Hoe programmeer ik deze warme sound?

bjodero

<turboprutser>
Check bijgaand MP3'tje van Hausmeister. Kan iemand mij vertellen hoe ik een soortgelijk geluid uit m'n MS2000 kan toveren? Ik heb al van alles geprobeerd, maar vind 't toch nog best moeilijk als beginnend programmeur...
Dus: welke wave(s) moet ik hebben, welk filter, envelope, galm, eq, etc. HELP!

Attachments

• riger.mp3
    975,9 KB · Bekeken: 117
Helaas ik kan je niet helpen aan de sleutel van de huismeester.

Het klinkt in mijn oren als een rhodes piano, gelayered met een subbas en een Hpfilter sweep.
Het lijkt ook alsof hij er een soort gate op gezet heeft.

Succes.

Helemaal hetzelfde zul je de klank nooit krijgen, zelfs niet met de apparatuur van hem. Dat is nu het mooie, maar ook vervelende aan geluiden maken.

Dit is geen Rhodes, het is een Wurlitzer met tremolo (LFO > VCA). In je MS2000 zitten een aantal DWGS-waves die je misschien zou kunnen gebruiken, en dan natuurlijk een lowpass filter erachter. Nu wordt er niet echt dynamisch gespeeld, dat kun je in je voordeel gebruiken omdat elektrische piano's een 2-dimensionaal klankverloop hebben (lage noten klinken qua frequenties anders, maar de aanslag is ook niet een simpele toename van volume). Je hoeft dus eigenlijk alleen maar 1 noot weten na te maken.

Wat beter zou zijn is misschien een VST (Lounge Lizard) - die is daar veel geschikter voor dan een MS. Ook knal je al gauw tegen de 4 stemmen polyfonie aan.

Ik hoor verder inderdaad compressie toegepast worden, en een zachte ruislaag die er overheen is gelegd.

Back