Deal aangeboden buiten e-bay om

Origineel geplaatst door simon
NEVER NOOIT NIET DOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!:(

dus altijd wel !?

:D *grin* :D

Ze zeggen dat als je het geld via PAYPALL overmaakt naar de verkoper dat het dan veilig moet zijn.....

klopt dit??? of maakt dit helemaal niet uit??

Maakt geen reet uit, ook met Pray Pall kun je geflest worden.

Heeft deze vrrag iets te maken met een Jupiler8 die je wordt aangeboden?

Deze interessante aanbiedingen gebeuren trouwens niet alleen via ebay, maar ook via marktplaats. Als je ergens een bod op hebt uigebracht is het een simpele klus om jou via dat bod te benaderen. Ik heb het 2x gehad met twee verschillende Korg Z1 advertenties. Op de ene advertentie kreeg ik een Korg Z1 aangeboden voor 400 euro, 5 minuten later een aanbod voor een Z1 voor 450. Allemaal keurig in het Engels trouwens.

't Is trouwens wel ontzettend leuk om die gasten uit de tent te lokken via email. Vooral als je over het "ophalen" van de synthesizer begint. Wat voor smoezen je dan krijgt!

dit is heel verdacht:

"Korg MS-20 MS20 keyboard"

lijkt me een gast die er niet zo heel veel verstand van hebt, ten 1ste 2x ms-20 en ten 2e keyboard ? zal dat ding toch echt een synth noemen.

Nie op alle slakken zout gaan leggen Herr Derrick, soms wordt het type nummer in een paar verschillende vormen in de tekst gezet om er voor te zorgen dat een zoekmachine ze makkelijker vindt.

Als jij <MS 20> opgeeft in de advertentie tekst en ik zoek op <MS20> op ebay dan zal ik jouw ad nevernooitniet vinden omdat zoekmachines de exacte spelling overnemen.

snappie vous? ;)

hier nog ƩƩn

hier nog ƩƩn

goed voorbeeld:

ik bood op een matrix-12 op ebay, krijg ik een dag later dit dubieuze mailtje... let vooral op de tiepfouten, "the shipping is already couvered (sic) from our company", "...stores in England, Spain and France", en de mooiste: "because all the transaction from ebay are made via W.U. [Western Union]" :dubbel:

From : Mr A <microglobecouk@yahoo.co.uk> :engel:
Sent : Thursday, July 22, 2004 7:35 PM
To : x@x
Subject : Oberheim Matrix 12 Vintage Synthesizer !!!

Here is the member offer for you:

Dear Member Ebay,
If you are interested inOberheim Matrix 12 Vintage Synthesizer ,I will make you a very good discount.
Our company will sell ...Oberheim Matrix 12 Vintage Synthesizer for only 2850$ USD.

.The shipping is already couvered from our company . We have few stores in England, Spain and France , and we purchase Electronics from europe because here all are cheaps .
Please contact me with your full order and your shipping address.
The payment will be made after I will ship the stock to you and the stock will be on the way to you .

I'm waiting you for questions ( if you have ) and tell me if you agree our price .

I will be here today all day to close this transaction with you .
Thank you

---The payment will be made via Bank to Bank transfer or money order ( wire transfer,Western Union if you agree because all the transaction from ebay are made via W.U ) For delivery UPS service and with this service the product will be at your door in max 40-45 hours.

From England, Secreatry---> Sophie Seddon Inc.

This e-mail was sent via eBay mailing system. This is not a spam e-mail.This is a real offer from eBay.
Please reply to this e-mail only if you are interested to purchase from this seller.
Copyright Ā© 1995-2004 eBay Inc. All Rights Reserved.
2145 Hamilton Avenue
San Jose, California 95125

Re: hier nog ƩƩn

Re: hier nog ƩƩn

Origineel geplaatst door snitch
goed voorbeeld:

ik bood op een matrix-12 op ebay, krijg ik een dag later dit dubieuze mailtje... let vooral op de tiepfouten, "the shipping is already couvered (sic) from our company", "...stores in England, Spain and France", en de mooiste: "because all the transaction from ebay are made via W.U. [Western Union]" :dubbel:

From : Mr A <microglobecouk@yahoo.co.uk> :engel:
Sent : Thursday, July 22, 2004 7:35 PM
To : x@x
Subject : Oberheim Matrix 12 Vintage Synthesizer !!!

