Eigenaar van een RS7000 ? [click here]

JohnDoe13

Gedeactiveerd account
Stem hier voor een nieuwe OS-Upgrade

We have set up a voting page for RS users to request their top 10 bug fix/OS update requests. It requires you to check the items you wish to vote for, then supply your name and RS serial number.(no serial number required now-see update below) The moderator of the Yahoo group for the RS7000 has organised it- and I think we should spread the word to as many message boards, magazines, and online music sites as possible. The more votes the better in the long run.

Please vote and spread the word!

http://home.planet.nl/~robnet/rs7k/osrequests.html

Om

Ik ook......ik zou best een upgrade willen zien want deze machine heeft een geweldig potentieel maar Yamaha ziet dat geloof ik niet.

Er zou aan de binnenkant ook nog best een PLG board passen als ze een beetje creatief zijn (maak maar eens een an200/dx200 open.) Daar zitten ook PLG boards in en die zijn echt vollop klein.

Yamaha ziet de RS7000 als een oud product en is volgens alle posts niet echt meer van plan er iets mee te doen...

jammer

Hmmm....ik heb aan de huidige RS7000 meer dan genoeg. Crasht nooit en ik ken als mijn broekzak. Houden zo zou ik zeggen. De beperkingen die die heeft dwingen je om creatief te zijn...

Ik denk idd niet dat Yamaha nog is een keer een team gaat samenstellen om de OS aan te passen. Dat is waarschijnlijk te duur voor een oud product..

Arv

Dan hoop ik dat ze eerder hun energie in een RM2x steken,
met een 64 sporen sequencer en een PC editor om je sequences bij te werken.
(Of idealiter een drag & drop functie vanuit Logic, Cubase, ...)
GM klanken zijn m.i. niet nodig. Dan kunnen ze de RM1x nog altijd
marketeeren als starters groovebox voor wie nog geen synths/samplers heeft.

Oh ik bedoelde ook niet dat ik mijn RS7000 irritant vindt werken hoor. Integendeel, heb na veel testen met de RS7000 en MC909 toch de Rs7000 gekocht. Werkt gewoon fijner. De MC909 heeft wel iets betere interne geluiden maar ja.....de sequencer is echt minder.......

De RS7000 vormt echt het hart van mijn setup. Je maakt er snel simpele maar ook zeer complexe sequences mee en de controle is echt super.

Wat betreft een Rm1x...tja....wat zou het nut daarvan zijn....de RS7000 is op ieder gebied gewoon superieur aan de Rm1x. Wat mij het meeste opviel is het verschil in geluidskwaliteit.....dat is echt heel erg goed te horen.

Waar ik toch het meeste mee zit is de beperkte LFO. Ik hou ervan om mijn geluiden maximaal te ver*&^@-en en de beperkte LFO is dan jammer......

hey jongens, de voting voor die lijst/ os update request
is al een tijdje afgerond.. de yahoo list waar daar over gepraat kan worden zit hier:
http://groups.yahoo.com/groups/rs7000

veel goede ideeen voor een bak waar al goed op valt te werken,
met helaas wat gebreken die door Yamaha volledig genegeerd worden...
Maar daar zullen ze vast wel een reden voor hebben :L

Origineel geplaatst door bionrg
hey jongens, de voting voor die lijst/ os update request
is al een tijdje afgerond.. de yahoo list waar daar over gepraat kan worden zit hier:
http://groups.yahoo.com/groups/rs7000

veel goede ideeen voor een bak waar al goed op valt te werken,
met helaas wat gebreken die door Yamaha volledig genegeerd worden...
Maar daar zullen ze vast wel een reden voor hebben :L

Ik weet nog goed dat een paar jaar terug ze een nieuwe OS maakten (onder druk van vele mensen van de yahoo group). Dit heeft erg lang geduurd en het was volgens mij een enorme mazzel factor, voor Yamaha begrippen dan. Het probleem van Yamaha is (heb ik van horen zeggen) dat als een product op de markt gebracht wordt, de design (software o.a.) groep dan wordt ontbonden. Dat houdt dus in dat als er een nieuwe OS gemaakt moet worden een nieuwe groep mensen aan het werk gezet moet worden, wat erg duur is voor Yammie. Dus, ik denk dat de kans dat er nog een nieuwe OS komt errrrrrg klein is, ook al hoop ik van wel natuurlijk.

... maar eigenlijk mogen we absoluut niet klagen, de RS is nu praktisch bug-loos.

