Houseclassics - Raad de titel!

hoi, nou ik heb er inmiddels een aantal gescoord te weten:

1: DJ Seduction - Hardcore Heaven
2: QX1 - On A Journey
3: Digital Domain - I Be Released
9: afterdark - cardiac h

track 7 weet ik nog steeds niet hoe-ie heet, dus iemand???

nummer 3 is echt een geweldige track, hoewel het eigenlijk een string van aan elkaar geplakte samples is. maar toch.
die crowd control (tranzformer) is lastig te vinden, 2x gezien maar telkens loeiduur. een groninger heeft momenteel die MUM plaat te koop, maar ook tamelijk prijzig.

Damn Yes303, nu haal je wel weer wat naar boven zeg.

Heb je deze stukjes zelf opgenomen of ergens gevonden?

Extract nr 3: weet niet wat het is, maar weet wel dat dit van een mix van het radioprogramma "For those who like the groove!" was: het enige goede radioprogramma van de jaren 90!! (buiten de randstad dan!)

Volgens mij was dit van een mix van buzzfuzz en heb ik die mix nog ergens op tape liggen (moet eens ff zoeken!)

Iig: een brok nostalgie!!:D

Woh, die mix van BuzzFuzz bij For Those Who Like The Groove, die was goed. Ben 'm wel kwijt trouwens. Enige kans dat je die mix op een of andere manier kan sturen? Andere For Those Who Like The Groove mixen ook trouwens. :P

Als het goed is heb nog 1 zo'n tape, die volgens mij zo'n vijf keer weer aan elkaar is geplakt. Aan de ene kant de mix van buzz fuzz, aan de andere kant een detroit mix van joost van bellen.

Moet ik alleen echt die graven om die te vinden, en dan (nog moeilijk) kijken of het em is. Heb zelf namelijk geen tapedeck meer.

Ik zal iig eens kijken of ik em kan vinden!

@synthiaks: idd ebay.co.uk echt goed. vergeet marktplaats.nl, echt ik heb daar 2x gekocht, veel te duur en je krijgt je platen verk*knkerd opgestuurd. sowieso de vinylmarkt in engeland is tig keer interessanter dan in humble holland. overigens gemm.com is ook wel OK, vooral als je buiten het systeem om koopt (gewoon de verkoper een mailtje sturen en dan verder per mail afhandelen, zo heb ik bijv. cameo - money voor 12 euro incl verzendkosten bemachtigd. moet je voor de grap eens op mp of wallysgrooveworld.com zoeken)...

track 7 heb ik van een mixtape af die ik echt grijsgedraaid heb.
ik vond gister nog veel meer tapes, opgenomen van radio stad den haag, met veel goeie nummers. wellicht post ik nog wat meer met jullie toestemming!

Origineel geplaatst door dsil
Damn Yes303, nu haal je wel weer wat naar boven zeg.

Heb je deze stukjes zelf opgenomen of ergens gevonden?

Extract nr 3: weet niet wat het is, maar weet wel dat dit van een mix van het radioprogramma "For those who like the groove!" was: het enige goede radioprogramma van de jaren 90!! (buiten de randstad dan!)

Volgens mij was dit van een mix van buzzfuzz en heb ik die mix nog ergens op tape liggen (moet eens ff zoeken!)

Iig: een brok nostalgie!!:D

Origineel geplaatst door Ytse
:okdan:

Ik zag je andere topic.. beter daar verder gaan. :)

welke topic??

wellicht een idee om mixtapes *nline te zetten?

(er staan er al wat hier en daar op het net (http://www.acidmixes.com/) maar is meestal toch weer iets andere stroming of minder bekende nummers of teveel op 1 stijl gepind (xl recordings, rave, piano stabs, kortom waar die engelsen destijd verzot op waren)...)

dan bijv. in belabberde kwaliteit (wat ze vaak toch al zijn) zodat mensen niet kunnen zeuren als je begrijpt wat ik bedoel.... en dan bijv. een flashplayer die tijdens zo'n mix aangeeft welke track het is -> met een linkje naar discogs :)
zo stimuleer je toch alleen maar de vinylhandel lijkt mij!

:dj:

ik heb al een leuke (en beschikbare) domeinnaam in gedachten!

:eureka:

Origineel geplaatst door dsil
track 7: Hhmmm, weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dit een plaat die uitgevracht is op het belgische "Wonka" label.