Here is the member offer for you:

Dear Member Ebay,
If you are interested inOberheim Matrix 12 Vintage Synthesizer ,I will make you a very good discount.
Our company will sell ...Oberheim Matrix 12 Vintage Synthesizer for only 2850$ USD.

.The shipping is already couvered from our company . We have few stores in England, Spain and France , and we purchase Electronics from europe because here all are cheaps .
Please contact me with your full order and your shipping address.
The payment will be made after I will ship the stock to you and the stock will be on the way to you .

I'm waiting you for questions ( if you have ) and tell me if you agree our price .

I will be here today all day to close this transaction with you .
Thank you

---The payment will be made via Bank to Bank transfer or money order ( wire transfer,Western Union if you agree because all the transaction from ebay are made via W.U ) For delivery UPS service and with this service the product will be at your door in max 40-45 hours.

From England, Secreatry---> Sophie Seddon Inc.

This e-mail was sent via eBay mailing system. This is not a spam e-mail.This is a real offer from eBay.
Please reply to this e-mail only if you are interested to purchase from this seller.
Copyright Ā© 1995-2004 eBay Inc. All Rights Reserved.
2145 Hamilton Avenue
San Jose, California 95125

HAHAHAHA!!

Misschien een beetje OFF topic, maar ik had laatst mijn project scootertje op marktplaats gezet en andere adverts, toen kreeg ik ook een mail met precies zon tekst maar dan wouden ze mij 4000 euro over maken via WC en dan moest ik dus 1500 meegeven aan degene die hem kwam ophalen :stupid Dat was een persoon uit engeland, kort daarna kreeg ik een americano die wou hem ook maar hij maakte 6000 euro over via WC en daarna zou ik dus 3500 euro terug moeten geven :maffia: als reden van het hoge bedrag gaf ie het excuus dat WC minimaal 6000 euro kon overboeken.

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te weten te komen over deze deals maar het bleef maar vaagjes. Maar volgens mij proberen ze gewoon geld wit te wassen ofzo. Het ziet er idergeval slecht uit voor internet deals, de meeste gaan goed maar pas op je wordt sneller opgelicht dan je denkt. Wat mij opvalt is dat mensen je zo vertrouwen. Als ik iets van 300 euro op het web zet en daarna zeg dat het vooraf betaald moet worden hebben ze daar geen problemen mee, eentje maakte zelfs geld over zonder enige adres gegevens te vragen!! en dat ging dan om 225 euro. Ik ben gelukkig wel een eerlijke verkoper(ik vraag ook altijd om hun reacties te plaatsen bij mij profiel.) Op het internet kan je maar beter niemand vertrouwen en er zeker van zijn dat het 100% ok is, vraag desnoods passpoort info en adres gegevens(als ze daar al moeilijk over doen weet je zeker dat het niet goed zit). Suc6 met al jullie verdere aankopen... Don't be fooled }:|

Origineel geplaatst door mOkBor
Misschien een beetje OFF topic, maar ik had laatst mijn project scootertje op marktplaats gezet en andere adverts, toen kreeg ik ook een mail met precies zon tekst maar dan wouden ze mij 4000 euro over maken via WC en dan moest ik dus 1500 meegeven aan degene die hem kwam ophalen :stupid Dat was een persoon uit engeland, kort daarna kreeg ik een americano die wou hem ook maar hij maakte 6000 euro over via WC en daarna zou ik dus 3500 euro terug moeten geven :maffia: als reden van het hoge bedrag gaf ie het excuus dat WC minimaal 6000 euro kon overboeken.

Dat lijken me inderdaad Corleone:maffia: praktijken...

Ik verkoop op dit moment mijn videocamera op marktplaats en kreeg een engelse mail of de camera er nog was. Ik heb terug gemailed dat dat zo is en kreeg toen deze mail

hello
good to hear from you.I will purchase the cam foe the 1500 as a birthday gift gor my som.I would have love tp pay cash but will have to offer you payment through a darft that will be issued by my associate who owes me some 3950eur.i will instruct him to issue you a cheque of that amount in which you will easily cash at a bank or credit union deduct your 1500 and have the balance sent to my shipper via western union[post office] who will be needing this to come over and get the cam shipped across to me.all expenses for the transfer will be deducted from the balnce
I will also be needing an adress for whwere it will be sent to your phone no and a name you want the cheque to bear.