Origineel geplaatst door Acidfever
Wat betreft een Rm1x...tja....wat zou het nut daarvan zijn....de RS7000 is op ieder gebied gewoon superieur aan de Rm1x. Wat mij het meeste opviel is het verschil in geluidskwaliteit.....dat is echt heel erg goed te horen.

Ook de prijs is superieur ;)

De RM1x is eigenlijk vooral een uitgebreide sequencer met een beperkte synth sectie.
Ideaal voor de amateur die al wat gear (synths & samplers) staan heeft en soms wat
brood en boter klanken nodig heeft om snel iets uit te werken.

De RS7000 is eerder een alles-in-een grooveboxje met sequencer-sampler-synth.
In dat opzicht lijkt hij wel gemarketeerd voor beginners die een alles-in-een oplossing willen.
Alleen de ingebouwde luidsprekers ala PSR-xxxx ontbreken nog. }:|

Origineel geplaatst door r.5

De RM1x is eigenlijk vooral een uitgebreide sequencer met een beperkte synth sectie.
Ideaal voor de amateur die al wat gear (synths & samplers) staan heeft en soms wat

In dat opzicht lijkt hij wel gemarketeerd voor beginners die een alles-in-een oplossing willen.

aaahh.. je bent gewoon jaloers omdat jij er geen hebt.. :D

Origineel geplaatst door Arv
aaahh.. je bent gewoon jaloers omdat jij er geen hebt.. :D
... of er geen nodig heb :engel:

Ik weet nog goed dat een paar jaar terug ze een nieuwe OS maakten (onder druk van vele mensen van de yahoo group). Dit heeft erg lang geduurd en het was volgens mij een enorme mazzel factor, voor Yamaha begrippen dan.

Dat klopt.... 1 van die mensen ben ik (Latif),
en later na een heftige discussie op motiforum met 1 van Yamaha's 'spreekzuilen' naar de gebruikers toe,
over een nooit officieel erkend probleem waar uiteindelijk wel een 'niet officiel ge-releasede' update voor
is gemaakt.
waar heb ik het over? over OS-update 1.21, als je die niet hebt, kan je ontdekken waar die o.a voor is gemaakt,
door in loopremix te gaan... een loopremixje uit te voeren, en dan terwijl je nog inloopremix mode bent,
op PATTERN knop te drukken.
Als het goed slaat je RS dan helemaal vast. (dus zorg wel eerst dat je je werk hebt gesaved als je dit doet hehehe)

Yamaha's spreekzuil (of zal ik zeggen Phil Glendeninn) vond het een kleinigheidje, die aan de gebruiker te verwijten was,
tot dat ik met grovere taal moest uitleggen dat het toch niet zo een rustgeven idee is als je RS op deze manier vast slaat
tijdens een live-set op 25KW geluid ofzo...
UIteindelijk hebben ze in alle stilte toch maar die patch ge-released, maar toen had ik het eigenlijk al helemaal gehad met Yammie, en helemaal na tekst en uitleg over hun filosofie achter de Motif... heheheheh dat wil je echt niet weten, dan koop je waarschijnlijk niks meer van Yamaha :L

Maar goed, Roland komt nu weer sterk uit de bocht met de MV8000 en z'n vga output+ onboard software, dus ik verwacht wel iets in die geest van Yamaha als tegenzet... tenminste laten we het hopen... word het weer wat spannender allemaal.

Jij hebt duidelijk geen enkel idee waar je het over hebt. Een RS7000 is alles behalve een groovebox.
De Rs7000 heeft waarschijnlijk 1 van de beste sequencers aanboord die ooit in hardwarer beschikbaar is geweest.
Verder zijn de geluiden van de RS7000 vele malen beter dan die in de Rm1x. Ook al zitten dezelfde geluiden erin, ze klinken gewoon veel strakker.

Tuurlijk zijn er betere geluidsbronnen, maar de RS7000 biedt echt wel meer functionaliteit dan de beginners oplossing die jij aangeeft. Een groovebox is het in ieder geval zeker niet!!!

