Help! Mixerprobleempje

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
Hoi iedereen.

Ik heb zopas een nieuwe mixer gekocht, en nou heb ik iets heel raar voor:
Wanneer ik men roland D2 op 1 van de line-ingangen aansluit, krijg ik een heel raar geluid / effect wanneer ik een pattern afspeel. Het lijkt alsof de volume balans niet meer klopt, de bassen verdwijnen bijna volledig en het algemene volume lijkt wel beïnvloed door een LFO :confused: Het is zeker geen effect zelf dat aanstaat of zo, want de effecten heb ik allemaal uitgeschakeld.

De D2 is als volgt aangesloten:
- uitgang van D2 = 2 RCA - stekkertjes

--> dus: een kabeltje met aan het ene einde 2 RCA's en aan het andere einde een mini-jack, die ik dmv een hulpstukje tot een gewone jack maak. Deze gaat gewoon in de line in van het mengpaneel.

Het rare is dat al men andere instrumenten (aangesloten via jack-jack) wel perfect werken, en dat ik alle kabeltjes die van D2 naar mixer gaan ook perfect werken (ik heb ze allemaal afzonderlijk getest zonder problemen). Ten einde raad heb ik zelfs andere kabeltjes gebruikt, maar nog steeds had ik dat rare effect. Daarna heb ik de D2 via juist dezelfde kabeltjes en verbindingen in een meer dan 20 jaar oud Boss mixertje geplugd, en hier was er geen enkel probleem ?!

Weet iemand een oplossing want dit is echt heel vervelend.

Thnx, SQ

Ik heb ook een D2, maar ik krijg een beetje kippevel van jouw manier van aansluiten... ;) Die mini-jack naar gewone jack is al gewoon erg fout. Sowieso snap ik niet dat je een Y-kabel gebruikt (als ik je verhaal tenminste goed begrepen heb)... Theoritisch zou het misschien allemaal wel moeten werken, maar ik kan me voorstellen dat het uiteindelijke resultaat gewoonweg bar slecht van kwaliteit is...

Haal gewoon een kabel met 2x RCA naar 2x 1/4 jack (dus ook 2 ingangen gebruiken!!), en ik weet (bijna) zeker dat je probleem is opgelost...

Verklaren waarom ie het wel doet in je oude Boss-paneel kan ik niet... Misschien dat de oudere techniek wat geluidskwaliteit betreft iets meer vergevings-gezind is als de hedendaagse techniek... :confused:

Hey!

Ja, kweet het, die aansluitingen zijn nu niet echt om een voorbeeld aan te nemen ;) , maar ik heb nu niet de juiste kabeltjes beschikbaar en dit was dus eigenlijk een soort noodoplossing. Wat mij gewoon verbaasde is, dat ie het wel doet bij dat oude mengpaneel en niet bij het nieuwe, en dat het theoretisch gezien toch eigenlijk wel zou moeten werken.

Maar goed, ik ga rap om nieuwe kabeltjes hoor!

Back