TimeQube - Endless Summer

Origineel geplaatst door Unic
bedoel je hiermee te zeggen dat don't hold back niet goed gevonden werd door andere labels? of hebben jullie er nog geen werk van gemaakt.
want, nou heb ik niet veel verstand van labels en dance muziek, maar don't hold back lijkt me een zekerheidje:)

hoop van jullie de progressie te horen!! keep us posted. vind het wel interesant ;)

greoten unic

we hebben van dont hold back zeker wel werk gemaakt en bij patriott vinden ze em top...maar eerst nog wat zangopnames en dan gaat ie eruit naar o.a. Universal UK en Australie enz enz...

Dat' break it down', lijkt mij te veel op Bartezz, maar het is duidelijk dat jullie echt weten waar je mee bezig bent en zeker gevoel hebben voor het commercieele! Ik zou als ik jullie was iets voorzichtig zijn met contract vastleggingen en zeker niet met te weinig genoegen nemen, aangezien al veel te veel talent op die manier verloren is gegaan.
Keep on going with the good work guy's:okdan:

thnx!

dat contract moet idd nog even goed bestudeerd worden...er staat onder andere in dat we alle SENA afdragen, lijkt me niet helemaal correct toch? dit is wel een concept contract dus logisch dat ze hoog inzetten. Verder krijgen we 10% PPD. Weet iemand wat gangbare percentage's zijn? Owja in het buitenland geld een 50/50 split op de royalty's.

