziek vanuit een negatieve kritische zakelijk standpunt.. het oude gevoel van samen een feestje bouwe, elkaar motiveren tot het maken van creatieve dingen is er niet meer bij.. dat is jammer" en daar ben ik het mee eens.

Als je nou zou zeggen.. ik vind de opbouw slecht, ik vind (idd) dat er teveel geluiden bij elkaar zitten, hij is vals, je afmix is ruk, mwa niet creatief genoeg, dit en dat zit niet lekker, dan reageer ik net zo sportief als bij de andere tracks.. maar de kwaliteit van de sound gaan vergelijking met de prodigy .. dat is hetzelfde als zeggen.. U zult niet aan andermans vrouw zitten, doet u dat toch, krijgt u 10 jaar celstraf.. en we hebben het hier over muziek .. losen op fellas!

Ik heb nog nooit een cent verdiend met mn muziek dus wie er het meest zakelijk tegen de muziek aan kijkt...ik zou het niet weten.

Als je indirect over opsturen van muziek praat (je gaf toch aan dat je het naar XL wil sturen ???), dan ga je er van uit dat iemand serieus naar kwaliteit kijkt.

Als iemand zet in zn commentaar....."dit is gewoon voor de fun en verders niks" dan luister ik er ook zo naar !!

En dat je het op een zelf gebrand cd aan dj's wil geven had ik niet begrepen uit "misschien een leuk ding voor dj's"
er zijn vaak genoeg mensen die white label remixen uitbrengen van bekende hitjes. En aangezien jij ook niet onbekend bent met uitbrengen vanwege je eigen label / releases...... neem ik aan dat je ook weet hoe dat soort dingen reilen & zeilen.

Misschien heb ik wel sinds je release op je eigen label wel te hoge verwachtingen over je muziek en je intenties met je muziek. No hard feelings btw......

Origineel geplaatst door C-Code
Ik heb nog nooit een cent verdiend met mn muziek dus wie er het meest zakelijk tegen de muziek aan kijkt...ik zou het niet weten.

Als je indirect over opsturen van muziek praat (je gaf toch aan dat je het naar XL wil sturen ???), dan ga je er van uit dat iemand serieus naar kwaliteit kijkt.

Als iemand zet in zn commentaar....."dit is gewoon voor de fun en verders niks" dan luister ik er ook zo naar !!

En dat je het op een zelf gebrand cd aan dj's wil geven had ik niet begrepen uit "misschien een leuk ding voor dj's"
er zijn vaak genoeg mensen die white label remixen uitbrengen van bekende hitjes. En aangezien jij ook niet onbekend bent met uitbrengen vanwege je eigen label / releases...... neem ik aan dat je ook weet hoe dat soort dingen reilen & zeilen.

Misschien heb ik wel sinds je release op je eigen label wel te hoge verwachtingen over je muziek en je intenties met je muziek. No hard feelings btw......

ok no hard feelings. bedankt voor dit berichtje want ik begon serieus de neiging te krijgen om mijn muziek helemaal niet meer te delen als er alleen maar zo gereageerd kan worden. Ik heb nooit aangegeven dat ik serieus naar XL die track ging sturen.. en een hitje remixen en zelf uitbrengen?? Ik heb ooit die duran duran remix geprobeerd dus ik weet idd wel hoe het werkt..

Voor mij is muziek maken nog steeds lol maken, muziek is mijn leven en ik ben een experimenteur.. niet alles wat ik maak moet serieus release potentie hebben. Dat ik zelf muziek release is om reden dat de platenbazen nu alleen maar top kwaliteit producties releasen en een beginner geen kans krijgt.. daarom doe ik het zelf..

Ik weet ook niet waar jullie mij plaatsen hoor als producer, ik denk idd veel te hoog. Zoals ik al eerder zei.. als DJ mag je me plaatsen zo hoog je wilt, ik pretendeer dat ook waar te kunnen maken, maar als producer ben ik gewoon jan doedel die gaande weg leert.. en als ik dan een vergelijking voor mijn neus krijg van de geluidskwaliteit..? kom op man, ik ben toch geen jark prongo ofzo..

Alles wat ik hier drop is voor de fun, voor de lol, om mijn experimentjes te laten horen en daarop kritiek te krijgen en ook kritiek op de sound is meer dan welkom zodat ik dat ook kan verbeteren.. maar ik zou graag iedereen aan willen sporen om geen leger te maken van een groep muziek mannetjes maar met blije gezichten, een biertje middernacht en een zak chips ernaast muziek te maken en te luisteren en al zeker bij dit soort grap remixen..:mega:

en als ik dan een vergelijking voor mijn neus krijg van de geluidskwaliteit..? kom op man, ik ben toch geen jark prongo ofzo..
Ik heb die 2 mp3s naast elkaar gelegd om te laten horen wat ik bedoel met dat jou mix de power niet meer heeft die het orgineel heeft. Heeft dus niets met geluidskwaliteit te maken maar met wat jij met de orginele sounds gedaan hebt.

