[Hardcore] Alexander - Shadows

Klinkt wel lekker maar de kick die er rond 55 secs in komt staat echt veels te hard!

hola ja, die kick moet serieus down
ik zou er trouwens ook een andere voor gebruiken, want de deze klinkt té vettig
goeie hardcore van vroeger heeft trouwens nooit zo'n afgrijselijke kick beat

2:46 vet melodieke
ik denk dat de hardcore people hier wel serieus op freaken
8D

Origineel geplaatst door Rozegeur
hola ja, die kick moet serieus down
ik zou er trouwens ook een andere voor gebruiken, want de deze klinkt té vettig
goeie hardcore van vroeger heeft trouwens nooit zo'n afgrijselijke kick beat
8D

De hardcore van vroeger niet nee..

Maar hij staat idd. iets te hard. Ik heb nog niet je hele track geluisterd, heb de halve straat wakker gemaakt toen die kick erin kwam en ben toen maar gestopt..

Nee, ik vindt m niet zo goed. Je geluiden klinken een beetje te iel, het arrangement rammelt, hij word soms vrij eentonig en op sommige momenten klinkt het allemaal een beetje te kaal.. De 2e melodie ben ik ook niet kapot van maar dat heb ik je welleens eerder verteld.

Ik denk dat je die kick met wat eq wel lekker kan laten klinken, mits ie wat zachter zou staan natuurlijk.

En weetje wat ik altijd deed toen ik nog geen 909 had en een overstuurde clap wilde gebruiken, dan pakte ik een clap loopje van een sample cd, knipte alle losse claps uit en maakte er aparte samples van. Daarmee speelde ik dan mn eigen patroontje, zodat elke clap net iets anders klinkt net als bij de echte 909. Anders klinkt het echt zo 'sample-achtig'..

Groeten,

Sander

Leuke tip trouwens met die clap, maar das mij teveel werk en nog bedankt voor je feedback.

das mij teveel werk
:confused:

Zoiets bestaat toch niet, als je iets goeds wilt maken moet je je best doen.
Met je er te makkelijk van af maken zal je niet komen waar je misschien wel wil wezen.
:)

Origineel geplaatst door alexander1982
Leuke tip trouwens met die clap, maar das mij teveel werk en nog bedankt voor je feedback.

Ja, daar heb je het al he..

Nee hoor, ik ben er ook te lui voor. Gelukkig maar dat ik zo'n dikke portomonnee heb.. ;)

Hoop over een maand of 2 een leuke analoge mixer te hebben, dan heb je toch net die kleine verschillen waar jij het over hebt

netjes :okdan: alleen volgens mij clipt die bassdrum een beetje die hele lage bedoel ik maar kan ook aan mn half verrote bose boxje hier liggen ;) verder klinkt het echt naar terrorcore of rotterdamcore hoe noem je die tak van hc

kick staat inderdaad wel dbtje of wat te hoog. Vind de volumeverschillen bij 2:40 niet echt relaxed, beter aan dj overlaten. Vind dat door de slechte afmix er niet zoveel energie uitkomt als dat denk ik de bedoeling.

VInd die doffe reverbed kick niet echt veel impact meer hebben. misschien gated?

wel programma?

Origineel geplaatst door alexander1982
Hoop over een maand of 2 een leuke analoge mixer te hebben, dan heb je toch net die kleine verschillen waar jij het over hebt

Nee, dat heeft niets met je mixer te maken.

De 909 is analoog, daarom klinken die drums zo levendig, met steeds die kleine verschillen ja.

Je kunt wel je mixer gebruiken om te oversturen.

Als je wilt kan ik wel wat loopjes voor je opnemen. Zet wel een wav. file'tje bij deze tread als het klaar is.

woho, Unholy, that would make you a holy man! he is idd. een verschil die analoge drums

Origineel geplaatst door Rozegeur
woho, Unholy, that would make you a holy man! he is idd. een verschil die analoge drums

:D

Hier zijn de loopjes. Ik heb geen effecten of eq gebruikt, deze komen direct uit de 909. Ze klinken beter als je wat laag weghaalt en wat hoog toevoegd. De volumes zijn ook niet echt op elkaar afgesteld..

Ik zet ze in 2 verschillende berichtjes anders zijn ze te groot..

Attachments

• clap loops 1.mp3
    600,7 KB · Bekeken: 69
Back