MIDI Controller ID retreiven

retrophreakcom

TimmeHH LibbeLEH!
Hallo,

ik heb sinds een week een Radium 49. nou staat er in de handleiding van de radium series een overzicht van de MIDI Controller Id's. Het probleem is alleen dat ik niet weet welke Id's bij bv een vst gebruikt wordt. is er een tool slash mogelijkheid om die id's te retrieven, zodat ik de juiste id's aan de juiste knob/slider kan toekennen.

:yamaha:

Kijk in de handleiding van je VST, daar staat het duidelijk beschreven.
Dit kan per VST nl. verschillend zijn.

Dan wens ik je veel succes met 'brute forcen'.
Gewoon elke CC proberen, het kunnen er maximaal 127 (?) zijn.

Er zijn natuurlijk een aantal CC 'standaard' en 'aanbevolen' codes afgesproken, die zou ik maar eerst proberen.

Precies. Hoe wil je nou 'aftappen' van iets wat een VST wil ontvangen... :D

nee je begrijpt me verkeerd.

ik wil juist aftappen van een vst wat veranderd.

bv:

als je bij een VST aan een knob draait dat dan wordt doorgegeven welke MIDI CC waarde deze heeft.
Dan weet ik welke waarde ik moet toekennen aan mn MIDI Keyboard zonder te zoeken.

het is technisch mogelijk, maar kan geen tool vinden. ik heb www.e-phonic.com gemailed of hij er meer van weet. misschien wil hij wel een tooltje maken. zou toch super handig zijn?

Origineel geplaatst door retrophreakcom
als je bij een VST aan een knob draait dat dan wordt doorgegeven welke MIDI CC waarde deze heeft.

Eh, weet je dat wel zeker? Lijkt me afhankelijk van de VST of-ie dat doet. Maar misschien heb ik het verkeerd...

Als het wél werkt zoals je denkt, is het simpel;
De uitgestuurde MIDI CC's opnemen in een sequencer (Cubase?) en dan in het opgenomen spoor kijken welke het zijn. Toch?

Origineel geplaatst door Hanz
Eh, weet je dat wel zeker? Lijkt me afhankelijk van de VST of-ie dat doet. Maar misschien heb ik het verkeerd...

Als het wél werkt zoals je denkt is het simpel. De uitgesturude MIDI CC'sopnemen in een sequencer (Cubase?) en dan in het opgenomen spoor kijken welke het zijn. Toch?

zolang er een knob is met een CC waarde..moet hij wel doorgeven... anders zou je ook niet kunnen automatiseren in bv. cubase.

cubase vangt op waar je aan draait... hoezo zou je het dan niet kunnen monitoren? :P

Back