TimeQube - Endless Summer

Ik vind het refrein goed! Heeft zeker potentie.
De coupletten vind ik veel te mineur. Past niet bij zomer en dus ook niet bij de tekst.
Ben benieuwd als de zangeres het heeft ingezongen.

Ben gene pro en geen fan van deze muziek
Toch maar even "advies'
Ik vind persoonlijk de hoge tonen te veel overheersen.
Ik las dat je een andere stem gaat gebruiken, das goed want de uitspraak van het english klinkt nogal nederlands. Ik hoop dat die zangeres het beter kan/doet. Niet dat de zang nu slecht is maar het valt op
Daarnaast vind ik de sampels van die water en die bellen? nogal misplaats. Zeker op het eind. Ik weet niet maar het klinkt gewoon een beetje als of er een begin en eind gemaakt moest worden wel in en iet wat negatieve zin.
De time is wel strak en het loopt wel maar blijf zoals eerder opgemerkt niet echt hangen.
Voor de rest de beat is wel goed persoonlijk vind ik die over dreven beats niet echt interesant bedoel het overheerst nu niet het hele nummer.

Ik heb nog lang niet dit niveau kwam mixen/masteren. Ook opname technisch moet ik nog veel leren. Maar ja ik heb het maar als hobby dus.

Oei, niet echt waar ik graag naar luister
Het klinkt zo cliché dat het zomer gevoel er gewoon bij wegebt. Maar er zijn nog ergere dingen die uitgebracht worden
maar toch succes met de release! Ik zou me er zelf ook niet aan storen als het me geld zou opbrengen, maar ik zou er zelf absoluut wel niet van kunnen genieten
Heb je ook niet-commerciële producties?

wilde toch nog ff toevoegen, sorry als ik andere herhaal:

heel het begin en al die tussencoupletten klinken juist winters -> piano, gitaar die er amper bovenuitkomt, zang is mineur -- en dan , wham die beat komt er opeens in van "het is toch wel zomer" ... een geforceerde zomer als het ware
Ik zou er kersthit van maken *D

jaja, tis een tamelijk standaard moppie, maar idd daar vraagt 'de markt' om. Luister maar eens naar zenders als X-FM of in Duitsl idd, daar is dit schering en inslag. Ik begrijp dat dit je doel ook was, maar maak je daarnaast dan nog muziek waar je creatieve voldoening uithaalt? Juist in dat soort tracks ben ik geïnteresseerd!

De track zit goed in elkaar , maar ja dat zitten de nummer van K3 ook dus wat
maakt het verschil.
Ik denk de juiste mensen zien te vinden die iets in dit nummer zien en toch
nog wat aan het zang doen die klinkt een beetje staties.

Succes..:okdan:

ik haal hier ook heel veel voldoening uit, maar ik maak absoluut nog andere dingen...zoals tv-commercials en jingles. Dus wel in het straatje van "toegepaste componist" zeg maar.

Gister zangopname's gemaakt, alleen was de ambitus veels te groot voor haar..oftewel de track 5 semitones opgepitched. Het is alleen nog de vraag of haar stem goed in de track past, demo volgt waarschijnlijk nog wel.

Origineel geplaatst door RezonatoR
dan laat je haar toch een andere noot van het accoord zingen?

nee man....

dan ben je gelijk je melodielijn kwijt...zo simpel ligt dat niet..
bovendien is het ook niet echt bevorderlijk voor de herkenbaarheid..

Origineel geplaatst door Zhanox
jaja, tis een tamelijk standaard moppie, maar idd daar vraagt 'de markt' om. Luister maar eens naar zenders als X-FM of in Duitsl idd, daar is dit schering en inslag. Ik begrijp dat dit je doel ook was, maar maak je daarnaast dan nog muziek waar je creatieve voldoening uithaalt? Juist in dat soort tracks ben ik geïnteresseerd!

Ik vind het een zeer vreemde gedachte dat mensen kunnen denken dat je uit een track die commercieel is geen creatieve voldoening kunt halen...

