prog. of live inspelen?

Synthetic. K

info@futurecore.org
Ik ben is benieuwd,

Ik ga binnen kort de mn studio in met een maat je die een rm1x heeft en nog wat korg syntesizermodules
Ik gebruik zelf cubase vst 5.0 en ik programeer oa basskicks enz
als hij nou met mij aan het jammen is dat zit hij er dus gewoon naast live met die apparaten is er nog een andere op lossing.

Ik zelf denk op de zelfde bpm gaan zitten en t gewoon via midi (live) optenemen met cubase

een andere optie is om alle partijen die hij heeft gemaakt intespelen en opte nemen via audio (wav)
en om dat is allemaal gelijk te krijgen dan ben je volgens mij de hele week aan het arrangeren?

Eeeh, syncen via midi clock?
Dan kunnen jullie allebei jammen wat jullie willen, maar blijft de boel toch altijd netjes gelijk lopen.
Je vraag is nogal onduidelijk; misschien heb ik het niet goed begrepen?

word/midiclock

word/midiclock

Hallo,

dat betekend dus dat ik voor midi nog een apparte midi clock nodig ben (welke is raadzaam?)
Als ik zeg maar mijn hardware mix (die dus uit mn gear komt rollen) wil mixen met een wav file of audiotrack
Dan heb ik zeker een andere clock nodig?

Hoe zouden jullie de volgende problemen oplossen?

1. er moet een live mix van een half uur gemaakt worden bestaande uit wav. files (van madtracker)
En er moeten tracks in die rechtstreeks van mn synth afkomen (moet ik dit dan eers op wav. digitaliseren en daarna mixen of wat)

2. Is er een andere oplossing om een virussynth (geprogrameerde midi) via cubase te sync'en en met korg modulles (live mee laten lopen) zonder dat dit verschuivingen met zich mee brengt (dat het er dus strak in zit)

Tja en anders moet ik toch alles door mn s-2000 halen:confused:

Re: word/midiclock

Re: word/midiclock

Origineel geplaatst door Synthetic. K

1. er moet een live mix van een half uur gemaakt worden bestaande uit wav. files (van madtracker)

Dit strookt niet bij mijn gevoel, kun je even uitleggen wat je met MadTRacker doet, dat is toch niet live?

Overigens, je apparataten ondersteunen toch MTC ?
Even de Manuals erbij pakken MTC op External zetten, Cubase als master en ze lopen sync aan cubase.
Voor je audio kun je dan ook gewoon Cubase gebruiken.

Jezus, doe gewoon, ipv uren ouwehoeren.

Je zet de toko aan, zorgt dat MIDI ook opgenomen wordt, en live rossen maar. Als er iets scheef loopt, trek je het later weer recht.

Amen.

Re: Re: word/midiclock

Re: Re: word/midiclock

Origineel geplaatst door jrs
Dit strookt niet bij mijn gevoel, kun je even uitleggen wat je met MadTRacker doet, dat is toch niet live?

Ik bedoel eigenlijk dat ik complete eindmixen van madtracker krijg op cd.( madtracker = zoiets als fruityloops)
deze worden samen met mijn eindmix(deze komen rechtstreeks van mn synth) gemixed het liefst strak inelkaar overlopend zo dat ik een mix van 30 min heb.

snap- e - voux?

Jij bedoeld trouwens de' midi time code'
ga ik is proberen thanx}:|

Aha,

Ik snap er nog steeds geen fuck van maar goed. Ga naar sites over midi en leer hoe het werkt als je dat weet weet je ook meteen hoe je het hele zooitje sync laat lopen... 8o) Je zal het toch zelf moeten leren, ik denk niet dat je het door een antwoord op dit forum(ligt natuurlijk niet aan het forum :) ) echt zal snappen. Hier even 2 links http://www.borg.com/~jglatt/tutr/miditutr.htm en www.midi.org

Re: Re: Re: word/midiclock

Re: Re: Re: word/midiclock

Dan kun je gewoon het tempo bepalen van je MadTracker Mix.
Importeer in cubase. Je audio en midi kun je gewoon tegelijk gebruiken.

Back