10% PPD is niet slecht. 24% is al erg goed, dan heb je meestal al wat plaatjes verkocht. Eerste deals soms maar 5%.
Je kan ook nog als componist /producer om te beginnen 2% bijvragen/eisen. Dat zijn dan de "producersroyalties"
Vraag zeker een "niet terugvorderbaar" voorschot van +/- 1250 euro. Immers, je bent toch "aan het werk" geweest als was het in je eigen studio. Je materiaal verslijt en je wil liefst zo snel mogelijk materiaal bijkopen. Vraag of je iets mag kopen voor dat bedrag (een synth, sampler, effect whatever om muziek te maken) en laat de factuur naar het label gaan. Dat is voor hen onkost en ze kunnen de BTW nog terugvorderen ook. Als men op jouw vraag voor een "niet terugvorderbaar" voorschot ingaat wil dat meestal zeggen dat men in jouw product gelooft en is men door deze onkost die het label moet maken, geneigd jouw produkt iets verder te pushen. Kwestie van de door hun gemaakte kosten snel terug te verdienen. Niet terugvorderbaar betekent dat indien je plaat flopt, het label onder geen beding het aan jouw betaalde voorschot kan terugvragen.
Vergeet niet dat een label runnen meestal erg lukratieve handel is. Zeker voor de labels met wat naam en internationale connecties/ verdeling. Zodra er tssn de 500 & 1000 platen zijn verkocht (en dat gaat snel doorheen europa) wordt er al winst gemaakt. Wat labels primair interesseert is zo groot mogelijke kwantiteiten aan vinyl te verkopen. Wat daar op staat is voor hun intussen al bijna bijzaak. Als ze dan al eens scoren (+/- 5000 - 7000 exemplaren) is dat extraatje mooi meegenomen.
50/50 voor buitenland is normaal.
Teken per maxi, nooit kontrakten met opties voor een 2de of full CD of wat dan ook, omdat hier de "optie" is dat het label bepaalt wanneer een optie ingaat/vervalt. Als ze vinden dat je shit maakt vervalt die optie niet en blijf je gebonden. Je kan dan niet naar andere labels en dit is o.m. de truuk om mensen met talent / potentieel vooral niet bij de concurrerende labels te laten terecht komen. Let dus ook op een einddatum, die moet ten alle tijde duidelijk worden vermeld, anders is het contract voor het leven of "redelijke termijn" , een erg vaag begrip dus waar je misschien wel eens spijt van zou kunnen krijgen.
Wat is Sena overigens ? Zegt me niks.
Is het echt niet mogelijk om in eigen beheer vinyl te drukken en samples rond te sturen ? Dat is misschien moeilijker in het begin, maar wel veeeeel lukratiever als je echt over talent beschikt !
Als je het zo doet en je schrijft morgen die klapper (...) dan bepaal je zelf wat het label krijgt. Dan zullen ze je vriendelijk vragen of je liefst bij hen (...) wil tekenen.Wat je niet wil is zoals ik heb meegemaakt toen ik zo oud was als jullie : foute deal getekend en heeeel ontzettend veeeeel geld niet gezien...geloof me maar, dit bestaat. Ik was zeker niet de eerste, en zal ook niet de laatste zijn.
Good luck !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
10% PPD is niet slecht. 24% is al erg goed, dan heb je meestal al wat plaatjes verkocht.
Je kan ook nog als componist /producer om te beginnen 2% bijvragen/eisen. Dat zijn dan de "producersroyalties"
Vraag zeker een "niet terugvorderbaar" voorschot van +/- 1250 euro. Als men hier op ingaat wil dat meestal zeggen dat men in jouw product gelooft en is men door deze onkost die het label moet maken, geneigd jouw produkt iets verder te pushen.
Kwestie van de door hun gemaakte kosten snel terug te verdienen. Vergeet niet dat een label runnen erg lukratieve handel is. Zeker voor de labels met wat naam en internationale connecties. Zodra er tssn de 500 & 1000 platen zijn verkocht (en dat gaat snel doorheen europa) wordt er al winst gemaakt. Wat labels primair interesseert is zo groot mogelijke kwantiteiten aan vinyl te verkopen. Wat daar op staat is voor hun intussen al bijna bijzaak. Als ze dan al eens scoren (+/- 5000 - 7000 exemplaren) is dat mooi meegenomen.
50/50 voor buitenland is normaal.
Teken per maxi, nooit kontrakten met opties voor een 2de of full CD of wat dan ook, omdat hier de "optie" is dat het label bepaalt wanneer een optie ingaat/vervalt. Als ze vinden dat je shit maakt vervalt die optie niet en blijf je gebonden. Je kan dan niet naar andere labels en dit is o.m. de truuk om mensen met talent / potentieel vooral niet bij de concurrerende labels te laten terecht komen. Let dus ook op een einddatum, die moet ten alle tijde duidelijk worden vermeld, anders is het contract voor het leven of "redelijke termijn" , een erg vaag begrip dus waar je misschien wel eens spijt van zou kunnen krijgen.
Wat is Sena overigens ? Zegt me niks.
Is het echt niet mogelijk om in eigen beheer vinyl te drukken en samples rond te sturen ? Dat is misschien moeilijker in het begin, maar wel veeeeel lukratiever als je echt over talent beschikt !
Als je het zo doet en je schrijft morgen die klapper (...) dan bepaal je zelf wat het label krijgt. Dan zullen ze je vriendelijk vragen of je liefst bij hen (...) wil tekenen.Wat je niet wil is zoals ik heb meegemaakt toen ik zo oud was als jullie : foute deal getekend en heeeel ontzettend veeeeel geld niet gezien...geloof me maar, dit bestaat. Ik was zeker niet de eerste, en zal ook niet de laatste zijn.
Good luck !

De bedoeling is niet zozeer vinyl alswel verzamelaars...nou is Patriott niet bepaald de kleinste (tis de dancetak van BMG) maar je zit er wel aan vast...ze bieden een producerscontract voor 1 jaar met een garantie van 5 singles binnen 1 jaar. Het is duidelijk dat ze geïnterreseerd zijn in Alex en mij...

SENA is naburig recht oftewel je krijgt geld zodra de track in een club gedraaid wordt.

Zoals eerder gezegd: er is nu één track uit gegaan naar 100 labels wordwide en de respons was 98/100..Het waren ook allemaal grote labels..dat zegt nogal wat over het netwerk waarover ze beschikken....

Nog iets: in de bijlage staat
Voorschot: 0...
iets om me zorgen over te maken?

Origineel geplaatst door hansbakker
Nog iets: in de bijlage staat
Voorschot: 0...
iets om me zorgen over te maken?

Heb je een PM gestuurd.

en nog twee ondertussen :D wat een lappen tekst man!

