[yamaha track]Delta Prime - Asteroids

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Eerste keer afgemixed

Heb er nogal lang over gedaan vanwege tentamens, practica, verslagen, klussen studio meubel, en omdat ik er echt wat van wilde maken!

De opbouw (intro) is wat lang, dus dan weet je dat vast :D

graag uw constructieve mening :D

download hier!

enige wat ik eigenlijk nog wil toevoegen zijn wat ruimtelijke ploffen hier en daar.. iemand tips hoe dat te doen?

Laatst gewijzigd:
nou,..okee,.. puur mixtechnisch gesproken dan en even zonder t arrangement dus,..

ik vind t wel lekker klinken joh,...
moet ik wel vemelden dat bij mij in de studio zelfs een boer en een scheet van balkenende
lekker klinken,..maar toch,..klinkt goed stevig,..niet te propperig,... niet te iel.
Dit is echter heeel subjectief,..want iedereen hoort toch anders.

Alleen mis ik wat stereobeeld,..
Ik heb ff de koptelefoon erbij gepakt en volgens mij komt bijna alles kaarsrecht door t midden.
Dat vinnik een beetje jammer terwijl dit soort muziek zich juist erg goed leent voor vette stereosweeps
en anderssoortige breedmakende gekkigheid.

goed gedaan joh,..:okdan:

hey thanks!

dat van dat stereobeeld moet ik je helemaal gelijk geven! tips hoe dat te doen?

komt 'ie :): ik vond de snare er niet bij passen klinkt te oud als in uit een oude drumcomputer. en over het algemeen is het een vrij licht nummertje. mag wat meer zwaarte in vind ik. misschien de hoge string een octaaf of twee naar beneden klinkt het wat warmer. maar dit is uiteraard smaak.

voor de rest goed nummertje

ps: de hihat zit links.. klopt dat?

Origineel geplaatst door retrophreakcom
komt 'ie :): ik vond de snare er niet bij passen klinkt te oud als in uit een oude drumcomputer. en over het algemeen is het een vrij licht nummertje. mag wat meer zwaarte in vind ik. misschien de hoge string een octaaf of twee naar beneden klinkt het wat warmer. maar dit is uiteraard smaak.

voor de rest goed nummertje

ps: de hihat zit links.. klopt dat?

ik vind de snare eigenlijk neit oud, want dat soort snares hoor ik eigenlijk heel vaak in hedendaagse trance, smaken verschillen :D

er zit een cabassa links (of hoe heet dat ding ook weer :D) bedankt voor de feedback!

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
hey thanks!

pannen en matig gebruik van de eq en een compressor

Ik vind het zeker niet verkeerd. Eigenlijk is alles boven je snare en bassdrum wel goed, naar mijn bescheiden mening (doet wel denken aan Oxygene 7-13 van Jarre trouwens). Alleen die bassdrum en die snare mogen echt compleet anders van mij. De snare klinkt (inderdaad) oud en die rolls hebben een hoog "been there, done that"-gevoel. En de bassdrum is erg diep en dof, en contrasteert daarmee enorm met de open en hoge sound van de rest. Niet dat ik alternatieven heb (ik weet verder niks van drums eigenlijk), maar goed... ;)

Maar de rest vind ik echt geslaagd; er gebeurt veel, goede geluiden ook. Leuk hoor, zo'n CS6x. :)

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
hey thanks!

Nou,..je gaat eerst bedenken wat je precies stereo wil maken en wat zich er het best voor leent.
Je laat je bassdrums en hihats iig in t midden,..de bas mag wel een beetje pingpongen,..maar niet te veel
en dan al die loopjes ,..hoge tonen,..arpegiootjes en al dat kleine spul kun je dan gaan verdelen
over t stereobeeld.
Ik doe dat graag handmatig met controllers,..dan zet je een koptelefoon op en ga je lekker
stereosweeps opnemen.
Als je dit op een aparte trak opneemt kun je t later beter aanpassen en hou je er controle over.
En bij sommige dingen waar je effecten ophebt,..echo bv,..maak daar stereo echo van.

Zorg altijd dat t in balans blijft en hou je basis zoveel mogelijk in t midden.
Verder ,...experimenteer en doe gewoon wat je zelf denkt dat leuk is,..
t is jouw muziek,..dus jij moet t zelf weten.

Hij klinkt zeker lekker :halleluja Blijft toch een typische CS6x sound. Ik ben het wel eens met de vorrige commentaren. De BD en de snare zijn het minpuntje van het nummer. Ik denk dat het geen probleem moet zijn om deze te vervangen door een andere kick en snare want er zitten zeker betere in de CS6x, of je moet ze zelf maken of wellicht sampelen als een Phrase sample en deze dan gebruiken in het nummer. Wellicht kun je ook nog iets spannender breaks maken. Eigenlijk samenvattend verdient de drum track nog enige aandacht voor de rest echt lekker :mega:

Nog even over de plaatsing in het sterobeeld dat gaat al het beste door het pannen van het geluid. Daarnaast kun je het geluid iets breeder maken door het te expanden. CoolEdit heeft deze functie ook. Daarnaast heeft bijvoorbeeld Izotope (mastering plugin) zo een functie en ook compressie etc. ik denk dat dit een heel leerzaam proces is om met zo'n programma te expirimenteren. Ik ben er ook veel mee bezig om te kijken hoe je de mix nu het mooiste kunt krijgen.

http://www.izotope.com/products/audio/ozone/

Ben benieuwd naar het 'eind' resultaat! Suc6

Hallo dan!

Na lange tijd had ik gelukkig weer een beetje tijd om hier weer een beetje aan te knutselen.

Veranderingen:

-Extra maten toegevoed aan begin en eind om makkelijker in te mixen (voor de heren DJ's dus)
-Weer met EQ gestoeid en daarom zal hopelijk de percussie beter uitkomen
-Aantal geluidseffecten toevoegd die t geheel meer spacy moeten maken en de boel opvullen
-het geheel compressord (eerste keer dat ik dat doe, dus als t slecht gedaan is en hoe t beter kan hoor ik t graag)

download de nieuwe versie hier!

hoewel ik een enorme trance liefhebber ben, ben ik toch afgehaakt rond de 3 minuten. ik vind het niet slecht of zo, maar ik mis eigenlijk iets wat de aandacht vasthoudt. Dit heeft denk ik te maken met het arrangement zoals je die gemaakt hebt.

Ik vind het zeer ok!

Er zit geen echt duidelijk structuur in, maar dat heeft ook wel zijn charme, vooral in dit nummer.

De spacegeluiden zijn echt de max!

:okdan:

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik vind het zeer ok!

Er zit geen echt duidelijk structuur in, maar dat heeft ook wel zijn charme, vooral in dit nummer.

De spacegeluiden zijn echt de max!

:okdan:

hey bedankt!!

Klinkt mooi helder allemaal.
Ik vind t wel lekker klinken. Alleen vanaf de break op 3.30 vind ik het mid in de bells en hihats iets te schel/kapot geclipped.
Het is wel lekker spacy, met veel variatie. Toch ben ik van mening dat t mid in de pads iets minder mag, zodat t wat smoother klinkt ipv 'afgemixed' .. :) Er mag ook wel een toon omlaag gegooid worden, krijg je een moment van rust. Dat is wel nodig met die belletjes heel de tijd! Vanaf 8.20 vind ik t lekker .. hehehe :D

Back