Origineel geplaatst door omc
Ik heb die 2 mp3s naast elkaar gelegd om te laten horen wat ik bedoel met dat jou mix de power niet meer heeft die het orgineel heeft. Heeft dus niets met geluidskwaliteit te maken maar met wat jij met de orginele sounds gedaan hebt.

ik heb je mp3 geluisterd.. en de prodigy track is heel erg scherp en open.. en die van mij is meer een zware bass track.. ik vind voor een house plaat die openheid van het origineel ook niet eens mooi. Plus ik heb diverse geluiden van het origineel door een distortion gehaald om hem rauwer te maken en niet zo helder als het origineel.. Een remix hoort in mijn ogen ook anders te klinken.. sommige remixen een track en dan hoor je niet eens de originele geluiden meer.. in die van de prodigy is de melodie, die hoge, leidend.. bij mij niet.. maar gewoon de drive en de variatie in de breaks..

Voor mij is muziek maken nog steeds lol maken, muziek is mijn leven en ik ben een experimenteur.. niet alles wat ik maak moet serieus release potentie hebben. Dat ik zelf muziek release is om reden dat de platenbazen nu alleen maar top kwaliteit producties releasen en een beginner geen kans krijgt.. daarom doe ik het zelf..

Voor mij is muziek maken ook lol maken (ik denk dat dit voor bijna iedereen op dit forum opgaat), en ook mijn leven.
Ik ben alleen naar mn eigen dingen een stuk kritischer geworden voordat ik ze tegenwoordig online zet en vraag om kritiek, omdat ik van de diverse kritieken op dit forum ook heb ontdekt waar mn sterke en zwakke punten liggen en er iets mee doe. Ik stuur ze tegenwoordig ook eerst naar voorbeelden van me en aan de hand van hun reacties weet ik wat mn kansen zijn !!

Maar dat was het wel voor wat betreft serieus zijn.......blijf gewoon je ding doen.....:dj: :biertje:

Idd, gewoon je eigen ding blijven doen, dan loopt het wel los.

Jaimie, weet je nog dat ik 2.5 jaar terug zei dat ik live wilde met m'n muziek?
(jij zat toen te denken om live te gaan met een MPC weet je nog?)
Nu ben ik idd een paar stappen verder, en geniet ik (en het publiek, aan de reacties te horen) met volle teugen van m'n live optredens! :)

Respect!

Robin

=)

Hij's nu iets te lang (6 minuten is genoeg), opbouw is lekker, alleen moet je het leadsoundje even een toontje omlaag timestretchen zodat bas en lead qua noten synchroon lopen. Maar ik vind 'm best lekker!

Origineel geplaatst door Yoozer
Hij's nu iets te lang (6 minuten is genoeg), opbouw is lekker, alleen moet je het leadsoundje even een toontje omlaag timestretchen zodat bas en lead qua noten synchroon lopen. Maar ik vind 'm best lekker!

als ik het zou kunnen wat je bedoelt zou ik het zo doen!

misschien deze track eens met een meer ervaren producer corrigeren?

qua opbouw verandert het volume wat veel, waardoor je geneigd bent aan de volumeknop te gaan kloten, misschien in de mix wat anders regelen

die ene lead ehm.... die wat andere mensen in t origineel happy noemden vind ik niet zo in de drukke mix passen bovenop de rest, misschien eerder te gebruiken als foefje op t einde van een aantal maten ofzo?

Ook vind ik de hele remix wel erg lang qua tijd

Qua feeling vind ik t eigenlijk toch wel lekker

Wil ook nog even kwijt dat mensen hier gewoon kritisch reageren....toch juist mooi als jouw mix beoordeeld wordt en serieus vergeleken met die van de prodigy? Dan weet je hoe je ervoor staat, terwijl een review op ander niveau me vrij nietszeggend lijkt, op wat ego-streling na. Ook al geef je aan geen doorgewinterde producer te zijn (toch dat woord in de mond nemen....), maar dat betekent niet dat je op een eindstation zit en niks meer kan doen.

Ola,

Ik vind de track niet zo tof. Misschien een kwestie van smaak maar ik vind hem een te dark klinken, en niet lekker dansbaar.
Wat dat betreft vind ik de opbouw ook te lang duren. Jammer dat ik het orgineel niet ken. Ik zal hem 's opzoeken.

no hard feelings dude.
Cheerio ;-)

keep on the hard work, want het lijkt er wel op dat je veel tijd in muziek maken stopt, naar aanleiding van al je posts En... de aanhouder wint!

ps waarom kan ik die save as van die prodigy vs jamie niet downloaden? Lijkt wel alsof die bij mij altijd mis gaan...

Back