Zon track zal best potentie hebben en ik laat het helemaal aan Hans over. Maar even over de track als je echt wil dat het potentie krijgt moet je toch het een en ander omgooien in mijn ogen. Ten eerste zit er totaal geen climax in of goede progressie.Vind de aantal zanglijntjes ook zeer minimaal,en de tekst is gewoon continu hetzelfde.Je begint al door 2x dezelfde text te zingen wat naar mijn mening alweer 1 teveel is. De beat slaat er gewoon uit het niets in,geen opbouw een beetje van de hak op de tak. 1.45 dat geheel vind ik wel weer erg goed. Als je echt hiermee wilt scoren zul je toch met een sterker arrangement moeten komen met meer progressie. Het heeft best wel lekkere elementen,maar het springt van de hak op de tak Volgens mij is het nog niet krachtig genoeg om zelfs een nummer in dit genre lekker te gaan vinden. Hier bedoel ik mee dat zelfs mensen die deze muziek verafschuwen een bepaald gevoel krijgen dat ie toch wel goed inelkaar zit en lekker klinkt. Dat vind ik persoonlijk missen. Mischien dat niemand met me eens is,maar boeien. Ik zeg alleen wat ik ervan vind en doe het je zeker niet na,er is tenslotte markt voor. Maar om toch in dit genre de mensen te laten schuimbekken die er ook niet eens van houden,zul je de track toch wat krachtiger en sterker moeten maken o.a. arrangement en progressie,speel op het gevoel van mensen in zou ik zeggen. (mijn mening.)

Succes,talent zul je wel hebben!.

Origineel geplaatst door justin
Zon track zal best potentie hebben en ik laat het helemaal aan Hans over. Maar even over de track als je echt wil dat het potentie krijgt moet je toch het een en ander omgooien in mijn ogen. Ten eerste zit er totaal geen climax in of goede progressie.Vind de aantal zanglijntjes ook zeer minimaal,en de tekst is gewoon continu hetzelfde.Je begint al door 2x dezelfde text te zingen wat naar mijn mening alweer 1 teveel is. De beat slaat er gewoon uit het niets in,geen opbouw een beetje van de hak op de tak. 1.45 dat geheel vind ik wel weer erg goed. Als je echt hiermee wilt scoren zul je toch met een sterker arrangement moeten komen met meer progressie. Het heeft best wel lekkere elementen,maar het springt van de hak op de tak Volgens mij is het nog niet krachtig genoeg om zelfs een nummer in dit genre lekker te gaan vinden. Hier bedoel ik mee dat zelfs mensen die deze muziek verafschuwen een bepaald gevoel krijgen dat ie toch wel goed inelkaar zit en lekker klinkt. Dat vind ik persoonlijk missen. Mischien dat niemand met me eens is,maar boeien. Ik zeg alleen wat ik ervan vind en doe het je zeker niet na,er is tenslotte markt voor. Maar om toch in dit genre de mensen te laten schuimbekken die er ook niet eens van houden,zul je de track toch wat krachtiger en sterker moeten maken o.a. arrangement en progressie,speel op het gevoel van mensen in zou ik zeggen. (mijn mening.)

Succes,talent zul je wel hebben!.

thnx! ongezouten mening zonder grof te worden :) dat kom je de laatste tijd te weinig tegen op dit mooie forum :)
Een van de grootste minpunten vind ik zelf de mixage&mastering, wat ook het climaxgevoel zal bevorderen. Ik merk ook bij veel mensen dat ze het nummer een paar keer moeten horen en het steeds meer gaan waarderen. Dit zie ik zeker als een groot pluspunt...

thnx! ongezouten mening zonder grof te worden :) dat kom je de laatste tijd te weinig tegen op dit mooie forum :)
Een van de grootste minpunten vind ik zelf de mixage&mastering, wat ook het climaxgevoel zal bevorderen. Ik merk ook bij veel mensen dat ze het nummer een paar keer moeten horen en het steeds meer gaan waarderen. Dit zie ik zeker als een groot pluspunt...

Naast het feit dat het afwerken van de mix en de mastering idd aan een bepaald climax gevoel mee kunnen meewerken, denk ik wel dat Justin de spijker op de kop slaat. Het is denk ik meer een "én...én" verhaal dan "én...of". Probeer een iets wat conventioneler 'dance' arrangement neer te zetten dan nu het geval is. Door bijvoorbeeld op 0:43 al gelijk met de hoofmelodie met alle toeters en bellen te beginnen is denk ik een beetje te hard van stapel lopen. Laat het wat meer golven met de dynamiek in het arrangement. Ik heb nu een beetje het idee dat er maar twee elementen in het arrangement voorkomen, namelijk de hoofdmelodie en een break met een variatie.