Origineel geplaatst door bionrg
Dat klopt.... 1 van die mensen ben ik (Latif),
en later na een heftige discussie op motiforum met 1 van Yamaha's 'spreekzuilen' naar de gebruikers toe,
over een nooit officieel erkend probleem waar uiteindelijk wel een 'niet officiel ge-releasede' update voor
is gemaakt.
waar heb ik het over? over OS-update 1.21, als je die niet hebt, kan je ontdekken waar die o.a voor is gemaakt,
door in loopremix te gaan... een loopremixje uit te voeren, en dan terwijl je nog inloopremix mode bent,
op PATTERN knop te drukken.
Als het goed slaat je RS dan helemaal vast. (dus zorg wel eerst dat je je werk hebt gesaved als je dit doet hehehe)

Yamaha's spreekzuil (of zal ik zeggen Phil Glendeninn) vond het een kleinigheidje, die aan de gebruiker te verwijten was,
tot dat ik met grovere taal moest uitleggen dat het toch niet zo een rustgeven idee is als je RS op deze manier vast slaat
tijdens een live-set op 25KW geluid ofzo...
UIteindelijk hebben ze in alle stilte toch maar die patch ge-released, maar toen had ik het eigenlijk al helemaal gehad met Yammie, en helemaal na tekst en uitleg over hun filosofie achter de Motif... heheheheh dat wil je echt niet weten, dan koop je waarschijnlijk niks meer van Yamaha :L

Maar goed, Roland komt nu weer sterk uit de bocht met de MV8000 en z'n vga output+ onboard software, dus ik verwacht wel iets in die geest van Yamaha als tegenzet... tenminste laten we het hopen... word het weer wat spannender allemaal.

Haha, hey Latif!
Ja ik heb het niet meer zo gevolgd sinds de laatste grote OS update (die ik al erg effectief vond). Weet jij trouwens of er nog een RS8000/9000 ofzo uitkomt?

Arv

Haha, hey Latif!
Ja ik heb het niet meer zo gevolgd sinds de laatste grote OS update (die ik al erg effectief vond). Weet jij trouwens of er nog een RS8000/9000 ofzo uitkomt?

Arv

Hey Arv ;)

Geen idee daar willen ze absoluut niet op in gaan, wel is er een animo check geweest
voor een nieuw model FM synth.
Die grote update was idd zeer welkom en ben er zekers tevreden mee,
alhoewel ik er graag de endless encoder knobs van de SU700 bij had gehad hehehehe :D
die zijn echt velen malen beter...
maar ach, tis allemaal goeeee : -)))))))
gewoon lekker muziek maken joh!

Origineel geplaatst door Acidfever
Jij hebt duidelijk geen enkel idee waar je het over hebt. Een RS7000 is alles behalve een groovebox.
De Rs7000 heeft waarschijnlijk 1 van de beste sequencers aanboord die ooit in hardwarer beschikbaar is geweest.
Verder zijn de geluiden van de RS7000 vele malen beter dan die in de Rm1x. Ook al zitten dezelfde geluiden erin, ze klinken gewoon veel strakker.

Tuurlijk zijn er betere geluidsbronnen, maar de RS7000 biedt echt wel meer functionaliteit dan de beginners oplossing die jij aangeeft. Een groovebox is het in ieder geval zeker niet!!!

Laat je niet stangen. 8) De sequencer is quasi identiek in beide toestellen.
De RS7000 heeft daar bovenop nog een sampler en een betere synth sectie.

Ik heb zelf al een uitstekende sampler en perfecte synths
dus heb ik alleen behoefte aan de sequencer.
Alles hangt af van wat je nodig hebt.

Laat je niet stangen. 8) De sequencer is quasi identiek in beide toestellen.
De RS7000 heeft daar bovenop nog een sampler en een betere synth sectie.

Ik heb zelf al een uitstekende sampler en perfecte synths
dus heb ik alleen behoefte aan de sequencer.
Alles hangt af van wat je nodig hebt.

Heeft niets met stangen te maken..... dit is een forum en mensen nemen forumposts als de jouwe vaak mee in hun overweging om een apparaat aan te schaffen of juist niet. De RS7000 te profileren als een groovebox komt deze overweging natuurlijk niet echt ten goede. Zeker niet omdat dit alles behalve de waarheid is.

Daarom ben ik zelf ook altijd erg voorzichtig met mijn uitspraken op dit gebied. Mensen baseren de keuzen die ze maken wel degelijk op de mening van anderen.

Terug on topic.

Ik vrees er eerlijk gezegd voor dat er nog een major update voor de RS-7000 zal komen.
Dit kost Yamaha alleen maar geld en dit kan alleen maar verantwoord worden om de verkoop terug aan te zwengelen.
Ik veronderstel dat Yamaha ondertussen al lang aan een nieuwe groovebox aan het werken is
(waarschijnlijk met een mLan connector ;) )...

Back