s2000 + sequencer of een MPC

ZERO1985

Stamgast
oi,

Ik zit weer ns mooie plannen te maken over wat ik nog wil kopen :D
Vraagje; waar moet ik op letten als ik de afweging ga maken tussen een losse sequencer + een akai s2000 of een MPC60/2000?
De mpc heeft natuurlijk wel relaxste pads maar volgens mij is de s2000 weer uitgebreider qua puur samplen. Ik kan me zo voorstellen dat er veel mensen zijn die de mpc een alles-in-een bak vinden en dus niet goed..
Dus; wat zijn de voordelen/nadelen van werken met een losse sampler + sequencer tov een workstation?

Weet iemand een geschikte hardware midi sequencer voor een akai s2000? Is het zo dat de hw sequencer echt aan t uitsterven is en dat ik per definitie op zoek moet gaan naar een 2de hands? Alles wat ik aan sequencers kan vinden combi dingen zoals de emu commandstation yamaha rm1x en mpc's. Kijk ik vind die extra dingen zoals goeie geluiden enzo wel leuk, maar ik ben in eerste instantie dan op zoek naar een strakke sequencer die een goeie timing heeft en een lekkere tp the point bediening heeft.
bvd,

daan

Alesis MMT-8 + S2000 (maar ik zou eerder voor de S3000 gaan)....

scheelt een hoop geld vergeleken met een MPC. Alleen heb je dan nog wel iets nodig om het in te spelen, bijvoorbeeld een Yamaha SHS-10...

Kijk hier: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3731250574&category=3809

:dubbel:

127 dollar! ik heb er laatst prima werkend exemplaar uit de vuilniszak van mn buurman getrokken!:mega:
ik ga hem nu op e-bay zetten!

ikke--> ik wilde beginnen met 1 sampler ;-) Of heb jij een goede reden om een alles in een bak waar een sampler inzit te koppelen aan een losse sampler??

falafelbiels--> die alesis is denk ik ongeveer wat ik zoek.. (iemand nog vergelijkbare suggesties voor deze standalone midi sequencer?) Maar waarom zou je de s3000 nemen ipv de s2000? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het verschil tussen een s1000 en s2000 kan ik nog wel zien, maar echt belangrijke verschillen tussen de s2000 en s3000 zou ik niet kunnen noemen. Iemand wel?

De reden waarom ik een losse sequencer overweeg is omdat ik de interne seqencer van mn mc303 niet meer strak vind klinken. Vooral niet als je wat meer parts gaat gebruiken... En als ik die mc303 ook nog eens wil inzetten om ANDERE apparaten aan te sturen hou ik maar weinig interne parts op de 303 over..
Ik ben door die mc303 echt een realtime persoon geworden; ik neem bijna alles realtime op en achteraf schaaf ik dingetjes bij. Als ik iets niet goed vind klinken speel ik het meestal direct opnieuw in... En met de muis werken om even de quantize instellingen te veranderen vind ik al irritant.... :D
Als dit mijn werkwijze is, dan is een losse hw sequencer voor mij toch ook echt wel een goed idee?

bvd,

daan

stoer trouwens.. die yamaha keytars ;-)
Voor live is het soms wel grappig (Das Pop) maar ik ben tevreden over mn e86 keyboardje : > Als master keyboard speelt ie gewoon lekker vind ik. Maar die gaat op den duur vervangen worden door een GEM Promega 3..

een gewone MPC2000 (geen XL) + een S2000 sampler samen zal toch niet zo duur zijn?
Dan nog een goedkope synth als masterklavier.

Je zoekt dus sequencing & sampling ? Ik zelf overweeg de nieuwe Roland MV 8000! Heeft naast midi sequencer en 64 voice sampler ook nog eens 8 stereo audio tracks!!!!! (of 16 mono), opties voor een VGA scherm en muis aansluiting, 6 extra uitgangen, digitaal in en out. Er gaat 512 Meg in. O ja hij heeft standaard een mooi groot grafisch display! Luister niet naar wat iedereen roept, probeer hem uit! Kijk hier eens naar voor een indruk: http://www.rolandus.com/products/details.asp?catid=4&subcatid=0&prodid=MV-8000

Origineel geplaatst door Hentheman5
Je zoekt dus sequencing & sampling ? Ik zelf overweeg de nieuwe Roland MV 8000! Heeft naast midi sequencer en 64 voice sampler ook nog eens 8 stereo audio tracks!!!!! (of 16 mono), opties voor een VGA scherm en muis aansluiting, 6 extra uitgangen, digitaal in en out. Er gaat 512 Meg in. O ja hij heeft standaard een mooi groot grafisch display! Luister niet naar wat iedereen roept, probeer hem uit! Kijk hier eens naar voor een indruk: http://www.rolandus.com/products/details.asp?catid=4&subcatid=0&prodid=MV-8000

jama, wakosdadan?

is alleen plm twee a drie keer zoveel dan een mpc, of s2000 met losse seq.....

MPC serie is top wat betreft sequencing, maar kost een beetje....

S2000 lijkt me zinloos als je voor weinig meer een S3000(xl) kunt krijgen, vaak met geheugenuitbreiding en sowieso standaard 8 outs + stereo out en digi in en out etc. (Bij S2000 zijn dat dure extra's) En de S3000 is qua bediening een stuk fijner dan de 2000.

Wat betreft hardware sequencers is de MC50 van Roland een optie. In combi met een S3000(xl) kun je veel kanten op.

Wellicht is het ook interessant om naar een yamaha motif 6 te kijken.
Dan heb je een goed keyboard
Sequencer (tevens toffe patternsequencer groovebox style zoals de RS 7000)
Sampler met 64 MB (3*32MB simm) en effecten en slicefuncties
Smartmedia voor opslag (nadeel mpc 2000 is dat je met SCSI opslag moet werken of floppies)
Deze bak kost nu nog maar rond de 1000 euro hier en daar .. vooral de pattern sequencer is dope! 16 tracks die intern en extern sounds kunnen aansturen met 16 sections binnen die pattern die realtime te kiezen zijn (zoals de RM1x en de RS 7000) ..

Normaal gesproken denk je niet aan dit soort synths, maar hij is echt onwijs krachtig als groovebox sequencer.

Een Triton LE met Sample optie kan ook natuurlijk ..

En terugkomend op je vraag 'wat zijn de voordelen/nadelen van werken met een losse sampler + sequencer tov een workstation?'

Het voordeel van een workstation is dat je het geheel kan opslaan en laden (songs+samples+sounds+settings) en altijd juist terugspeelt .. een ander voordeel is dat je sampler geintergreerd is met de sequencer waardoor je bijvoorbeeld loops kan slicen en met het tempo van je sequencer meegaat.

Was de RM 1 x ook al genoemd als sequencer? Is ook een krachtig apparaat!
Ga je vooral midi aansturen naar externe dingen dan blijft de MPC toch 'da master' met zijn 64 tracks en 2*16 midikanalen.

Back