Ik heb alleen geen flauw idee van wie!

Track 7 lijkt idd iets van het Wonka label. Ik heb hier The Traveller II van Remy. Daar lijkt het heel sterk op. Misschien is het Traveller I.

Het lijkt ook wel heel erg sterk op nummers zoals die staan op de dubbel ep Carefull Digit van Dimitri. Hoewel het dat ook niet is.

Niet echt een hulp. Misschien een beetje. :confused: :)

ik denk het niet want de mixtape is uit '91, en de release van the traveller is volgens discogs uit 1992.

Origineel geplaatst door Ytse
Track 7 lijkt idd iets van het Wonka label. Ik heb hier The Traveller II van Remy. Daar lijkt het heel sterk op. Misschien is het Traveller I.

Het lijkt ook wel heel erg sterk op nummers zoals die staan op de dubbel ep Carefull Digit van Dimitri. Hoewel het dat ook niet is.

Niet echt een hulp. Misschien een beetje. :confused: :)

halftopic: vond laatst ook nog allemaal van die top-100 charts / lijstjes van radio stad den haag records en rhythm import uit de periode '92 - '93. heb nog lopen zoeken op tracks maar kwam niet veel namen tegen waarvan ik dacht 'verdomd zo heette die!' - echter 'twas wel erg leuk om die weer te lezen.

Ik miste toch House of Venus - Dish en tell :geslaagd:

tot slot: ik heb nu een groot deel platen uit het rijtje weten te bemachtigen:

1: DJ Seduction - Hardcore Heaven (The Reincarnation) / FFRR, TABX 103
2: QX1 - On A Journey (Let's Work That Mutha F) / Rhythm Beat
3: Digital Domain - I Be Released / Rabbit City Records CUT 003 DJ Promo (3: hoe toepasselijk!)
4: Crowd control - Tranzformer (Frankfurt mix) / Industrial Strength Sampler 006
9: After Dark - Cardiac (Hardcore Records (UK))
10: Mass Underground Movement (M.U.M) - The Water Paradox / 786

het meeste via ebay.co.uk maar ook via www.blackryhthm.com , www.plastikfantastik.nl en gemm.com

nummers 6,7 en 11 weet ik nog steeds niet hoe ze heten, dus m'n zoektocht gaat door...

Nr. 6 lijkt iets van kickin records
Nr. 11 lijkt iets van BCM Records (wat dan weer van een ander label afkomt)

Maar nr. 6 komt me echt bekend voor. Die heb ik vaker gehoord. Of het echt een plaatje is van kickin records weet ik niet, maar ik weet wel dat dit label veelal dit soort muziek uitbracht.

Overigens zijn die for those who like to groove setjes heel vet. Ik heb er 11 van op de harde schijf staan. Nog wel meer van die oude setjes zijn vet. Zoals Masterquick (van de Italianen Moka DJ en Einstein Dr. DJ), maar die zijn al direct een stukkie harder.

Origineel geplaatst door Mad Collins
Nr. 6 lijkt iets van kickin records
Nr. 11 lijkt iets van BCM Records (wat dan weer van een ander label afkomt)

Maar nr. 6 komt me echt bekend voor. Die heb ik vaker gehoord. Of het echt een plaatje is van kickin records weet ik niet, maar ik weet wel dat dit label veelal dit soort muziek uitbracht.

Overigens zijn die for those who like to groove setjes heel vet. Ik heb er 11 van op de harde schijf staan. Nog wel meer van die oude setjes zijn vet. Zoals Masterquick (van de Italianen Moka DJ en Einstein Dr. DJ), maar die zijn al direct een stukkie harder.

nr 11 - wat bedoel je daar mee?

ik wil weleens van die sets uitwisselen. heb er zelf ook een klein aantal.

Over nr 11:

Dat lijkt mij gewoon een of andere thuismix; Je hoort namelijk verschillende platen door elkaar.

Bijvoorbeeld het gegil en het gitaartje van Michael Jackson Bad (te horen op de 12") en inderdaad M/A/R/R/S

Het "YeahYeah" zit ook in marrs, maar komt oorspronkelijk van The JB's met "More Peas"

hier een stukje van de 12" van Jackson.

Attachments

• bad.mp3
    353,2 KB · Bekeken: 72
Back