Deal aangeboden buiten e-bay om

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Ik was aan het bieden op ebay op een Korg MS20. Krijg ik een e-mail van iemand die mij een MS-20 aanbied tegen een behoorlijk lage prijs. Dit is de email:

Sorry for the disturbing you... I saw that you were bidding on this product: Korg MS-20 MS20 keyboard with Hard Case EXC No Reserve and I thought that I can make you a better offer. I can sell you the same item, brand new, with the same accesories for US $550.00 If you are interested we can work it out with a price, cause i want to sell it, and i`m ready to NEGOCIATE it. If you are interested in my product e-Mail me at: xxxxemail aanbiederxxxxx If u want to spare some money this is your lucky day. Please reply me as soon as posible if you are interested in my offer. Thank you, facktreaba

Klinkt natuurlijk goed een ms20 voor $550. Eigenlijk te goed om waar te zijn, maar stel dat het wel waar is. Ik heb hier op het forum al een aantal keren wat gelezen over verdachte e-bay deals. Ik ben van plan om wat meer informatie te vragen en voor te stellen om met bijvoorbeel paypall te betalen.

De vraag is eigenlijk of iemand hier ook ooit zo'n email heeft gekregen? Hij staat bekend als een niet geregistreerde gebruiker en 1 feedback dat weinig zegt(deal van 2 of 3 euro). Hoe denken jullie erover?
:)

Absoluut niet doen!

Zie andere threads op het forum. Dit zijn elke keer weer standaard mailtjes waarin een ander artikel wordt ingevuld. Ook niet doen met paypal, want dan ben je je geld net zo goed kwijt.

Wat denk je zelf?

Sorry hoor, maar als je hier nog serieus over na durft te denken na alle spookverhalen, ook hier op het forum, dan ben je wel een beetje :stupid nofi

Als je geld te veel hebt en je wil het kwijt, geef het dan liever aan mij, hetzelfde resultaat en kan ook via PayPal...

Hoho hopen mag altijd lijkt me.
Ik dacht er al zo over zoals jullie maar toch ff checken. Ik had het ook nog nooit meegemaakt.

Toch wil ik de persoon wel een email sturen om te kijken hoe die zich in allerlei bochten wringt om mij te laten betalen. :duivels: Nog suggesties hiervoor?

Gewoon aangeven bij ebay dattie dat account kwijt raakt.

Of als je in een sadistische bui bent zorgen dat je hem lang bezig houdt en alsnog hem afscheept.
Wie weet dat je z'n gegevens kan scoren zodat je die aan ebay door kan geven.

gebeurt vaker, gewoon oplichterij

Bovendien is het niet eens goedkoop

MS20's gaan voor zo rond de 600 E
$550 + btw + vervoer is zeker meer dan dat

Maar zoals gezegd dit is zeker niet in orde; een"brand new" MS-20 uit 1981 ???

aangeven bij ebay !

groet
Joost

Origineel geplaatst door jaxxon
Toch wil ik de persoon wel een email sturen om te kijken hoe die zich in allerlei bochten wringt om mij te laten betalen. :duivels: Nog suggesties hiervoor?

De meest gebruikelijk manier is om de 'verkoper' naar dingen te vragen die er helemaal niet opzitten of die niet eens bestaan. Dus vraag eens of dit de versie met de CEM DCO's is, of de sub-audio harmonizer nog wel werkt, etc.

Ha! Ha!

Ha! Ha!

:dubbel:

Of dat de Notch-filter nog in tact is.....en de wave tablets nog OK zijn..!!:dubbel:

:mega:

.....of de sample optie inbegrepen is en of de originele met goud gecoate patchkabels erbij zitten.

Opsturen en dan betalen (ook kijken of je geen baksteen in een kartonnen doos krijgt).8D

...of de backlite van de display nog wel goed is...

NIET DOEN!

Ik herken deze "brief", het is een standaard tekst-sjabloon waar het aangeboden artikel op de juiste plaats geplakt wordt. Het kost niet echt veel moeite om zoiets te programmeren en geheel automatisch duizenden mailtjes te genereren. En er zijn helaas altijd mensen die er in trappen. Voordat je het weet maken ze je wijs dat een WU Money Transfer heel veilig is en WEG is je geld :(

Origineel geplaatst door L56
...of de backlite van de display nog wel goed is...

hahaha! LoL :dubbel:

Ik vertrouw het zaakje ook niet.
Maar hou ons wel even op de hoogte van de ontwikkelingen.
We zijn met z'n allen heel erg benieuwd :)

groetz

wolkie

Gewoon doen. Maar................ Laat hem de MS20 eerst opsturen daarna jij betalen en geef als reden dat je het eigenlijk niet helemaal vertrouwd (gewoon eerlijk zijn dus en zeggen wat je ervan denkt). Als hij jou niet vertrouwd en eerst geld wil zien dan doe je het gewoon niet, simpel....................:Z

Back