Digitaliseren!

Synthetic. K

info@futurecore.org
Aan u allen,

Ik gebruik cubase vst 5.0
Ik heb daar wat synthesizers op staan
Nu heb ik een leuk klinkende track
deze wil ik van midi via cubase eigenlijk
Digitaliseren dus van ananloog geluid zo weer terug naar mn comp (audio, wave file)
En em daarna branden op cd

maar wat kan ik het beste gebruiken voor de beste kwaliteit (wavelab of cooledit)
kan ik dan gelijk opnemen als ik afspeel?

of heb ik gewoon nog een andere comp nodig met nuendo ofwat?
Heb ik dan ook nog een andere geluids kaart nodig?
welke?
fullduplex /direct monitoring?

bvd

gebruik je extern synths of plugins?

dan kun je zo de out van je mixer op de line in van je geluidskaart gooien en opnemen in een waveeditor. Zet de pc output wel niet op de mixer.

Direct monitoring (waar je zo mooi naar verwijst) moet je dan wel uitzetten ! (of idd de output van je geluidskaart niet in de mengdoos steken, maar dat is vaak omslachtig)

Anders krijg je van dat kinky gekrijs door je creaties heen.

Je kunt ook in cubase je audio opnemen, maar ik mag toch graag cooledit gebruiken voor opnames. Fijn progje, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Origineel geplaatst door gemmetje
Anders krijg je van dat kinky gekrijs door je creaties heen.

Feedback heet dat beest. Of ronzingen. Iets wat je liever niet wil.

Origineel geplaatst door Pjotr G
dan kun je zo de out van je mixer op de line in van je geluidskaart gooien en opnemen in een waveeditor. Zet de pc output wel niet op de mixer.

Ok,

Bedankt ik had hem al standaard mn mixer output naar mn comp input
en ik heb mn comp output naar mn line in (zolang die fader maar omlaag blijft krijg je geen harde geluiden (rondzingen)

Maar goed nu het volgende:
Ik heb cubase draaien met mn gear nou wil ik op de zelfde computer alles wat ie afspeeld op audio opnemen
En dat weigerd ie...

Ik krijg de melding dat het niet goed samenwerkt ondanks dat het vst compatible is
dus als ik bij cubase op play druk is mn wave editor verdwenen

Graag uw bevindingen,

Groet,

ps, het kan ook gewoon dat mn geluidskaart te simpel is hoor (deze is gewoon een standaard) welke zou je me aan raden?

vst compatible zegt daar niets over, dat heeft met plugins te maken.

maar waarom neem je niet op in cubase?

ga naar VST inputs (bij panels geloof ik), line-in activeren, een audio track rec-enablen, en opnemen maar!

dit kun je ook voor ieder instrument apart doen, dan kun je ook je mix in Cubase nog bij stellen als je dat wilt.

ik gebruik zelf ook VST 5.0 en dit is de manier waarop ik het doe.....

Suc6!

Back