Supernova 1 voor 450 euro

Re: Re: Supernova 1 voor 450 euro

Origineel geplaatst door Grooveron
Is toch echt de normale prijs, bij Ebay gaan ze soms nog goedkoper weg.
Ik heb mijn Supernova 2 voor 525 Euro bij ebay gekocht !!

er heeft er hier op het forum een te koop gestaan waar absoluut geen belangstelling voor was

waar ik eingelijk ook wel over verbaasd was heb de super nova bij midi amsterdam mogen bevoelen en was eingelijk best wel geimponeerd over de sound

en vooral het gemak waarmee je heel wat freaky sounds er uit krijgt

at ronwas de jouwe fully blown voor de prijs van 525

Re: Re: Re: Supernova 1 voor 450 euro

Origineel geplaatst door d.b.1
er heeft er hier op het forum een te koop gestaan waar absoluut geen belangstelling voor was

waar ik eingelijk ook wel over verbaasd was heb de super nova bij midi amsterdam mogen bevoelen en was eingelijk best wel geimponeerd over de sound

en vooral het gemak waarmee je heel wat freaky sounds er uit krijgt

at ronwas de jouwe fully blown voor de prijs van 525

nee dit was de gewone versie. Maar het blijft een dijk van een synth vind ik.
zeker voor de huidige 2de hands prijs vind je zelden een betere.

ja dat was te mooi geweest om waar te zijn
geloof dat forumlid demian er ook een voor een zeer schappelijk prijsje heeft gekocht

succes erme is echt een mooi instrument om mee te werken :okdan:

Origineel geplaatst door Grooveron
Is toch echt de normale prijs, bij Ebay gaan ze soms nog goedkoper weg.
Ik heb mijn Supernova 2 voor 525 Euro bij ebay gekocht !!

Das is geen normale prijs grooveron, dat is gewoon fukkin luck, ik word hier zo moe van, verschijnen er
een paar synths voor een belachelijk lage prijs......is het ineens de normale 2dehands prijs ?!

De supernova 1 staat op prepal op 860 euro, en ik weet dat prepal niet leidend is....maar een verschil van de helft klopt simpelweg niet. Dus 450 voor een SN1 is echt WEINIG !!

je weet ook dat de meeste novation er vroeger om bekend stond dat de build-quality rampzalig was.
je weet ook dat FM wordt omgekocht om er een strakke review over te schrijven
(zelfde als keys.de/access)

dus geen wonder.
een nord2rack gaat ook voor 400 of minder
weetje wat die synth nieuw heeft gekost? net zoveel als mijn virus c

ik heb ook wel eens wat verlies moeten lijden, tja tis niet anders. daarom denk ik meestal heel goed na voordat ik iets koop...
nuff said lijkt me

Origineel geplaatst door C-Code
ik word hier zo moe van, verschijnen er
een paar synths voor een belachelijk lage prijs......is het ineens de normale 2dehands prijs ?!

De tijd dat tweedehandsprijzen alleen maar stegen (tot dik boven de nieuwprijs) is zo te zien echt wel voorbij. Dan lijkt het opeens alsof dingen niets meer kosten. Nu de huizenprijzen nog............:D

Re: Re: Re: Re: Supernova 1 voor 450 euro

Origineel geplaatst door dekzster
De tijd dat tweedehandsprijzen alleen maar stegen (tot dik boven de nieuwprijs) is zo te zien echt wel voorbij.

Ja duh! Dan hebben we het zeker over prijzen van classics? Die zie je nu steeds vaker (langzaam!) dalen.

Maar niet als het om VA's gaat... c.q. softsynths met een hardware verpakking (geen discussie over beter of niet a.u.b.). Die dingen dalen alleen maar in prijs en dat is logisch. Dat is "nieuwe" technologie die van dag tot dag alleen maar verbetert.

Mety de komst van weer een nieuwe versie daalt de voorloper in prijs. Daarnaast heb je de prijzenslag onder de winkeliers die de nieuwwaarde al fors doet dalen.

Origineel geplaatst door C-Code
Das is geen normale prijs grooveron, dat is gewoon fukkin luck, ik word hier zo moe van, verschijnen er

De supernova 1 staat op prepal op 860 euro, en ik weet dat prepal niet leidend is....maar een verschil van de helft klopt simpelweg niet. Dus 450 voor een SN1 is echt WEINIG !!

Tot slot... er staat ook een Super Nova v1 OS3 bij Feedback... als ik mij niet vergis zit die qua prijs toch een heel stukkie onder die van Prepal! En dan heb ik het over een winkel en niet eens particulier!

Dus ja, 450 is een mooie prijs... maar meer als 500 is ie volgens mij toch echt niet meer waard. Maar het blijft natuurlijk, wat is hij voor een ander waard.

