Houseclassics - Raad de titel!

jes303

DIY brain mods
hoi,

ik probeer m'n vinyl-collectie van 'houseklassiekers' aan te vullen met een reeks nummers die ik van oude tapes en radio-opnames heb gehaald. nu kan ik van veel nummers niet achterhalen hoe ze heten. willen jullie me misschien helpen hiermee??

wellicht dat jullie denken "dit, een klassieker!? way not!" maar allicht dat je toch de titel weet. enfin het gaat om oa. volgende nummers (extracts van 30 tot 40 sec mp3 @ 128 kbps):

Extract 1
Extract 2 - steve poindexter, work that mf (maar welke remix is dit?)
Extract 3
Extract 4 - is dit idd english muffin, ride?
Extract 5
Extract 6
Extract 7
Extract 8
Extract 9
Extract 10
Extract 11 - niet echt een housetrack, maar wel een klassieker (wordt overgemixed naar marrs - pump up the volume)
Extract 12

bij voorbaat dank voor jullie hulp! heeft een van jullie een of meerdere van deze platen te koop dan mag je me altijd PB'en!

Note: dit zijn radio / tape extracts in barre kwaliteit dus niet bedoeld voor mp3 sharing oid; wil ze op
vinyl aanschaffen.

Extract 3: Acen-just close your eyes en Digital domain-Released
Extract 8: Project X-Los kings del mambo??:confused:

De rest weet ik echt niet meer of ken ik niet. Hier kun je ook veel leuke shit tjekken http://www.tapesgalore.co.uk/links.htm en http://www.backtotheoldskool.co.uk/rave_history_index.htm , als je titels hebt van platen die je graag wilt mag je me wel een pb'tje sturen en misschien kan ik dan wat voor je regelen (met name oude rave/breakbeats)

Acen is trouwens van Production house en Digital domain van rabbit city als ik mij niet vergis.

een paar wist ik te vinden in mijn platencollectie....:

4 = Volgens mij Crowd Control - 'Tranzformer (frankfurt mix)'......
( aangezien de plaat van binnen naar buiten is geperst is het moeilijk te zeggen wat nou b1 of b2 is,het zou dus ook 'Robots' kunnen zijn...;)).....
English Muffin - 'Ride' staat op de ander kant van dezelfde plaat,nl. Industrial Strength Sampler 006...

5 = Lords of Acid - Rough Sex ( Beltram Whip Mix ) ,verschenen op Caroline records...

10 = de b-kant van : Mum -'The Water Paradox' ( deze plaat heb ik op promo met alleen die titel....)

Een aantal anderen herkende ik wel,maar waar ik die heb,geen idee....:D

Work that Mofo remix staat op QX1 ´on a journey´ gemaakt door Mike Dunn, niet door Steve pointdexter deze versie dus.

Als je iets leuks hebt om te ruilen dan doe ik hem misschien weg ;)

Bijvoorbeeld E.S.P´s `Its you´ op Underground records.

of
Dingen op Housetime of House records of trax...

Origineel geplaatst door 6 trak
zo te horen is dit allemaal early 90's spul... rond 93 zoiets?

1991 - 1992 zelfs...

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik heb m hier op techno trance 3 staan als Studio X - Los kings del mambo

Origineel geplaatst door Nightstorm
Ik heb m hier op techno trance 3 staan als Studio X - Los kings del mambo [/QUOTE

Klopt!!! Het is dus Studio X

De rest weet ik echt niet meer of ken ik niet. Hier kun je ook veel leuke shit tjekken http://www.tapesgalore.co.uk/links.htm en http://www.backtotheoldskool.co.uk/rave_history_index.htm , als je titels hebt van platen die je graag wilt mag je me wel een pb'tje sturen en misschien kan ik dan wat voor je regelen (met name oude rave/breakbeats)

Acen is trouwens van Production house en Digital domain van rabbit city als ik mij niet vergis.

