stickers werken anders prima. Eerst kabel ontvetten met wasbenzine ofzo en dan goeie kwaliteit stickers(niet van die papieren maar een soort plastic) er op plakken. en die blijven heel lang zitten. en krimpkous kan idd ook eroverheen maar dat is weer vrij omslachtig.
1500 verschillende kleuren spuitbussen "lenen" en dan de begin/eind-stukken van de kabel spuiten?
Of allemaal verschillende merken/uitvoeringen van dezelfde soort kabel halen?
Dat met tape er omheen plakken en dan de eindjes van de tape aan elkaar plakken heb ik ook gedaan, en dat laat idd los. Althans, van het snoer: als je één kant van 't snoer dan omhoog houdt, glijdt 't tape-je naar benee..
Ook een manier is om 't gear een 'vaste' plek op de mixert te geven: bijv. op kanaal 1-2 de Synth, op kanaal 3 t/m 10 de Sampler, etc. (en dan uitgang "1" van de Sampler altijd op 3, "2" altijd op 4, etc.etc.)
met gekleurde plakband.
in combinatie met verschillende kleuren kabels kun je dan een heel eind komen.
mocht je dan toch nog tekort komen, kun je altijd nog kleurcombinaties met de plakband gaan maken.
Dymo labelprinter op werk->typ het woord twee keer met 4 spaties tussen de twee woorden->print uit->plak de twee uiteinden tegen elkaar aan met de kabel ertussen (komt op de spaties) nu hoef je dus het labeltje nooit om te draaien om te lezen wat er op staat en het laat nooit meer los en is zeer gratis.
Alleen met midi kabels vind ik labelen moeilijk je stopt nl de midi out plug in een input: label je dan "in" of "uit" ? Ik vergeet dat dan weer na een tijdje. Oh ik ben soms zo blond....
ik heb een tijdje terug voor live optreden ook een labeltang gebruikt, deze maakte echter niet van die harde plastic beschreven plakkers maar juist op plakbandlijkende plakkers (rood) die dus flexibel zjin en gemakkelijk om je kabels kunnen worden geplakt, stevig en duidelijk op elk label wat voor kabel het is enzo...
bijv. RL, Out2 MOD was dan output 2 van de modular en de kabel was van mij!
Werkte erg goed, heb alle kabels nog en je wist direct waar je de kabel in moest prikken als ie los was!
zo'n labeler is gewoon bij kantoorwinkels te koop dussss.
p.s. je labelt in welk gat je het kabeltje gaat steken of te wel logisch... dus midi die naar de modular ging was MIDI In en wat er vandaan kwam gewoon MIDI Out en aan de andere kant van de kabel stond bij ons Keyboard Out en bijv. SEQ In
Uit de telecomwereld kan ik je nog wel het volgende meegeven: er bestaan spanbandjes waar een plastic labeltje aan vastzit. Daar kan je met waterbestendige stift op schrijven of een stickertje op kleven. Als je echt pro wilt gaan is dit de manier
Goedkoper en naar mijn mening evengoed is wat ik hier al gelezen heb: klein papiertje, kleine font, naam van de synth erop en transparante tape ... veeeeel goedkoper en even doeltreffend
Ik heb zelf een Dymo label printer (een soort veredelde lettertang) en dat werkt prima, dankzij verschillende soorten labels voor verschillende soorten toepassingen. Sowieso handig in de studio, ook voor het labelen van de patchbay, de mixer, cdtjes en synths waarvan er alleen aan de achterkant beschreven staat waar de midi en de audio connectors precies zitten (ik vind het altijd lastig om weer achter een appraat te gaan hangen op zoek naar de midi thru...). Ook handig om je bezit mee te voorzien van een naam en adres...
Origineel geplaatst door Chinetti Ik heb zelf een Dymo label printer (een soort veredelde lettertang) en dat werkt prima, dankzij verschillende soorten labels voor verschillende soorten toepassingen. Sowieso handig in de studio [...]
ja! die is zeker makkelijk! tip: je kunt dat tape ook zonder letters ergens opplakken, en het dan gebruiken als beschrijfbare ondergrond voor je wyteboardstift ! kun je mooi de kanalen van je mixer van een kenmerk voorzien
Origineel geplaatst door Roel het punt van tape en plakband is dat het laatste uiteinde door de kromming van het oppervlak "vanzelf" loslaat, op kortere of langere termijn. dus vraag me af of er ook andere oplossingen zijn?
Zelf gebruik ik ook van die papiertape. Ik laat de twee uiteinden enkele centimeters uitsteken en kleef ze tegen elkaar.
Hierop schrijf ik waar ik die kabel in moet pluggen. Dit gaat al meer dan een decenium mee en
ik vrees dat de labels de kabels met gemak gaan overleven.
Volgens mij maak je het jezelf veel te moeilijk en kan je je beter concentreren op wat echt belangrijk is!
Waarom heb je alweer al die kabels gekocht?
Origineel geplaatst door conso Er zijn kleine nieuwe lijmtangen in de handel, van Parkieto, die zijn erg sterk (eigenlijk bedoeld voor het crepe-tape labellen van patchkabels) en die worden 5 jaar per plakbandje-nietje combinatie gegarandeerd. Deze lijmtangen plaats je bovenop het nietje, 2 stuks per bandje volstaat, als je op zeker wiilt spelen 4 per combinatie. Ze hebben tevens een vochtreservoir met fijne verstuiver zodat je plakband niet voortijdig uitdroogt (als je tenminste een compatible tape gebruikt) en je de nietjes er dus ook weer schoon uit kunt krijgen.
Origineel geplaatst door r.5 Volgens mij maak je het jezelf veel te moeilijk en kan je je beter concentreren op wat echt belangrijk is!
Waarom heb je alweer al die kabels gekocht?
de reden dat ik mijn kabels nog niet gelabelled heb zegt genoeg !!
veel te druk met muziek maken natuurlijk.
en nu ik dan eindelijk besluit dat ik de wirwar wat overzichtelijker wil hebben, laat ik lekker anderen meedenken om mezelf tijd te besparen. nu jij weer
alle kabels zijn ongeveer dezelfde lengte (anderhalve meter) in mijn studio.
En ik weet wat waar op aangesloten zit. Nu heb ik ook niet echt een ingewikkelde setup, maar labelen is voor mij niet nodig.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.