Hoe je gear verzenden.

r.5

Vers lid geweest
Ik overweeg het om enkele van mijn schatjes te verkopen en
vroeg me af hoe ik die best kan verzenden. (De Post, DHL, FedEx...).

Hoeveel kost dit en hoe zit het dan met een eventuele verzekering tegen diefstal of beschadiging etc...?
Maakt dit een verschil als het bvb van België naar Nederland verscheept moet worden?

Ik veronderstel ook dat je het pas verzend na dat het geld is overgeschreven...

Kortweg: Wat zijn jullie ervaringen bij het verkopen van jullie spulletjes?

De meeste pakjesbrengers hebben op hun site een indicatie van wat het vervoer gaat kosten. Dat ligt helemaal aan het gewicht van de goederen, de mate van verzekering die je wilt meegeven etc.

Verzekerde verzending is denk bij waardevol spul een pre :)

FedEx is peperduur, dat kan ik je alvast vertellen. Ze komen als het goed is je gear bij je thuis ophalen. Check hun site voor de prijzen.8o). Als ik het niet verkeerd lees, betaal je voor zending van NL naar BE 75 euri voor een 5 kg pakketje. Voor DHL zal het ook niet goedkoop zijn.

Post via de reguliere post is goedkoper natuurlijk. tot 5 Kilo pakjes kost in NL 5,50 euro. Verzekerd verzenden iets van het dubbele. Dan is het verzekerd tot 450 euro geloof ik. Als je in Nederland naar het buitenland wilt verzenden moet je kiezen voor world pack "special", daar zit verzekering bij tot 500 euro. Bij de standaard dus niet. Mijn ervaring is dat je het expliciet moet vragen, want anders gaat het gewoon als standaard op de post.

Handig: zet vooral op de doos "BREEKBAAR". Dat helpt echt. Ik zag eens een medewerker mijn pakketje aannemen van de toonbank en hij laat het zo vallen op de grond. "Zo, wie is de volgende".
Dichttapen en je handtekening over het plakband heenzetten zou moeten garanderen dat het niet wordt opengesloopt door medewerkers van de post. Dat gebeurt echt als je niet uitkijkt (en weg waren mijn geheugen reepjes =().

Ik ben niet zo heel tevreden over de reguliere post. Ben de laatste tijd 3 pakjes kwijtgeraakt. 2 Niet verzekerd: dan kun je eigenlijk fluiten naar je centen. Voor de derde wacht ik nog af. Deze was verzekerd verzonden, maar de procdure duurt zooooooo lang.

Voor prijzen:
Belgie
NL
FedEx

Bedankt, hier ben ik dus wat mee.

De prijzen schommelen voor een 2U 19" module
dus rond de 25€ (de post) à 35€ (express)
om van Belgie naar Nederland te versturen.

Hoe kan Thomann dan voor 8€ in België leveren? :confused:

Die verzenden voldoende waardoor ze van hun vervoersbedrijf fikse kortingen krijgen.

HUH?????? :confused: :r ;{ De beste? :dubbel:

Attachments

• smorenburg.gif
    smorenburg.gif
    18,7 KB · Bekeken: 77
Origineel geplaatst door Bartology
HUH?????? :confused: :r ;{ De beste? :dubbel:

:confused: De beste wat?

Jongens!!! "Smorenburg de beste" Ga er ff serieus op in :bekdicht:

Heb je die knul niet bezig gezien op de Motif? Geweldig toch! Nee, ik had gehoopt dat de sarcastische toon van "Smorenburg de beste" wel begrepen zou worden.

Zit ik mijn eigen "grap" uit te leggen =(

Of is het gewoon een slechte grap.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Of is het gewoon een slechte grap.

Idd. Toch bedankt voor de feedback.

Back