Heipaal track

Scratch

Stamgast
Mensen....ik had een poosje terug een ingeving. ´k Dacht ff iets nieuws te verzinnen: Een heipaal op een achtergrond... Idee klinkt erg maf, maar achteraf ben ik r best tevreden mee. Created with Reason

Ik ben dus erg benieuwd naar jullie oordeel. Suggesties, ideeen, kritiek, alles is welkom!

Uiteindelijk als het nummer af is, moet het in die richting zijn van een Hard Trance nummer, met een lekkere harde maar vooral simpele lead sound. (uit me JP natuurlijk....)
Alleen ik denk zelf dat die ´heipaal´ nog iets harder moet, dus meer in de zin van: je moet m bijna kunnen voelen als je m hoort (vallen) :)

Afijn...luister en oordeel zelf!

GrTz

Attachments

• scratch - heipaaltje.mp3
    234,6 KB · Bekeken: 77
Vind het geluidje wel geinig.

Klinkt alleen meer als een zuigend iets. Een heipaal heeft toch niet zo'n fade-in?

Je lead mag trouwens wel iets meer hoog hebben, en je kick iets minder laag denk ik. (Je hele track mag wel iets meer hog hebben denk ik zelfs)

Over de rest van de muziek kan ik niks zeggen, want ik hou niet zo van trance.

heipaaltje

heipaaltje

Vind ik er mooi in klinken..alles klinkt wel ok by the way..ben benieuwd naar t hele nummer!!

:dj:

ik heb 3 jaar geleden ook al eens remix gemaakt met een heipaal op de achtergrond, ja, leuk om zo te spelen..

Re: heipaaltje

Re: heipaaltje

Origineel geplaatst door R-LAX
Vind ik er mooi in klinken..alles klinkt wel ok by the way..ben benieuwd naar t hele nummer!!

:dj:

THNX! :)

Het nummer is nog niet af, ben al vrij ver, (lead sound heb ik al) maar ik laat 'm pas horen als ik echt tevreden ben, op dit moment is m'n setup nog een chaos, maar hoop t wel deze vakantie allemaal af te hebben!

Als titel had ik: "Pile Driver" in gedachten, logisch...is de Engelse vertaling van "Heipaal" 8)

GrTz

Ik vind 't wel lekker klinken... goeie beat 'n' bassline, alleen.... die heipaal.

Een heipaal doet meer 'toenk!' volgens mij... deze wat mee 'hewoemf'... :D

Jaja, ik ben altijd al goed geweest in geluiden uitleggen... :erm:

Hij zou wat punchier ofzo mogen... :eureka: misschien zachtjes een ge-equede picolo snare d'r doorheen ofzo...

... maar ik vind 'm zo ook al lekker klinken hoor! :okdan:

Origineel geplaatst door Musiquence
misschien zachtjes een ge-equede picolo snare d'r doorheen ofzo...

EEN HOE MAG ER DOORHEEN?????? :confused: Ik heb de balle verstand van dat soort taal gebruik, je omschrijving over het geluid van die heipaal kon ik beter begrijpen... :D

Maar toch bedankt voor je reactie! Je hebt wel gelijk, de attack zou minder mogen. Maar ik vond dit 'persoonlijker' mooier klinken, het hoeft immers niet echt te lijken, toch? Geen sample geweest, gewoon een vaag geluidje in Reason gepakt en 1001 effecten overheen gegooid :D

GrTz

Klinkt lekker, is wel erg kort nog maar toch...
Mix is inderdaad een beetje dof.

Ben benieuwd als ie klaar is.

heipaal? rave the city 3, nummer 1 of 2 weeknie precies (hey tis ook al 10 jaar geleden:D)

zal strax eens naar jouw stukkie luusteren

hmm heipaal... nee sorry :) als het de bedoeling was om een heipaal geluid te maken is het in mijn ogen niet gelukt. de kick is veelste dof. de geluiden eromheen zijn trance/progressive achtig en als ik aan een heipaal denk denk ik eerder aan techno.

Origineel geplaatst door Musiquence
Ik vind 't wel lekker klinken... goeie beat 'n' bassline, alleen.... die heipaal.

Een heipaal doet meer 'toenk!' volgens mij... deze wat mee 'hewoemf'... :D

Jaja, ik ben altijd al goed geweest in geluiden uitleggen... :erm:

Hij zou wat punchier ofzo mogen... :eureka: misschien zachtjes een ge-equede picolo snare d'r doorheen ofzo...

... maar ik vind 'm zo ook al lekker klinken hoor! :okdan:

't is inderdaad volgens mij een heipaaltje van een meter of twee dat op een matras valt. ik snap 't "val"effect wel van die fade in maar de echte "toeinckkk" (+galm... galm... galm) blijft-vooralsnog- uit. die fade-in mag langer want zo'n paal valt van veeeeel hoger. dit is zo van "ssswpok.." terwijl een heipaal meer zzzzzzzzzsssssssswwwwwwtoenKKK........doet.
en wat metaal-achtiger graag. sla met je microfoon tegen de verwarming, sample dit en gooi de sample een paar octaven omlaag.

Origineel geplaatst door retrophreakcom
een glas tegen een mok, opgenomen met een TRUST ruk mic (dus moest denoisen in logic) etc etc

verlaagd en voila:

komt aardig in de buurt toch?

het mist alleen die duistere dreun...

yup dit komt in de buurt, je mist nu alleen nog het toooiiinggg effect, sla nou ff tegen de verwarming!!! dan krijg je meteen die na-galm.

Mensen bedankt! :okdan:

Ik merk aan jullie reacties dat ik er nog iets meer aan mag doen, ik ga eens proberen of dat lukt. Het mooiste zou natuurlijk zijn om 'm echt te kunnen laten voelen, als die valt, toch?

En wat betreft een bouwput? Misschien dat ik r nog eens 1tje opzoek, en met me minidisc er bij ga staan :D

Wat mij betreft, ik ga er weer eens mee rotzooien!

GrTz

Het heipaal geluidje is wel oke! Lekker apart rest vind ik wat minder, ik zelf zou het heipaal geluidje tegen de kick in zetten voor meer vaart! Boem ghhe Boem ghhe Boem ghhe enzo suc6

Back