Origineel geplaatst door dekzster
De tijd dat tweedehandsprijzen alleen maar stegen (tot dik boven de nieuwprijs) is zo te zien echt wel voorbij. Dan lijkt het opeens alsof dingen niets meer kosten. Nu de huizenprijzen nog............:D

Net zoals de muziekindustrie,door de toename aan software zowel gratis en voor een toegangelijker markt zal de hardware 2ehands alleen maar minder opleveren. Aangezien veel mensen gewoonweg tegenwoordig een software studio opbouwen/aanschaffen.

Persoonlijk denk ik dat de mensen er nog weleens van terug komen!Iik zou zeker in deze tijden me voordeel eruit slaan! Net zoals de Waldorf XT opeens overal weer 2ehands verkocht word,gezien de problemen rond Waldorf. Nou.. zolang ik muziek maak blijf ik de XT houden al is ie straks geen stuiver meer waard. Daarintegen weet ik zeker dat deze synth toch wel een klassieker status krijgt naast al dat Va.

Maar goed als ik het geld had dan had ik zeker de supernova1 aangeschaft voor deze prijs. Laat iedereen maar lekker op software overstappen,ik hou me hardware. Probleem tegenwoordig is ook dat het gros gewoon zwaar beinvloed wordt door ontwikkelingen. Dus heb je een flexibele,allround,vet klinkende VA nodig die altijd perfect in je mix ligt? kopen die SN!!!!!!

Laatst gewijzigd:
Voor 400-500 euro koop je tegenwoordig een hele goede VA tweedehands. Veel mensen zullen dus eerder een bak kopen in die prijsklasse dan dat ze 800-900 euro voor een (top)VA zullen uitgeven. Met in het achterhoofd dat er vast wel een keer weer een nieuwere versie uitkomt waardoor de oudere weer in waarde daalt.

Zo krijg je natuurlijk minder vraag naar een produkt (tweedehands dan) waardoor hij in prijs zakt.
Persoonlijk ben ik ook wel gecharmeerd van de supernova, maar wel voor een redelijke prijs (maar nu even niet, want ik wil nog op vakantie).

Justin,

had juist jij, geen supernova1 vroeger?
je hebt hem toch weg gedaan omdat ie niet in je straatje was?
raar dat je hem dan weer wil :)

Origineel geplaatst door virkaz
Justin,

had juist jij, geen supernova1 vroeger?
je hebt hem toch weg gedaan omdat ie niet in je straatje was?
raar dat je hem dan weer wil :)

Klopt wegens upgrade 2! ,anders had ik hem zekerz gehouden. In begin had ik er nogal wat moeite mee klopt! Op dit moment is het gewoon de perfecte synth!

oki!

wat heb je nu zoal staan dan?

Niet zo veel bijzonder virkaz,heb geen vette gearlist of iets. Wil gewoon leuke muziek maken.:)

hehe, jammer dat je niets uit de doeken doet :)
ik heb ook niet zo'n vette list.

ik ben zelfs van mening dat ik alles zelfs wel zonder die gear zou kunnen...
(die hard tracker he :))

hehe, jammer dat je niets uit de doeken doet :)
ik heb ook niet zo'n vette list.

ik ben zelfs van mening dat ik alles zelfs wel zonder die gear zou kunnen...
(die hard tracker he :))

Is toch perfect! Is belangrijk dat je niet afhankelijk bent van je gear maar van je kennis,kunde,inzicht,gedrevenheid en gevoel etc.. Ik bedoel gewoon dat je zelfs met een tracker een Tophit kunt scoren en niet de hoeveelheid gear die je bezit.

Gear will not get you signed to a record deal. Great songwriting will. A unique artistic vision will.Star quality will. A zillion dollars worth of gear will not. The use of your home studio requires that you get familiar with it as you are with your car. Feel comfortable with it. Have a good command of it,but dont plan on driving it in the Indy 500. You only need the gear to make a good clean demo of your music. 100% agree:)

Origineel geplaatst door justin
Gear will not get you signed to a record deal. Great songwriting will. A unique artistic vision will.Star quality will. A zillion dollars worth of gear will not. The use of your home studio requires that you get familiar with it as you are with your car. Feel comfortable with it. Have a good command of it,but dont plan on driving it in the Indy 500. You only need the gear to make a good clean demo of your music. 100% agree:) [/B]

heb deze nu uitgeprint en hang hem boven mijn mengert

Origineel geplaatst door justin
Have a good command of it, but dont plan on driving it in the Indy 500. You only need the gear to make a good clean demo of your music.

100% disagree! Die tijden zijn voorbij...

(en kom nu niet met tekstdichting en liedjes schrijven op piano, daarvoor heb je geen gear nodig zoals een VA)

Back