Petje af hoor je hebt het weer gedaan.
ok er komt andere zang want die is niet super.
Hoewel als je het helemaal vocoder had gelaten en dat opnieuw had opgenomen en geperfectioneerd had had dat zeker niet mistaan.
Enige kritiekje ik mis alleen iets rauwheid in het refrein.
Mag van mij net iets meer knallen ik vind de drum en bass combinatie iets te mat.
En de synth strings mogen van mij prominenter aanwezig zijn.
Maar ja da's persoonlijke smaak. Erg goed gedaan!

Origineel geplaatst door joep
Ik vind het een zeer vreemde gedachte dat mensen kunnen denken dat je uit een track die commercieel is geen creatieve voldoening kunt halen...

Omdat die zelf geen commerciele track kunnen maken?
Trouwens ik weet niet hoe het met de meesten zit. maar ik denk echt niet na bij muziek maken van oei oei dit zal wel eens te commercieel kunnen klinken. Als je muziek maakt ben je daar toch niet mee bezig ander swordt het wel heel gekunsteld. Daar heb ik me nog nooit aan gestoord en ik raad een ieder aan dat ook nooit te doen. Anders ontwikkel je nooit van je leven een eigen stijl.

Origineel geplaatst door Exzit
Omdat die zelf geen commerciele track kunnen maken?
Trouwens ik weet niet hoe het met de meesten zit. maar ik denk echt niet na bij muziek maken van oei oei dit zal wel eens te commercieel kunnen klinken. Als je muziek maakt ben je daar toch niet mee bezig ander swordt het wel heel gekunsteld. Daar heb ik me nog nooit aan gestoord en ik raad een ieder aan dat ook nooit te doen. Anders ontwikkel je nooit van je leven een eigen stijl.

Heb altijd een noodknop naast mijn mixer staan als iets te commercieel wordt dan
geef ik er een knal op, en begin weer helemaal opnieuw :D

Origineel geplaatst door Digimod
Heb altijd een noodknop naast mijn mixer staan als iets te commercieel wordt dan
geef ik er een knal op, en begin weer helemaal opnieuw :D

En dat zul je nog lang blijven doen! :D

Waarom zou iets wat commercieel klinkt niet goed kunnen zijn?
WAT EEN ONZIN!

DIT GELEUTER KOM IK VEEL TE VAAK TEGEN OP HET FORUM!
In de jaren 60,70,80 en 90 werd zoveel commercieele (pop)muziek gemaakt die waarschijnlijk door veel forumleden niet word gewaardeerd, maar ja...zij maken tenminste muziek die wel iedereen begrijpt.....Toch?:mega:

Juist ja! Ik maak muziek om het te laten horen aan derde als zijnde vermaak, als het niet commercieel is kan ik het men ook nooit aanbieden!!!:stupid

sterker nog: wat is het nut om dingen uit te brengen als je het "toch voor jezelf maakt" :|

Eerlijk gezegd vind ik dit een zeer matige track. De woorden 'Endless Summer' vind ik afgezaagd en de muziek zelf vind ik niet zomers. Het stuk met piano erbij is misschien wel iets vernieuwend voor de trance scene, maar daar blijft het ook bij. Verder vind het een beetje makkelijk, vooral het reffrein.

Eerlijkheid moet er zijn toch :biertje:

Hallo Hans,

nou, ik ben dus zeer gevoelig voor dit soort muziek... ik vind het zeker hitpotentiehebben...
Niet bijster orgineel, maar dat is toch niet belangrijk... een hele grote groep mensen vinden dit leuk!

Begrijp me niet verkeerd, heb heeele brede muzieksmaak... dit is gewoon top-40 shit waar mijn vrouwtje op uit d'r dak gaat!

Break rond de 2.10 vind ik niet tof... beetje Roger Sanchez break :) maar net niet!

Aan het eind zou ik zeker de JP een dikke lead neer laten zetten, lekkere beat neerzetten met standaard superzaag sound en je hebt een top 40 hit!

Knap gedaan!

Als je nog een remixer zoekt, ik wil het wel eens proberen :)

Gr Henri

Back