ob12 of ion

- -

Ouwe rot
ik kan mijn ob12 ruilen tegen een ION.

nu heb ik goeie dingen er over gehoord en ben net een beetje thuis in de ob12 .

aub voor en tegens. het knoppenverlies vind ik minder, maar heb gehoort dat de sound beter is.

Ik heb zelf 3 dagen geleden een ion gekocht. En ik moet zeggen dat hij het zeker waard is. Hij heeft ontzettend veel goede filters(ook ob geinspireerde) En de interface vind ik persoonlijk erg fijn werken(door het display kan je zien hoe die presets zijn opgebouwd en wat de waardes van de knoppen zijn) De case is mooi en hij heeft een ingebouwde voeding ook een plus(zonder vervelede brom 8o) ) Verder is de mod matrix heel mooi en natuurlijk de tracking mogelijkheden. :{ :halleluja

Ik had de OB12 ook geprobeerd maar ik vond de klanken minder warm.
Link met het ion topic: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=17431&highlight=alesis+ion

Doen dus....

hola...........ik las dit: "de ION zend geen MIDI-CC's uit"
das een misser dan doe ik t niet. of is t al opgelost.

heb em effe mogen betasten in Uden, maar was niet aangesloten helaas. nu heb ik em nog niet mogen horen.
die tom sawyer patch ben ik erg benieuwd naar.

Ik kan ze wel laten versturen na de software update. Als het goed is. Kijk voor de zekerheid even op de firmware pagina van de ion. Ik heb hem ook pas 3 dagen, maar het speelt lkkr *D

Meteen Doen..
Heb een OB gehad... erg kil en digitaal... heb die ION nog nooit gehoord maar kan allen maar beter zijn.

Een tijdje geleden in 013 een mannetje met de ION horen klooien. Hij wist er in ieder geval een hele vette sound uit te halen. :{

Heb zelf de Ion afgelopen dinsdag bij Feedback gescoord. Lekkere bak hoor! Moest even wennen aan een paar eigenaardigheden aan de user interface, maar dat was echt een kwestie van een paar uur.

Enige minpunt is het ontbreken van een fatsoenlijke effect-sectie. Ik bedoel, doe het goed of doe het niet. Leuk een paar flangers/phasers, maar het is erg beprekt in deze tijd. Misschien dat de processor volledig benut wordt door de vette filters en voor het maken van de dikke sound, maar dan nog... zeg dan je verliest een stem als je een reverb gebruikt of een chorus gebruikt of zo.

Maar goed... leuke bak en hij klinkt zeker anders (en voor mij beter) als een OB!

Voor de effecten gebruik ik toch andere bakies 8o) Die processor heeft ie wel nodig voor de nauwkeurige emulatie. De meeste effecten van een synth zijn meestal niet echt bijzonder, uitzonderingen daargelaten. Maar het is altijd mooi meegenomen.Ik ga morgen is kijken hoe het gaat met de ext in. Hij moet ook kunnen vocoden en de ext in als osc kunnen gebruiken dus ik ben benieuwd. De interface is inderdaad soms vaag maar ik heb het boekje door genomen en ik snap het nu wel aardig.

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... Tom Sawyer... ik kan me totaal geen voorstelling maken welk geluid ik daar bij zou moeten plaatsen...
bestaat er trouwens ook een Huckleberry Finn patch dan? :D

OW!!! Ken uw belangrijke muziek!

Artiest: Rush :halleluja
Jaar: 1981
Album: Moving pictures :halleluja
Track: 1
Titel: Tom Sawyer :halleluja

(grote hit geweest in de VS, openingsgeluid erg herkenbaar = patch => 1 oktober in Ahoy!)

En de Ion is vet trouwens; het blijft een kwestie van smaak, maar ik vond de OB12 echt geen karakter hebben. Steriel, iel, vlak, wat je maar wil, maar niet wat ik gaaf vind...

Zou ik zeker doen, die Ion. Ik heb hem een paar weken gehad (stom dat ik hem weggedaan heb, maar ja.........dat is bekend bij me) en was er heel erg over te spreken. Knoppen zijn gemakkelijk in gebruik en heel overzichtelijk. Misschien dat ik hem ooit nog een keertje aanschaf als hij wat goedkoper.

Phochos:D

Oh ja....het klavier van de ION is echt heel erg slecht. Is voor mij een grotere misser dan dat er maar een beperkte effectensectie op zit. Het klavier is springerig en plastic. De modulatiewielen daarentegen zijn briljant. 10 x beter dan de Roland en Yamaha mod-secties

Ik vrees dat het klavier gewoon een mening is. Want mijn toetsjes doen het juist heel goed. Beter als mijn edirol midi controller... Of heb jij een gaar klavier?

neeuh....je hebt denk ik nog nooit op een Virus Kb of Kc gespeeld. Of op een degelijk Yamaha klavier. Dat is pas goed. Daar valt dat ION ding echt bij in het niet. Zelfs de toetsen op mijn oude JP8000 waren beter.

Ik vond de ION een slome bak met een slecht keyboard. De OB12 is een klasse bak qua kwaliteit en geluid alhoewel sommigen er niet van houden, hij heeft dus wel karakter..............Nu kost de ION wel meer dan een OB12 dus dat is dan de enige reden waarom je het wel zou moeten doen.

Origineel geplaatst door dekzster
Ik vond de ION een slome bak met een slecht keyboard. De OB12 is een klasse bak qua kwaliteit en geluid alhoewel sommigen er niet van houden, hij heeft dus wel karakter..............Nu kost de ION wel meer dan een OB12 dus dat is dan de enige reden waarom je het wel zou moeten doen.

Vage reden geef jij. Dus als het duurder is moet je gelijk upgraden? Ik luister liever naar de sound en kwa VA is hij dus echt wel 1000x beter als een ob. De ob is maar kil en koud. En op de ion zitten filters die ook ob emuleren. Wat het klavier betreft op mijn toetsen les speel ik ook op een dure yamaha(weet niet precies welke maar het is een massive ding) En dat heeft precies de zelfde klavier kwa feel.... Maar goed ieder zijn eigen ding :D

t voorstel is afgehaakt want de koper had een goedkope ob12 op de kop kunnen tikken en behield de ION.
naja ga ik me maar weer verder verdiepen in de ob12.

Origineel geplaatst door mOkBor
Ik luister liever naar de sound en kwa VA is hij dus echt wel 1000x beter als een ob. De ob is maar kil en koud

Het is altijd leuk om te lezen hoe smaak kan verschillen......................;)

Back