THANKS
henry

gravesen@graffiti.net

Lijkt me niet echt een eerlijke jongen. :doei:

Jep bij mij was het precies zon verhaal. Ik vind het zo vaag, als je iets koopt voor 1500 dat hij dan 3950 naar jouw moet overmaken. Maar waarom? het is een beetje weining voor geld wit wassen. Zo iemand koopt die friggin camera heus wel in zijn eigen land als ie hem gewoon wil hebben. Er zit duidelijk wat achter... Nu met spam, virusen en al die friggin ad-ware en scams begint het internet steeds irritanter te worden. Ik wou dat het internet 2 er al was(uit futurama :geslaagd:)

BjB

Origineel geplaatst door omc
hello
good to hear from you.I will purchase the cam foe the 1500 as a birthday gift gor my som.I would have love tp pay cash but will have to offer you payment through a darft that will be issued by my associate who owes me some 3950eur.i will instruct him to issue you a cheque of that amount in which you will easily cash at a bank or credit union deduct your 1500 and have the balance sent to my shipper via western union[post office] who will be needing this to come over and get the cam shipped across to me.all expenses for the transfer will be deducted from the balnce
I will also be needing an adress for whwere it will be sent to your phone no and a name you want the cheque to bear.

THANKS
henry

:

Hahaha, wat een Engels.....! Ja idd. Vast en zeker een of andere corrupte Oost Europeaan.. Brr, wat een irritante leiers zeg!

Arv

Dit hoort bij een nieuw soort scams die uitgebreid op de http://www.sospubs.co.uk site staan

kort samengevat;

1. men biedt jouw ter betaling voor je synth, etc. een cheque of ander kredietmiddel aan voor een flink bedrag boven je vraagprijs met een vaag verhaal erbij. Tevens vraagt deze persoon het verschil terug in cash (of WU)

2. In eerste instantie accepteert jouw bank deze cheque (onder voorbehoud, maar dat zeggen ze er zelden bij) en jij denkt " dat zit wel snor"; geeft je synth aan die persson mee en betaalt hem het teveel cash uit.

3. 2-3 weken later valt de cheque door de mand bij het centrale kantoor van jouw bank en ben je je spullen & je geld kwijt

de meeste mensen voelen wel dat er bij die vage verhalen iets rammelt, maar als 1 op 100 er in trapt gaan deze lui lekker verder

Origineel geplaatst door mOkBor
Jep bij mij was het precies zon verhaal. Ik vind het zo vaag, als je iets koopt voor 1500 dat hij dan 3950 naar jouw moet overmaken. Maar waarom? het is een beetje weining voor geld wit wassen. Zo iemand koopt die friggin camera heus wel in zijn eigen land als ie hem gewoon wil hebben. Er zit duidelijk wat achter... Nu met spam, virusen en al die friggin ad-ware en scams begint het internet steeds irritanter te worden. Ik wou dat het internet 2 er al was(uit futurama :geslaagd:)

BjB

En we hebben er weer een:

HELLO,
I AM MISS SANDIE A DEALER CURRENTLY IN CUBA BUT NOW
IN EUROPE FOR A BUSINESS PURPORSE ,I WAS GOING THROUGH AD OF Canon XM1 camera WHEN I CAME ACROSS OF YOUR Canon XM1 camera FOR SALE, SO WANT TO KNOW MAYBE IS STILL FOR SALE,IF YES KINDLY GET BACK TO ME WITH THE CONDITION OF IT AND THE LAST PRICE YOU WILLING
TO SELL IT FOR ME IF YOU'RE OK WITH THIS YOU CAN
SEND ME THIS FOLLOWING INFOMATION AND YOUR FULL NAME
THAT WILL BE ON THE CHEQUE OK.
(1) CONTACT ADDRESS...
(2) FULLNAME..
(3) PHONE #..
(4)ZIP CODE...
(5)LAST PRICE
OK ASAP
THANKS
SANDIE

Blijkbaar zitten die lui echt de hele dag op internet rond te zoeken naar advertenties boven de 1000 euro.

Wel een leerzame scam thread dit, sommige mailtjes komen zelfs mij bekend voor :)

Back