@ synthiaks:

extract 3 - close your eyes!? van dat nummer ken ik 3 mixes, waarvan 1 met john lennon "here comes the sun" en 1 met doors-sample "just close your eyes, forget the world forget the people". die lijken in de verste verte niet op dit nummer... weet je het zeker? of bedoel je dat mogelijk Digital Domain is, of bedoel je dat het 2 platen door mekaar heen gemixed zijn??

btw, pb-tje komt eraan!

@ iedereen:

bedankt voor jullie tips, ik ben igg al iets wijzer geworden. Extract 1 heb ik nog nooit van de titel gehoord, maar ga eens op onderzoek uit. (update: heb hem op discogs gevonden: DJ Seduction - Hardcore Heaven)
had eigenlijk verwacht dat dit een XL recordings track zou zijn, richting liquid oid, of bizarre inc (raise me).

PS: die DJ Seduction heeft blijkbaar een eigen site: http://www.djseduction.co.uk/index2.html
staat ook wat recente muziek op... jeezus wat slecht zeg, ligt het nou aan mij of is-ie zwaar afgegleden? valt me sowieso wel op dat veel artiesten van toen tegenwoordig (commerciele) troep maken of in de vergetelheid zijn geraakt; slechts enkelen (bijvoorbeeld in de warp-hoek) hebben kunnen overleven en zichzelf kunnen overtreffen of er iets nieuws bijgeleerd.

Laatst gewijzigd:
dj seduction -hardcore heaven(the reincarnation) en op de ander kant Come on heb ik voor je.

Laat maar weten

...

via discogs kwam ik oa. bij een 12" release uit met de note "This is a White Label. All that is stamped on it is "DIGITAL DOMAIN" and "Rabbit City Records*003. It appears to be a bootleg remix of the "Pride" remixes by CCMusicFactory."

verder staat - als dit het nummer is - ie op een mix-cd genaamd "Mix The House", onder de noemer "Digital Domain I Be Released" die heel toevallig weer overgemixed wordt naar "Acen (Just) Close Your Eyes". is dat misschien de connectie waar jij het over hebt??

(trouwens best een interessante verzameling tracks op deze mix-cd: http://www2.discogs.com/release/113478)

Je hebt gelijk! Acen komt niet in het voorbeeld voor. Ik heb die Mix the house zo vaak gedraaid en heb altijd gedacht dat dat versnelde stemmetje bij de acen plaat hoorde. Alles wat je hoort is Digital Domain. Echt een superplaat als je het mij vraagt

:dj: :halleluja

Je hebt gelijk! Acen komt niet in het voorbeeld voor. Ik heb die Mix the house zo vaak gedraaid en heb altijd gedacht dat dat versnelde stemmetje bij de acen plaat hoorde. Alles wat je hoort is Digital Domain. Echt een superplaat als je het mij vraagt

:dj: :halleluja

nu eens rondkijken of en waar-ie nog te krijgen is...

Dione>4 staat ook op verschillende cd's als 'Tranzformer', dus die zal het dan wel zijn:)

Origineel geplaatst door D-Ranged
Dione>4 staat ook op verschillende cd's als 'Tranzformer', dus die zal het dan wel zijn:)

Joepie...

Dus dan wordt 4 : Crowd control - Tranzformer ( Frankfurt mix ) op Industrial Strength Sampler 006

ok! even een tussenstand:

1: DJ Seduction - Hardcore Heaven (The Reincarnation) / FFRR, TABX 103
2: QX1 - On A Journey (Let's Work That Mutha F) / Rhythm Beat
3: Digital Domain - I Be Released / Rabbit City Records CUT 003 DJ Promo (3: hoe toepasselijk!)
4: Crowd control - Tranzformer (Frankfurt mix) / Industrial Strength Sampler 006
5: Lords of Acid - Rough Sex (Beltram Whip Mix) / Caroline records
6: ?
7: ?
8: Studio X - Los Kings Del Mambo Remixes / N-Fusion
9: ?
10: Mass Underground Movement (M.U.M) - The Water Paradox / 786
11: ?
12: ?

Origineel geplaatst door jes303
4: Crowd control - Tranzformer (Frankfurt mix) / Industrial Strength Sampler 006

Kleine correctie: cat.no. = Industrial Strength 006
titel = Industrial Strength Sampler

Back