Behringer Truth B2030a istwat?

Bartology

Big member
Behringer Truth B2030a

Zijn er luitjes die hiermee ervaring hebben? EUR 329.- per setje
Ik vind ze voor die prijs heel redelijk klinken.

Meningen......?

Attachments

• b2030a.jpg
    b2030a.jpg
    3,3 KB · Bekeken: 173
Ze zijn redelijk, maar niets vergeleken met bv. die van Mackie. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik nog wat doorsparen en gaan voor echt goeie monitors.

Kijk anders is naar die van Tannoy, die zijn iets duurder maar wel erg goed.

Als je in deze prijsklasse zoekt dan zou je bijvoorbeeld eens bij Feedback moeten gaan luisteren (en vergelijken) naar de Phonic P8A.

Voor dat geld een actieve monitor die de Behringer nog net iets overklast als het gaat om gedetailleerder laag. De Behringers zijn erg "bol".

de prijs is verleidend. Ik persoonlijk vind ze niet echt mooi klinken. Teveel bass, je moet echt paar stappen achteruit stappen om de bass goed te horen. Ze gaan wel lekker hard, maar je zal toch niet continu hard blijven spelen. Ik vind ze te grof...maar wel het geld waard.

ik heb ze beluistert in een muziek winkel en klonk niet slecht en behringer heeft volgens mij nog nooit rommel gemaakt dus prima monitors tog en ik vind een beetje laag wel handig ik zet nu juist mn bassen te hard omdat ik ze amper hoor ik heb dan ook wel van die goedkope hobbyshop monitors maar jah ik zit ook over te denken om deze te kopen dus :okdan:

de tweeters zijn met metaal gecoat, wat (imo) voor een schel hoog geluid zorgt. tevens is de vraag hoe duurzaam deze tweeters zijn en dus de vraag of je op langere termijn geen afnemend hoog in je monitoren krijgt.
naar mijn mening klonken ze "te goed" of "te hi-fi" zoals sommigen zouden zeggen, in vergelijking met anddre monitorspeakers.

maar, zoals elke discussie over monitorspeakers, alle ervaringen zijn slechts subjectief

tsja

tsja

Voor wat ze moeten kosten zijn ze zeker ok... maar echt transparant zijn ze niet. Ik heb er destijds ook over zitten denken om ze te kopen - maar vond ze toch een beetje te boemerig. Het ligt er ook een beetje aan de soort muziek die je maakt - neem es wat op en ga dr mee naar je dealer, alwaar je het beluistert op verschillende systemen. Behringer levert absoluut goede spullen, maar op de weergave (wat zijn je synths zonder dat?) kun je het beste niet beknibbelen.

En anders in die prijsklasse... de Phonics?

Greetz

Ik heb ze een tijd terug vergeleken met o.a. de Tannoy Reveal Active:

-De Behringers hebben een vrij schel geluid (zoals al eerder genoemd; komt door die metal dome tweaters), ondanks het feit dat je de karakteristiek iets aan kunt passen met 2 schakelaars achterop.
- Ik vond het geluid van de Behringers iets te 'direct'. Tja, hoe leg je dat uit? Er komt een soort van muur van geluid op je af, met weinig detail in het stereobeeld, wat een soort van 'straight in your face' geluid oplevert. Ik vond het niet prettig om lang naar te luisteren.
- Weinig detail in het stereobeeld bij de Behringers.

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Tannoy Reveal Actives, alhoewel die wel duurder zijn. Maar het is wat je zelf eigenlijk al zegt: je zoekt een set redelijk monitoren voor een leuke prijs, en dan denk ik dat de Behringers niet misstaan.

Heb ze 3 x beluisterd en het was 3 keer niks. Ze zijn rommelig in het laag (niet alleen teveel maar dus echt rommelig), ze hebben geen mid en daardoor geen detail en het hoog is vermoeiend. De Tannoy Reveal en de Alesis M1 Active MkII zijn betere oplossingen.

Origineel geplaatst door Flesje
En wat denken we hiervan? http://www.speakerland.nl/Impulse.htm
.

Ik heb hiervan de nearfield versie besteld (bij speakersenco). Deze heeft een textile dome tweeter (transparanter) en de tweeter positie is ook veranderd, crossover is ook aangepast om een nog vlakker frequentie karakteristiek te bekomen. Voor dit geld is het een koopje en als ik de mensen moet geloven kan deze wel concurreren met de echt duurdere monitors (je bouwt ze trouwens zelf, wat veel geld uitspaart).

http://www.speakerenco.nl/speaker2.php?id=22

Origineel geplaatst door overclocked
ik heb ze beluistert in een muziek winkel en klonk niet slecht en behringer heeft volgens mij nog nooit rommel gemaakt dus prima monitors tog en ik vind een beetje laag wel handig ik zet nu juist mn bassen te hard omdat ik ze amper hoor ik heb dan ook wel van die goedkope hobbyshop monitors maar jah ik zit ook over te denken om deze te kopen dus :okdan:

Ik heb ze ook en ik vind ze prima.
Ze hebben wel iets meer bass dat klopt.
Maar ook bij mij ik gooide toen ik ze nog niet had altijd teveel bas in mijn mix.

Ik heb juist het idee dat de bas te zacht is, want als het op mn monitors een beetje lekker klinkt, zit er op andere speakers juist veelste veel bas in.

Back