Succes in ieder geval! Denk trouwens dat "Don't hold back" meer potentie in zich heeft...

Origineel geplaatst door Rino

Succes in ieder geval! Denk trouwens dat "Don't hold back" meer potentie in zich heeft...

In Nederland bedoel je?

iemand anders nog?
ja ik,
Hans, is dit echt de muziek die je wilt maken? Zo ja...ga vooral zo door. Ik gun je 't succes uiteraard van harte.
Ik hoop alleen niet dat, als je er (na veel zwoegen) geen platendeal/hit uit weet te slepen je zoiets hebt van: "damn, nou heb ik mezelf ff goed voor de gek gehouden...."
Je maakt naar mijn mening teveel muziek met je verstand(...daar ben je overigens wel goed in..).

Origineel geplaatst door cirkelzaag
ja ik,
Hans, is dit echt de muziek die je wilt maken? Zo ja...ga vooral zo door. Ik gun je 't succes uiteraard van harte.
Ik hoop alleen niet dat, als je er (na veel zwoegen) geen platendeal/hit uit weet te slepen je zoiets hebt van: "damn, nou heb ik mezelf ff goed voor de gek gehouden...."
Je maakt naar mijn mening teveel muziek met je verstand(...daar ben je overigens wel goed in..).

dank je! als je een track maakt om deze te verkopen dan is het vaak effectiever werken om meer met je verstand te componeren. Dat neemt niet weg dat je met je hart er een bepaalde stempel op kan drukken. In dit geval is dat minder zo maar alex en ik hebben dit nummer ook niet met dat oogpunt gemaakt. Bij don't hold back zit er meer een "stempel" op. wat mezelf voor de gek houden betreft: ik blijf het als een hobby zien en als ik er wat geld mee kan verdienen zie ik dat alleen als mooi meegenomen. De dancewereld is nogal vergankelijk zoals je weet...

Ik vind het een prima, catchy song! Probeer alleen wat meer opkomende synths tussen de piano en gitaar door te gooien, nu is de overgang tussen synth en piano/gitaar nog te abrupt. De vergelijking met Dance Nation valt nu nog in je nadeel uit, maar dat kan dus veranderen. En de lyrics zijn idd iets te cliche.

Hey Hans (en Lex), toptracks jongens, erg goed gedaan!

Echt leuk om te zien dat jullie doen wat je wilt doen en daar achter staan.
Ga vooral door want julllie hebben echt de feel van de wat commercielere dingen goed te pakken.

Als ik 1 klein dingetje mag aanmerken op endless summer dan is dat het feit dat de pianolijn en de zanglijn
wat erg op elkaar lijken, dat vind ik persoonlijk wat minder, klinkt wat saai, het zou een aanvulling op de zanglijn
moeten zijn i.p.v. een soort kopie ervan i.m.h.o.

Heel veel succes gewenst!

Beepr

thnx!

dat contract moet idd nog even goed bestudeerd worden...er staat onder andere in dat we alle SENA afdragen, lijkt me niet helemaal correct toch? dit is wel een concept contract dus logisch dat ze hoog inzetten. Verder krijgen we 10% PPD. Weet iemand wat gangbare percentage's zijn? Owja in het buitenland geld een 50/50 split op de royalty's.

Wij hebben voor onze eerste release, 600 stuks vinyl, 15% gekregen. Ze wilden ons eerst met 14% afschepen ;)
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat tussen de 12-16% gangbaar is voor beginnende producers.
50/50 op de buitenland royalty's staat overigens ook in ons contract.

De dancewereld is nogal vergankelijk zoals je weet...

Als je kijkt naar de echte bljvers in de dancewereld (degenen die al een jaartje of tien, of langer, meedraaien), zijn dat merendeels artiesten die iets origineels doen, of toch iig. deden ten tijde van hun doorbraak. Ze hebben / hadden een eigen sound en/of stijl(-vermenging) ontwikkeld.
Niet dat zulke ambities verplicht zijn natuurlijk :D

Back